kapitel 28

Tidigare (Nialls perspektiv)
"You are right this is romantic" Sa hon ironiskt.
"Shut up, atleast I was trying" Sa jag och putade med läppen.
"I know! You are to sweet" Skrattade hon och la sej över mej.
"Thanks" Sa jag stolt och kysste henne.
Efter ett tag blev jag hungrig igen, även fast vi hade ätit middag med Louis och Harry på väg hem. Så jag gick till köket och tog en macka.
"I don't know how you can eat more, I'm full" Skrattade Jenny när hon kom i köket.
"It's because I'm a big man" Sa jag stolt.
Hon skakade på huvudet och gick och borstade tänderna. När hon kom tillbaka låg jag redan i sängen.
Vi sa godnatt och ja la mina armar över henne.


Sandras perspektiv:
Nu hade det gått två veckor sen jag låg inne på sjukhuset och jag var helt frisk.
Nu var det lov hemma is sveriga och det betyder att tjejerna kommer. Eller iallafall Amanda och Klara, för att Fanny och Alexandra skulle båda två åka bort med sin familj. Vi tog en taxi till flygplatsen och jag blev mer och mer glad desto närmare vi kom.
Efter en lååång biltur släppte äntligen taxischaffören av oss vid flygplatsen.
Vi stod där och väntade i kanske en timme innan vi såg Amanda och Klara komma ut genom gången.
"HÄÄÄÄR" Skrek vi medans vi sprang fram och kramade dom hårt.
Alla stirrade men jag kunde inte bry mig mindre.
"Gud vad vi har saknat er" Sa jag och vi alla fyra gjorde en gruppkram.
"Vi har saknat er också" Skrattade Amanda och vi alla kollade på varandra.
"Vad vill ni hitta på" Frågade jag medans vi hämtade deras väskor.
"Är det några bra filmer på bio" Frågade Amanda och tog sin väska från rullbandet.
"Ja jag såg en som verkade bra" Sa jag glatt.
"Då kör vi på bio" Sa Klara och log stort.
"Tycker du det låter bra" Frågade jag Jenny som inte hade sagt någonting.
"Aa killarna skulle ha hemmafest ikväll men klockan är bara nio så det hinner vi" Sa hon och gjorde duckface helt random.
"Perfa" Sa jag och gjorde duckface tillbaka.
"Asså ni är ju fan fortfarande lika onormala" Sa Amanda och skakade på huvudet samtidigt som hon började att garva.
Sen gick vi in i taxin för att åka och lämna deras väskor på deras hotell. När vi hade gjort det åkte vi direkt till bion.
Jag är inte så bra på att välja ut filmer, så den där filmen som jag trodde skulle vara jättebra var jätte dålig. Men vi hade kul ändå.
Sen åkte vi hem tillbaka till deras hotell och satt och pratade lite. Efter ett tag ringde det på dörren.
"Vem kan det vara" Sa Amanda och rynkade pannan när hon gick och öppnade dörren.
Vi alla sprang till dörren när vi hörde killröster.
"How did you know where we were" Frågade jag förvånat killarna som stod utanför dörren.
"Klara" Sa Harry och gick förbi mej som om jag vore luft. "I`ve missed you" Sa han och kramade om henne länge.
"I`ve missed you to" Sa hon och log blygt
Vi gick sen in vardagsrummet och satte på en flim.

Harrys perspektiv:
Måste vara världens dåligaste film, tänkte jag och började drömma bort mig lite. Gud vad Klara var vacker. Hennes väldigt lockiga blonda hår, isblåa ögon, vackra leende, ja allt!
"When do the party starts" Frågade Amanda och slet blicken från filmen.
"Around nine/ten" Svarade jag och log.
Klockan var tre och filmen vi såg var verkligen den dåligaste filmen någonsin...
"Do you like this movie" Frågade jag Klara som låg i min famn.
"It`s okey" Sa hon och tittade upp på mig.
"Do you want to go out" Frågade jag och log stort.
"Go were" Frågade hon och började skratta lite.
"I don`t know someplace were it`s good food" Sa jag och tittade in i hennes ögon medans jag log stort.
Vi reste oss upp och jag tog tag i hennes hand och ledde henne ut.
"Where are you going" Frågade Liam förvirrat.
"Yeah what about us and the movie" Sa Louis och gav mej en blick.
"The movie sucks, and I think you are going to be alright" Sa jag och skrattade medans jag och Klara gick ut till hallen.
"I`m going to remember this" Skrek Louis och låtsades låta svartsjuk.
Jag skrattade bara och hållde upp dörren inför Klara.
Vi tog en promenad till den finaste restaurangen jag visste. Hon hade ingen aning vart vi skulle vilket gjorde henne lite fundersam. Hon försökte gissa hela tiden fast hon hade fel varje gång.
När vi kom in till det ensklida rummet blev hon helt schokat och kunde inte sluta att le.
"Omg... This is just so... AMAZING" Sa hon förvånat och höjde rösten på amazing.
Jag log stort och snurrade henne ett varv och vi började att dansa till en av mina favorit låtar. Jag stannde henne och drog hennes kropp in mot min.
"You are so beautiful" Sa jag stirrade in i hennes ögon.
"Thank you" Sa hon blygt och tittade ner i marken med röda kinder.
Jag drog henne ännu närmre, la mina händer på hennes kinder och gav henne en kyss. Hon la sina hand på min nacke och den prefekta kyssen fortsatte.
Efter en stund såg jag att en kypare stod vid dörren och väntade. Jag började skratta och vinkade honom till oss.
"Do you want to order" Frågade han och räckte ut två menyer.
Vi satte oss ner och jag beställde en stek och Klara beställde en sallad. Kyparen gick till köket och vi började att prata.
"This viev is amazing... Everything is just perfect" Sa hon och tittade in i mina ögon.
"Yeah it is" Sa jag och tittade på henne och hon log.
När vi ätit klart följde jag henne till hotellet. Alla hade gått hem och börjat fixat till festen, vilket jag också skulle göra.
"I see you at the party" Sa jag frågande och tittade på henne.
"Yeah" Sa hon och log.
Hon öppnade dörren men väntade med att gå in. Jag såg vad hon ville och jag ville lika mycket så jag gick fram till henne och kysste henne.
"Bye" Sa jag och gick iväg med ett stort leende på läpparna.

Klaras perspektiv:
Jag tittade på klockan. Halv sju var den, så jag gick in och tog en dusch. När jag kom ut satt Amanda och bestämde kläder.
"Hur var det" Frågade hon nyfiket när hon såg mig.
Jag berättade om allt, hur fantastiskt allt hade varit och hur underbar Harry hade vart. Hon log mot mej och sa att hon var glad för min skull.
"Jag har panik, jag vet inte vad man ska ha på sig" Sa hon och tittade panikslaget på mig.
"Shit, det hade jag inte tänkt på" Sa jag och började att skratta.
Det var en hemma fest, ska man ha klänning eller jeans?! Tänkte jag. Ingen av oss visste så vi ringde till Jenny och Sandra. Båda dom skulle ha klänning, så vi tog också klänning.
"Hello Beautiful" Sa Harry och kysste mig snabbt.
"Hey" Sa jag medans jag tog av mig jackan.
"Snacks and drinks are there" Sa han och pekade mot köket.
"Make yourself at home" Sa Louis och drack upp det han hade i glaset.
Vi gick in och det var cirka femtio personer i lägenheten. Mer skulle inte få plats.
Jag gick till Sandra och Jenny som stod och pratade med varandra sen kom Harry upp bakom mig.
"Let`s dans" Sa han och ställde sig på bordet.
Jag drack upp drickan jag hade i handen och ställde mig också på bordet.
Efter ett tag gick vi ner från bordet och bort till Amanda.
"Hey, whats your name" Sa en av Louis kompisar som kom fram till Amanda.
"Amanda" Sa hon och log.
"Wow, you are really beautiful Amanda" Sa han och tittade in i hennes ögon och kysste henne på handen.
"Thank you" Sa hon lite blygt och började att skratta.
"My name is Owen" Sa han och satte sej brevid henne i soffan.
Jag gick till toaletten och när jag kom tillbaka satt Amanda och Owen i soffan och såg ut att komma bra överens.
Det blev väldigt varmt så jag gick ut på bolkongen och tog en nypa luft.
"Tjenare" Sa en flummig röst bakom mej.
Jag vände mej om och där stod Jenny. Hon ställde sej brevid mej och vi började att prata.
"Hur är det på gymnasiet då" Frågade hon förväntansfull.
"Bra. Lite tråkigt ibland, men annars bra" Sa jag och ryckte på axlarna. "Jag skulle hellre ha ditt eller Sandras liv" Sa jag och började att skratta.
"Ibland skulle jag vilja ha ditt" Sa hon och log.
Jag kollade konstigt på henne.
"Nej missförstå mej inte! Jag har jätte kul här. Och jag älskar jobbet och Killarna osv" Sa hon började att skratta.
"Så varför vill du ha mitt liv då" Frågade jag skrattades.
"För att du har din familj i samma hus" Sa hon och man såg en saknad i hennes blick.
Hon skakade på huvudet och tog en klung från sitt glas. Jag ville muntra upp henne så jag gick och hämtade några smällare som jag och Amanda hade köpt på väg hit.

Jennys perspektiv:
När jag började att prata om min familj blev jag lite ledsen. Jag har inte träffat dom på ungefär fyra månader och nu började jag sakna dom riktigt mycket. Vi har såklart kontakt via skype och telefon och så men att få krama dom nu, vore guldvärt. Fast jag orkade inte vara ledsen, vilket Klara såg. Så hon gick och hämtade något.
Niall kom ut och skrattade åt mej för att jag stod här ute själv.
"I was actually standing out here with Klara" Sa jag och la armarna i kors.
"I can't see her" Sa han retandes och kolla runt omkring sej.
"Well she went inside" Sa jag allvarligt.
Han skrattade bara åt mej. Jag gav honom en arg blick och hoppades på att Klara skulle komma snart.
Han gick fram och pussade mej på pannan innan han gick in igen.
När Klara kom ut igen hade hon Amanda och Sandra med sej. Dom gav mej ett till glas och fyllde det med en cola.
"Tack" Sa jag och log.
"Nu ska det smällaaaaas" Skrek Klara taggad.
"Du behöver en tändareeeee" Sa jag och härmade hur Klara lät. Och vi började att skratta.
Amanda tände den första smällaren och vi kastade den ner för balkongen. När jag stod där med några av mina bästavänner, kändes det som om jag aldrig lämnat sverige. Det kändes som om det var igår vi hade haft så kul.
Klara sprang in och hämtade en petflaska.
"Här" Sa hon uppspelt och gav flaskan till Amanda.
Hon släppte smällaren i petflaskan och han precis stänga locket innan det sprängdes. Det blev en jävligt hög smäll och alla fyra kastade sej på varandra i en hög åt sidan. När det sluttade att smälla reste vi oss försiktigt upp.
"Helvete, vilken jävla smäll" Skrek Klara med ett leende.
"Damn, jag trodde jag skulle dö" Sa Sandra och började att skratta. 
"Igeeeen" Skrek jag och Amanda samtidigt.
Jag tror att det var folk som hörde smällen för att det var helt plötsligt massa människor som stod och trängdes i dörr öppningen. Fast sen när dom såg att ingen var skadad skimrades folksamlingen. Där stod killarna med deras hakor ner till marken. Min blick växlades mellan tjejerna och dom. Fast sen när Niall började att skratta, började vi också det.
"Swedish girls are crazy" Sa Louis och tog upp flaskan och kollade förvånat på den.
Jag tog tändare som låg på marken och tände en mini raket och den åkte upp till himelen och kom ner i massa olika färger.
"Happy new year" Skrek jag samtidigt och sprang in i Nialls famn och gav honom en kyss.
"Maybe to many drinks" Sa Liam och kollade frågandes på mej.
Alla började att skratta.
"No just happy" Sa jag och log stort mot honom.
Vi smällde nästan alla smällare Klara och Amanda hade köpt och jag hade glömt bort min saknad för tillfället.
Sen blev alla uttråkade och gick in igen.
Sorry för att det inte blev ett kapitel igår :/ Blev lite knaaaas, men här är det iallafall :)
Nästa kapitel kommer upp imorgon, fast lite sent. Kapitlet kommer att fortsätta på festen.
Aja, kommenteraaaaaa ! :) 



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Måste säga att jag älskar din novell! :D

2012-03-06 @ 18:33:33
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
Postat av: Louise

Awesome kapitel :) keep on going girls :) <3

2012-03-06 @ 20:46:26
Postat av: Lydia

sv; åhh tack!

ja absolut! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0