Kapitel 30

Tidigare(Nialls perspektiv)
"Oh oh! Do you wanna know what i learned today" Skrek hon uppspelt.
"Yes" Sa jag minst lika uppspelt.
Hon tog sats och gjorde en james bond kullerbytta och landade med en duns.
"That wasen't a good one" Sa jag kaxigt och gjorde en likadan.
"That wasen't good either" Sa hon kaxigt tillbaka.
Jag la armarna i kors och rynkade pannan åt henne. Hon gjorde samma sak och det måste ha sett ut som om vi var helt dumma i huvudet.
När klockan blev fem åkte dom sista hem personerna hem och nu var det Jag, Jenny, Louis, Liam, Danielle, Amanda, Klara, Harry, Sandra och Zayn kvar.
Ingen av oss orkade att städa undan något så alla somnade på något ställe i lägenheten.




Jennys perspektiv:
I morse när jag och Niall satt och åt frukost, fick jag reda på att Niall hade dansat med en tjej som han trodde var jag på festen som var för tre dagar sen.
Jag hade bara skrattat åt det eftersom han hade varit säker på att han aldrig blev fullast av alla. Men det här bevisar bara att jag hade rätt och att han hade fel.
Senare på dagen ska jag och tjejerna ut och shoppa hela dagen. Amanda och Klara ville se hela London innan dom ska åka hem i morgon. Så det var det vi skulle göra. Jag och Klara planerade att vi först skulle gå igenom Londons shopping gator, och sen se lite turist saker. Fast alla var överens om att vi mest skulle shoppa.
När jag gick in i sovrummet kom Niall in och störde mej. Han tog min ttröja som jag skulle ha på mej, så jag var tvungen att springa runt i hela lägenheten i bara BH.
"Give it back" Skrek jag för full hals.
"Nope" Skattade han och gömde sej bakom soffan.
"Niall it's not funny! I need to get changed" Sa jag otåligt och hoppade på honom.
Han skrattade ännu mer och la tröjan innanför hans byxor och la sej på magen så att det skulle vara svårare för mej att få tag i den.
"Ha! Now you won't be able to get it" Sa han och hånflinade mot mej.
"If you gonna play that game? I'm in" Sa jag och log onskefullt.
"What do you meen" Sa han förvirrat och spände hela kroppen.
"Nothing" Sa jag Hemlighets fullt och gick tillbaka till sovrummet.
Jag gick in till sovrummet och ställde mej bakom dörren. När han kom efter mej, stannade han vid dörröppningen och gick försiktigt in. När jag såg att han gick sakta förbi, tog jag min hand innan för hans byxor och drog upp tröjan snabbt. Jag sprang in på toaletten och låste in mej. Han knackade flera gånger och började skrika åt mej att jag skulle komma ut.
Jag gick tillslut ut och han låg utmattad på sängen.
"What am i suppost to do today" Frågade han och suckade.
"Be with the boys maybe" Sa jag och började rota efter en ny tröja att ta på mej.
"But i was looking forward beeing with you today, now when we have a day off" Sa han och rullade på magen och satte armarna under hakan.
"I know, but my friends are here, and i wanna be with them" Sa jag och gick fram och pussade honom på pannan.
"Yeah yeah" Muttrade han fram och gick med tunga steg mot köket.
Eftersom jag hade sprungit runt i hela lägenheten några varv, så blev jag svettig så jag gick in i duschen för andra gången idag.
Jag satt upp håret i en knut och gick och satte på mej en tjocktröja och svarta jeans.

Klaras perspektiv:
Vi gick först till Londons shopping gator. Vi provade en massor av kläder.
"Är du seriös" Frågade jag Sandra när hon kom ut i en t-shirt med en kanin och "you`re ugly and that`s funny" skrivet under kaninen.
"Vad menar du" Frågade hon och började skratta lite. Jenny och Amanda vände sig om för att se vad hon tagit på sig.
"Vad fin" Sa Jenny och försökte hålla masken, men det gick inte. Hon och Amanda började också skratta.
"Den var ju skit cool ju" Sa hon och försökte övertyga oss, men vi bara fortsatte att skratta.
"Jag bryr mig inte om vad ni säger nu ska jag köpa den" Sa hon och ställde sig i kön.
"Är du stolt nu" Sa jag när vi kommit ut ur affären.
"Jag är jätte stolt" Sa Sandra nöjt med sin kanin t-shirt i handen.
Vi gick vidare till några fler affärer innan vi bestämde oss att ta en fika.
Några tjejer satte sig på bordet brevid oss och började ställe massor med frågor om killarna. Ryktet hade tydlige spridit sig om min och Harrys dejt, men jag sa att vi bara var vänner.
"Good! Because i have already picked out a wedding dress for our wedding" Sa hon och blev lite rosig om kinderna.
Shit vilka brudar det finns i världen alltså! Tänkte jag medans dem babblade på om hur hennes och Harrys barn skulle se ut osv.
Jag skulle vara livrädd om jag var en av killarna!
När vi efter en kvart blivit av med dom kunde vi fortsätta på var shopping runda.
Nu gick vi till turist affärerna.
"A rose to my beautiful lady" Sa en kille till mig och gav mig en ros.
"Thank you" Sa jag och log.
"5 dollars" Sa han och sträckte fram sin ena hand.
Vi alla stannade upp och tittade konstigt på varandra.
"No no, no money" Sa jag och lämnade tillbaka rosen. Han tittade ledsamt på mig men jag fortsatte att gå.
Jenny stannade kvar.
"Kom Jenny" Sa jag och då kom hon med rosen i handen.
"Ne, betalade du" Sa Amanda och tittade på Jenny.
Jenny började förklara att han säkert haft ett svårt liv, att han säkert inte hade några pengar till mat eller boende osv. Sen gav hon rosen till mig.
Jag gillar nog turist affärer bättre än dom vanliga. Här kan man hitta lite allt möjligt och för bättre priser.
Vi hittade några roliga string badkläder som vi köpte till killarna, Sandra köpte ett par till Zayn och Jenny till Niall.
Sen köpte vi tio stycken troll också för att Sandra råkade välta ner dom med sin väska så att dom gick sönder...
Men dom var ganska gulliga så det gjorde ingenting.

Amandas perspektiv:
När vi hade shoppat färdigt satte vi oss på en buss. En röd dubbelbuss som bara England har. Vi tog en massor med bilder och frågade om busschaffören kunde stanna så att vi kunde ta en massa bilder. Som tur var, var det bara fem personer på bussen och dom hade inte bråttom någon stans. Så för dom var det okej.
Sen gick vi till en selefon kiosk, dom är också väldigt speciella för oss turister. Så vi tog en massor med kort på den också. Folk tittade väldigt konstigt men vi tyckte bara att det var kul.
Jenny ställde sig efter lång övertalning upp på ett stenblock ock låtsades vara staty.
Hon stod helt stilla och sen när någon gick nära skrämmde hon dom. Jag tror aldrig jag har skrattat så mycket som då. Det var en tant som började skrika att hon skulle ringa polisen, så då gick vi där ifrån...
När klockan började närma sig fem gick vi till en resturang och satte oss ner och åt.
Dom firade tydligen tre års juveleum så vi fick efterätt och förätt gratis.
Vi satt där och pratade i två timmar innan Jag och Klara var tvugna att åka tillbaka till hotellet och packa inför morgondagen.
Jag ville verkligen inte åka hem. Men det skulle bli lite skönt att få sova i sin egen säng istället för hotellets hårda madrasser.
När vi packat klart allt förutom lakan och nessesär gick vi och lade oss i soffan.
Jag vet inte om Klara men jag somnade inom fem minuter.
Jag drömde mig bort och helt plötsligt var jag i Thailand med Owen. "Godmorgon sötnos" Sa han och pussade mig på pannan.
"Här" Sa han och räckte fram två cocosnötter.
"Kan vi inte gå till strande och bada" Sa jag och nu var jag i ett akvarium med småfiskar runtomkring mig. Jag tittade ut genom fönstret och såg att det var en tandläkaravdelning. Jag var med i hitta nemo.
Den lilla tjejen med två toffsar och tandställning knackade på glaset.
"Vakna du måste vakna" Sa hon, men det var inte hon längre utan det var Klara.
"Du måste gå upp vi måste snart åka till flygplatse" Sa hon och jag gick upp och började göra iordning mig.
Efter en halvtimme ringde det på dörren och det var Jenny, Sandra och killarna som skulle skjussa oss till flygplatsen. Vägen till flygplatsen gick fort och efter mång tårar
så vips, så var jag och Klara på flyget hem igen.

Japp ! Där har ni den :)
Juste vill bara säga att vi blir så sjukt glada över alla fina kommentarer som vi får :') Det är det som får oss att vilja skriva ! :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Maaa, awesome kapitel :) när kommer nästa? Vill läääääääsa :D puss!

2012-03-10 @ 10:14:04
Postat av: Rebecka

Hehehe, gillar dansen och rosen ;)

2012-03-10 @ 10:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0