Kapitel 31

Tidigare (Amandas perspektiv)
Jag drömde mig bort och helt plötsligt var jag i Thailand med Owen.
"Godmorgon sötnos" Sa han och pussade mig på pannan. "Här" Sa han och räckte fram två cocosnötter.
"Kan vi inte gå till strande och bada" Sa jag och nu var jag i ett akvarium med småfiskar runtomkring mig. Jag tittade ut genom fönstret och såg att det var en tandläkaravdelning. Jag var med i hitta nemo.
Den lilla tjejen med två toffsar och tandställning knackade på glaset.
"Vakna du måste vakna" Sa hon, men det var inte hon längre utan det var Klara.
"Du måste gå upp vi måste snart åka till flygplatsen" Sa hon och jag gick upp och började göra iordning mig.
Efter en halvtimme ringde det på dörren och det var Jenny, Sandra och killarna som skulle skjussa oss till flygplatsen. Vägen till flygplatsen gick fort och efter många tårar,  så vips, så var jag och Klara på flyget hem igen.



Sandras perspektiv:
Jag vaknade upp av att Zayn låg och snarkade jätte högt. Jag suckade ännu högre för att han skulle vakna. Men det gjorde han såklart inte så jag sträckte mej över honom och tog hans klocka som låg på nattduks bordet. När jag drog tillbaka armen slog jag till honom lätt på magen med flit. Han vaknade inte då heller så så slog jag till honom hårt. Han öppnade ögonen och flinade mot mej.
"Why are you smiling" Frågade jag och satte mej upp i sängen.
"I wasn't asleep" Sa han och log större.
"What do you meen" Sa jag förvirrat.
"I was snoring so you would wake up, and when you opened you eyes i pretended that i was asleep" Sa han stolt och gömde sej under täcket.
"You did what" Skrek jag och hoppade på honom. "I could be sleeping right now" Sa jag irreterat.
Jag satte mej på honom och höll fast hans armar i ena handen och med den andra kittlade jag honom. Fast det gick inte så bra eftersom han är väldigt mycket starkare än mej. Så han puttade bort mej så jag ramlade ur sängen.
Jag låg där på golvet och allt jag hörde var Zayns skratt. Sen ser jag hur han börjar rulla mer och mer mot säng kanten.
"No what are you doing" Sa jag panikslaget.
"Here I come" skrek han samtidigt som han hamnade på mej.
Jag tapppade andan och han flyttade snabbt på sej.
"Need air" Sa jag kort.
Han log sitt sexiga leende och tog sitt huvud närmre mitt och började att blåsa i min mun. Jag rullade över honom och kyssarna blev mer och mer intensiva och vi gick till sängen.
Efter hoppade jag direkt in i duschen och när jag kom ut hade Zayn gjort frukost till oss.
Mitt hjärta smällte när han stod framför spisen med ett förklädde på sej.
"Good women, you should be in the kitchen" Sa jag och började att skratta åt mitt egna skämt.
"Who do you think you are" Sa han med en kvinno röst.
Jag började att skratta ännu mer och gick och kramade om honom bakifrån.
När vi hade ätit klart gick vi och mötte Louis vid bilen. I den satt Liam och väntade otåligt.
"Finally" Stönade han högt.
Jag såg inte framemot dagen som skulle komma. Ett långt arbets pass, var inte det jag behövde mest just nu.
När vi kom fram åkte killarna direkt till en radio studio där dom skulle intervjuas. Jag och Jenny fick stanna kvar och ringa massa samtal tillsammans med killarnas manager. Om tre veckor ska vi åka runt i USA i en vecka och killarna ska göra massa signeringar. Så vi höll på att planera det hela dagen.
"Kan du fatta att vi har varit här i lite mer en fyra månader" Frågade jag Jenny förvånat när vi satt och åt lunch.
"Det känns inte som det. Eller kan du fatta att det var en vecka sedan Amanda och Klara åkte hem" Sa hon och kolade ner i marken.
Shit, tiden har verkligen gått fort. Tänkte jag. Jag såg att Lena gick förbi så jag ropade hit henne.
"How long do you need us here" Frågade jag och hoppades på att vi inte behövde vara här allt för länge.
"We actually don't need you here, so you can go and see the boys and ask them what they need" Sa hon och var snabbt borta.
Jenny ringde först till Niall, fast han svarade inte så då ringde hon till Harry. Han sa att dom skulle åka till nästa ställe så vi kunde möta dom där.
När vi kom dit var det fullt med fans så vi fick ta bakvägen. Vi träffade killarna precis innan dom skulle gå in.
"Tell us what you need" Sa Jenny och log.
"Nothing right now, but you can give me a massage later" Sa Harry och log ondskefullt mot Jenny innan han gick in.

Louis perspektiv:
Den första intervjuen var väldigt långtråkig, så det var tur att den här var roligare.
Hon som var radio pratare var väldgt snygg så jag små flörtade med henne. Jag tror att hon märkte det för att hon log hela tiden mot mej.
"There is alot, alot, alot of questions and the most popular qustion is who is single and who is not" Sa hon och kollade på mej lite extra.
Jag svarade snabbt på den frågan.
"Im single as single as I can be" Sa jag och kollade in i hennes ögon.
Hon log mot mej och lt dom andra svara på frågan.
"Okey, so to all the ladies out there. Liam, Zayn and Niall are of the market. But you can take a pick between Harry and Louis" Sa hon och skrattade lite lätt.
Hon berättade att det var många fans som har ringt in för att dom vill ställa frågor till oss. Så om några minuter skulle vi få ringa upp några tjejer. Eller killar.
Jag började att ringa. Hon blev jätte glad och blev skakig på rösten. Det första hon sa var att hon valde mej, vilket fick oss alla att skratta.
"Well, thank you sweet heart. I choose you too" sa jag och hon skrek ett glädje skrik. "What is your question" Sa jag och log för mej själv.
"This is gonna sound really strange! But what do you think of stalkers" Sa hon och henned kompisar började att fnittra i bakrunden.
"What do you think boys" Frågade jag killarna.
"Ehm, I think it's kind of cool actually, but only if it doen't go out of line" Svarade Liam och vi instämmde.
Nästa person fick prata med Liam.
När det slutade att sända var klockan tre och vi kunde gå hem för dagen.
Jenny låg och sov i Sandras knä means hon satt med hörlurar i öronen. Vi skrattade åt dom och jag var tvungen att ta en bild. This is what our hard working assistans do... Skrev jag på twitter och la ut bilden.
Harry tog upp sin ena fot i Jennys ansikte och jag väckte henne.
"Euuw" Skrek hon och puttade bort hans fot.
"That is disgusting" Sa Sandra som inte är ett fan av fötter.
Alla började skratta åt deras miner och Harry log stolt mot Jenny.
"I have alot of stuff that i am gonna do to you" Fnös Jenny och ställde sej upp.
Eftersom vi inte behövde göra något resten utav dagen så åkte vi och åt på nandos. Såklart var det Niall som fick bestämma restaurang.
Alla beställde och jag visste att Niall snart skulle börja gnälla ännu mer än vad han redan gjorde för att han var så hungrig.
"I'm so hungry I can eat an elephant" Sa han och sjönk ner i stolen.
Jag suckade och kollade mot Jennys håll. Hon satt helt inne i sin telefon och helt plötsligt stelnade hon till.
"What the hell Louis" Skrek hon och kollade surt på mej.
Alla på restaurangen vände sej och kollade på vårat bord. Hon visade mej bilden som jag hade lagt upp och alla började att skratta,
"What are you laughing at" Sa Sandra förvirrat och tog mobilen från Jennys hand.
Hon började att skratta och jag förstod inte varför hon tyckte det var kul. Hon var  ju med på bilden. Tänkte jag och skrattade åt henne.
"Wait a minute" Sa hon och kollade närmre på mobilen. "Thats me" Sa hon förvånat.
"And me" Sa Jenny kliade sej i huvudet.
"Louiiiiiiiis" Skrek Sandra som nu hade fattat.
"What it's just a joke" Sa jag med ett leende och ryckte på axlarna.
"OMG I look like plastic surgery going wrong" Sa Sandra och försökte spegla sej i glaset.
"No you don't! You look so beutiful" Sa Zayn och kramade henne från sidan.
"Thanks babe" Sa hon och pussade honom.
"Damn! I look really angry when i sleep" Skrattade Jenny och bytte ansiktsuttryck hela tiden.
Niall var den första att äta upp och när Jenny var mätt åt han upp hennes mat också.

Jennys perspektiv:
Jag och Sandra ska få våran hämd någon gång. För att den här gången ska jag inte glömma bort vad dom hade gjort.
Klockan var runt fem och ingen av oss hade lust att gå hem ännu. Så vi gick in på några kläd affärer.
Niall, Louis och Zayn orkade inte gå mer så dom satte sej vid fönstret och väntade. Men jag, Sandra, Harry och Liam var inte klara.
"I wanna buy something to danielle" Sa Liam som stod och kollade på accessoarerna.
"That so sweet" Sa Sandra och jag instämde.
Han log och vi försökte hjälpa honom att fixa någonting åt henne. Jag kan tänka mej hur mycket Liam saknar henne. Hon åker också bort ganska mycket eftersom hon är bakrunds dansare.
Hon älskar tydligen märket guess. Så vi gick dit och han köpte en jätte fin klocka åt henne.
När vi gick ut ur affären kollade jag runt på alla människor. Även fast att det var oktober var det ganska varmt ute och solen sken. Jag såg en kille med brunt hår, han såg lite ut som... Vänta han såg ut som Brian, killen från fritidsgården i Irland, han som hade kysst Sandra och han som jag hade slagit.Tänkte jag och hela min kropp blev stel.
"Såg du" Sa jag till Sandra och svalde hårt.
"Såg vad" Frågade hon och kollade runt omkring sej.
Varför sa jag så. Det var säkert inte han. Jag behöver inte skrämma upp henne. Tänkte jag.
"Hallå! Såg vad då" Sa hon och viftade med handen framför mej.
"Det såg ut som Fanny" Sa jag och log snett mot henne.
Hon skrattade och jag andades ut att hon hade trott på mej. Jag försökte få bort hans ansikte ur minnet och lunga ner mej själv. Men allt jag ville nu var att gå hem.
"Can we please go home now" Sa Niall otåligt.
"Yes" Sa jag kort.
Vi började gå hemmåt. Men sen såg Niall hans favorit affär Jack willys och då var han tvungen att gå in.
Jag ville verkligen inte vara här, jag ville bara hem.
"I'll see you at home" Sa jag och pussade Niall på kinden.
"Can't you wait for us" Frågade Harry och log.
"Sorry, I'm not feeling very well" Sa jag och kollade på dom.
Dom sa att dom kunde gå med mej hem, men jag sa all det var okej och att vi syns hemma.
Som tur va låg lägenheten inte alls långt ifrån Jack willys så jag sprang hela vägen hem på tio minuter. När jag satte in mina nycklar i hålet skakade min hand så mycket att jag fick använda båda mina händer. Jag förstår inte varför jag är så rädd. Det var säkert inte ens han. Tänkte jag för att lugna ner mej själv.
Så fort jag kom in låste jag dörren, satte för haspen och gick satte mej framför tv:n.
Efter ett tag hörde jag en nyckel vridas om. Jag vände mej hastigt och kollade på nycklhålet.
Jag gick längst väggen och när dörren öppnades, tog haspen emot. Det ändå jag såg var ett par bruna ögon och hela min kropp blev stel.

Da, Da, Daaaa ! Vem kan det vara ? Och vad händer nu ? Det får ni veta imorgon.
Kommentera vad ni tycker ! :)
Ps. Mobba inte bilderna, haha gick typ inte att förminska dom på min dator :P Ds.




Kommentarer
Postat av: Alexandra

Men hallå!!! Du kan inte sluta sååå!!!! :(

2012-03-10 @ 16:36:47
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
Postat av: penny

Gaaah, du kan inte sluta så! Gosh älskar den här novellen! Sjukt, grym du är på att skriva :D Dessutom heter jag också Jenny Xp (ny läsare)

2012-03-10 @ 17:26:47
URL: http://purplepillow.blogg.se/
Postat av: louise

OmG jenny och sandra! (!!!) ni skriver som gudar :D och snälla snälla snälla ett kapitel till idag? (a) novellen är freaking amazing! :D puss <3

2012-03-10 @ 17:30:07
Postat av: Linnea

Oj, oj, oj vet inte vad jag ska ta mig till, måste läsa nästa NU!!!så himlans bra!!!!:)

2012-03-10 @ 22:40:35
Postat av: Julia

Jäte bra novell , kan ni lägga up nästa kapitell idag :)Måste läsa vidare ;)

2012-03-11 @ 15:24:32
Postat av: Elin

Vad spännande!! :)

Älska frågan om stalkers!!! Lol

2012-03-12 @ 21:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0