Kapitel 29

Tidigare (Jennys perspektiv)
Jag tog tändare som låg på marken och tände en mini raket och den åkte upp till himelen och kom ner i massa olika färger.
"Happy new year" Skrek jag samtidigt och sprang in i Nialls famn och gav honom en kyss.
"Maybe to many drinks" Sa Liam och kollade frågandes på mej.
Alla började att skratta.
"No just happy" Sa jag och log stort mot honom.
Vi smällde nästan alla smällare Klara och Amanda hade köpt och jag hade glömt bort min saknad för tillfället.
Sen blev alla uttråkade och gick in igen.



Amandas perspektiv:
När vi kom in igen satte vi oss ner i soffan. Eftersom det var hög musik fick man nästan skrika i örat på varandra så att man skulle höra. Jag hade inte lyssnat så mycket på vilka låtar som spelades, men när jag hörde introt till Yeah med usher. Kollade alla fyra på varandra och jag var den första som hoppade upp ur soffan.
"Kommer ni ihåg" Skrek jag högt.
"Yeah Yeah" Sjung Sandra med och gick och ställde sej.
Sen började Klara och Jenny också sjunga med och gick och ställde sej brevid Sandra.
"Kom igen då" Skrek dom och vinkade med handen.
"Är ni seriösa" Frågade jag förvånat.
Dom nickade och jag gick och ställde mej brevid. Sandra startade om låten och vi började att dansa.
Jag trodde aldrig att jag skulle komma ihåg dans stegen som vi hade lärt oss i nian. Men det gjorde jag. Alla hade ställt sej åt sidan. Alla kollade och klappade med. Jag kollade runt i rummet och min blick stannade på Owen som stod och kollade glatt på. Lite pinsamt var det men det var så himla kul att dansa med mina efterlängtande vänner så jag brydde mej inte, utan bara skrattade åt det.
När låten var slut visslade alla och vi gick och satte oss anfådda ner i soffan igen.
"Wow, what were you in school" Sa Zayn och klappade på sitt knä åt Sandra. 
"Gangsters" Sa Liam med en tillgjord röst.
"Ofcourse" Sa jag kaxigt och vi började att skratta. Eftersom vi var väldigt långt ifrån gangsters.
Sen gick killarna bort till några av deras kompisar.
"Vi dansar mera" Sa Jenny och hoppade upp&ner i soffan.
"Vila lite först bara" Sa jag skrattandes och Klara instämde. 
"Ja, ta ett varv runt rummet" Sa Sandra och vi skrattade. 
"Jag tar det som en utmaning" Sa Jenny seriöst. 
Sen började hon att springa runt i hela rummet och vi kollade underhållande på. Ett tillfälle när hon kollade bak på oss så märkte hon inte väggen som var framför henne så hon sprang rakt in i den och ramlade med rygggen före på golvet. Jag skrattade så att jag fick ont i magen, vilket Klara och Sandra också gjorde. Sen var det en kille som inte såg att hon låg på golvet så han snubblade på henne och hamnade på golvet han med. Och det gjorde det ännu roligare. Vi sprang skrattandes dit och det visade sej att killen hade varit Louis. 
"Don't laugh at me, I spilled my drink" Sa han och putade med läppen. 
"I'm sorry, but it looked so funny" Sa jag och skrattade mer. 
"You shouldn't be lying on the floor, you can hurt people" Sa han till Jenny och började att skratta. 
"I know, Sorry" Sa hon gick till Niall. 
"So Owen huh?" Sa Louis och flinade mot mej. 
"What about him" Frågade jag och log. 
"Well, don't you fancy him" Frågade han. 
"HA, we hust met. But i guess he's alright" Sa jag och ryckte på axlarna samtidigt som jag log. 
Louis började att skratta åt mej. Och jag gick bort till ett bord där det stog massa dricka. När jag vände mej om fick jag ögonkontakt med Owen och han kom mot mej. 
"Do you wanna dance" Frågade han och log med ett  flörtigt leende. 
"Sure" Sa jag och ställde min drink på bordet. 
Han tog tag i min hand och ledde mej mot folksamlingen. När låten var slut satte Harry på more than this. Vilket betydde att vi skulle behöva dansa lugnare. Han tog tag i mina händer och la dom på hans hals och sen la han hans händer på min midja. När den låten var slut tyckte jag att jag behövde vila lite, så jag gick och satte mej soffan igen. 

Sandras perspektiv: 
Jag kollade ut på dansgolvet och så att alla hade en partner osm dom dansade med, så jag gick för att hämta Zayn. Jag hittade honom inte, utan istället kom Jenny ut från toaletten. 
"Letar du efter någon" Frågade hon och rättade till klänningen lite. 
"Zayn. Har du sett honom" Frågade jag drack från min dricka. 
"Jag tror att han är och tar drick" Sa hon och pekade på bordet där allt stod. 
Jenny skulle också dit, så hon följde med. När vi gick förbi Harrys rum hörde vi ett skrik. Vi kollade förvånat på varandra och öppnade dörren. 
Jag såg en kille falla på golvet och en annan kille stå framför honom med sin knytnäve uppe. 
"OMG! What are you doing" Skrek jag och sprang fram till killen som låg och blödde på golvet. 
"Don't tutch him" Skrek han och höjde sin hand för att slå till mej också.  
"Don't tutch her" Skrek Jenny samtidigt som hon sprang och ställde sej ivägen för honom. 
"Move" Skrek han åt oss. 
Helt plötsligt kom det en tjej in springandes och skrek massa fula saker åt honom. Han lugnade ner sej och gick ur rummet. Jag sprang efter, men stannade när jag såg att han lämnade lägenheten. 
Det visade sej att tjejen var en av Louis kompisar hade tagit med sej en kille till festen fast att hon redan hade en pojkvän. 
Och då hade hennes pojkvän hade blivit sur och slagit killen som hon hade tagit med sej. 
"Thank you" Sa hon till oss när hon hjälpte honom upp. 
"Anytime" Sa jag och log tillbaka. 
"Are you sure that you don't need more help" Frågade Jenny och gav henne pappar eftersom hon hade gråtit. 
"Yeah, I think we should go home" Sa hon och snöt sej. 
Vi följde med dom ut till dörren och Louis kom och sa hejdå till henne. Hon berättade vad som hände och Louis frågade vart han var. 
"He left" Sa hon och satte på sej skorna. 
"Good! But call me if you need anything" Sa han och gav henne en sista kram. 
Hon nickade och dom gick. När det inte längre var ett problem, fortsatte jag och letade efter Zayn. Tillslut hittade jag honom. Fast han hade somnat under ett bord. Jag skrattade lite för mej själv och la mej sedan brevid honom. 
Han öppnade ögonen och log stort mot mej.   
"Hi roomate" Sa hon och log ännuu större. 
Dtt känns ganska overkligt att jag bor tillsammans med en kille fast att jag bara är sexton år. Men overkligt på ett posetivt sätt. 
"Hi sleepy head" Sa jag retandes. 
"How is it going" Frågade han. 
"Someone got hit, but i'ts alright now" Sa jag och han kollade förvånat på mej. 
"Did you get hurt" Frågade han oroligt. 
"No" Sa jag kort och la huvudet på hans bröst. 
"Good! I don't need you to be in the hospital" Sa han och la sina armar runt mej. 

Nialls perspektiv: 
Jag hade nog druckit lite för mycket för att jag gick fram till en tjej och började att dansa med henne. Jag trodde att det var Jenny men när tjejen vände sej om visade sej att det var Emma, Harrys kompis. Vi båda två började att skratta. 
"I tought you had a girlfriend" Skämtade hon.
"I have one, but I actually tought you were her" Sa jag sluddrigt och skrattade.
Hon skrattade och vände sej om igen. Sen gick jag till soffan. Det såg ut som om det var Jenny som satt där, men jag kollade för säkerhetens skull. Det var hon och jag log stort mot henne. Jag gick hackigt fram till henne och satte mej ner. 
"Hiiiiiii" Sa jag flummigt och blinkade långsamt. 
"How does it come, that evrey time there is a party, you always get the most waisted" Frågade hon och tog mej på kinden. 
"No i don't! I didn't get wasted when we where in Irealand" Sa jag och fokuserade blicken på henne. 
"That was once" Sa hon skrattandes och höjde rösten på once.
"Well I'm not that drunk" Sa jag ochla armarna i kors. 
"How many fingers am I holding up" Frågade hon och jag såg att hon tog upp två händer. 
"That was easy! Four" Sa jag kaxigt. 
Hon kom närmre mej och hon visade visst två fingrar. Jag tittade förvånat på hennes fingrar och sen på mina. 
Sen kysste hon mej. 
"Oh oh! Do you wanna know what i learned today" Skrek hon uppspelt. 
"Yes" Sa jag minst lika uppspelt. 
Hon tog sats och gjorde en james bond kullerbytta och landade med en duns. 
"That wasen't a good one" Sa jag kaxigt och gjorde en likadan. 
"That wasen't good either" Sa hon kaxigt tillbaka. 
Jag la armarna i kors och rynkade pannan åt henne. Hon gjorde samma sak och det måste ha sett ut som om vi var helt dumma i huvudet. 
När klockan blev fem åkte dom sista hem personerna hem och nu var det Jag, Jenny, Louis, Liam, Danielle, Amanda, Klara, Harry, Sandra och Zayn kvar. 
Ingen av oss orkade att städa undan något så alla somnade på något ställe i lägenheten. 

Så kapitel 29 :) 
Imorgon kommer det inte upp ett kapitel för att vi har någon bildsak till 4 och sen har vi fotbolls träning typ halv sex, så ingen av oss hinner. :)   

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag älskar verkligen det ni skriver!!! Det är så bra!!!!!!

2012-03-08 @ 08:42:02
Postat av: Felizia

Superbra!!! :D

2012-03-08 @ 14:48:09
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Amanda

älskar verkligen det ni skriver ;)

besök gärna min blogg:)

ha det bra

2012-03-08 @ 22:20:35
URL: http://onedirectionpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0