kapitel 38

Tidigare(Liams perspektiv)
"I'm pretty sure I'm the happiest person in the world right now" Sa jag och log stort.
"No that's me" Hörde vi en röst utanför duschen.
Vi båda kollade förvånat på varandra och jag stack fram huvudet ut från duschdrapperiet. Där stod Louis och log mot mej.
"Whata hell dude" Sa jag och skrattade lite lätt.
"Sorry man! But this is a public bathroom" Sa han och drack en klunk vatten.
"But you have your own bathroom, in your own room" Sa jag och kollade konsigt på honom.
"It's taken by Harry" Sa han och gick direkt ut ur badrummet som ingenting.
Jag stoppade in huvudet igen och möttes av en skrattandes Danielle. Jag skakade på huvudet och hon log mot mej. Hur kunde jag ha fått en sådan vacker tjej? Tänkte jag innan jag kysste henne.


Harrys perspektiv:
Louis hade somnat så jag gick in på datorn och ringde Klara på skype. Vi ligger fem timmar före tiden i sverige så klockan var sju på kvällen där.
"Hey there Beautiful" Sa jag och log stort när hennes ansikte kom upp på dator skärmen.
"Hey" Sa hon och lyste upp.
Gud vad snygg hon var! Hennes hår var perfekt lockat och hennes ögon var så fina och perfekt isblåa.
"I miss you" Sa jag och tittade in i kameran.
"I miss you too" Sa hon.
"Klara" Frågade jag och försökte att inte visa min nervositet.
"Yes" Svarade hon undrande.
"Do you know that you are the most amazing girl I have ever met" Började jag.
"Thank you" Sa hon blygt och började skratta lite.
"I'm serious, you are! Everytime I look at you I can't help it but too smile and I feel like I can talk to you about everything" Sa jag och jag kände att jag blev lite röd.
Hon kollade på mej med en blick, att jag skulle fortsätta prata.
"I don't know about you. But I don't want anyone else but you" Sa jag och det kändes som en evighet innan jag fick ett svar.
"Me neighter" Sa hon och lättnaden var enorm. "But we don't need to tell the press, thats just gonna ruin everything" Sa hon och log sitt underbara leende.
"I totally agree" Sa jag och sträckte upp armarna medans jag gäspade stort.
Vi pratade tills jag kände att mina ögon gick i kors, så då sa vi hejdå.
Tänk att en sådann underbar människa ville vara med mej. Tänkte jag medans jag gick till sängen. Även fast jag var hur trött som helst kunde jag ändå inte somna. Det var för mycket glädje inom mej! Jag var i USA med mina bästa vänner och deras flickvänner, eller iallfall allas utom Louis. Och jag har precis sagt hur jag känner för Klara och hon känner samma sak för mej. Våra fans är dom bästa som finns och jag är nog den lyckligaste personen i världen. Jag började tänka på dagen som hade varit och det gjorde så att jag skrattade lite för mej själv. Jenny asså! Sa jag tyst för mej själv och skakade på huvudet. 
Nästa dag:
Jag satte mej hastigt upp i sängen och strax efter hörde jag ett skrik från köket. Jag hoppade upp ur sängen och sprang fort ner för trappan och in i köket.
"What happend" Skrek jag anfådd.
"There was a bird in the hause" Skrek Louis och han såg helt livrädd ut.
"Was it you, that screamed" Frågade jag och rynkade på pannan.
Han nickade sakta och jag brast ut i skratt.
"I thought it was a girl" Sa jag mellan skratt attackerna.
"Shut up! It's still inside the livingroom" Sa han och slog till mej på armen.
"It's just at bird Louis" Sa jag och gick in till vardagsrummet för att ta bort den.
Louis gick hukat bakom mej och jag kunde inte låta bli att skratta eftersom han såg så rolig ut. Jag kollade runt i rummet, men såg ingen fågel. Typiskt Louis att ha inbillat sej eller nått tänkte jag och precis när jag skulle vända mej om mot Louis, flög en liten fågel förbi mej och den snuddade min kind. Jag skrek samtidigt som jag hoppade till och Louis sprag fort därifrån. Jag fortsatte att skrika och båda två sprang snabbt ut till stranden där Sandra, Zayn, Jenny och Niall låg och solade. Vi ställde oss framför dom och jag kunde tänka mej hur fånig jag såg ut.
"Is something wrong" Sa Zayn och bytte blickar med oss och huset.
"It was a bird" Sa jag anfådd.
"Inside the hause" Fyllde Louis i.
Jenny, Sandra och Zayn började på direkten att skratta, men Niall flög upp från sin handuk och ställde sej bakom mej. Han såg minst lika livrädd som vi gjorde och dom andra började att skratta ännu mera.
"Is it still there" Frågade han försiktigt och svalde hårt.
"We don't kow" Sa jag och började bita på mina naglar.
"OMG! Stop being such a pussy" Skrattade Sandra och ställde sej upp.
Jag fnös åt henne och hon, Jenny och Zayn gick in till huset. När dom kom ut igen, höll Sandra i en låda och när hon öppnade locket flög fågeln ut. Jag ryckte til men den flög fort därifrån.
"Happy now" Sa hon kaxigt.
"Shut up" Mumlade jag tyst och vi gick in i huset igen.

Louis perspektiv:
Danielle och Liam hade åkt iväg till stan för att shoppa. Vi andra hade inget bättre för oss så vi bestämde oss för att efter vi hade ätit lunch, skulle vi vara på stranden hela dagen och sen på kvällen ha en liten grillfest med brasa. Vi hade gjort pannkakor och mitt i lunchen ringde Jennys telefon. Hon gick iväg och vi fortsatte att prata.
"Seriusly now, that bird was pretty big, wasn't it" Sa jag och Harry nickade ivrigt.
"It was smaller than my hand" Skrattade Sandra och visade sin hand.
"Well, your hand is pretty big" Sa Zayn och kollade på sin hand och sen på hennes.
"Who's side are you on" Frågade hon surt och la sina hand i hennes knä.
"Bros before hoes" Sa jag och klappade Zayn på axeln.
Han log och hon tittade surt mot honom. Vi hörde ett glädje skrik och Jenny kom springandes mot oss. Hon började skrika massa saker samtidigt som hon hoppade upp och ner. Det var både blandet på engelska och svenska. När hon skrek på svenska fattade jag inget och när hon skrek på engelska hörde jag inget. Jag kollade oförståendligt på henne och sen på dom andra, dom såg lika förvirrade som jag.
"Calm down" Sa Niall skrattandes.
Hon sprang fram till Harry och kramade om honom hårt.
"It was Klara on the phone" Sa hon och log. 
Jag fattade fortfarande ingenting men Harry började le stort som fan. Hon släppte Harry och fortsatte berätta.
"She told me that you have made it official" Fortsatte hon och nu fattade jag allting.
"That is awesome man" Sa jag och ställde mej upp för att ge honom en kram.
Alla andra började gratta honom och det blev världens kram kalas. Dom andra började diska och fixa allt, så jag smög undan och gick ut till stranden.
Jag tittade runt på stranden och mina ögon fastnade på tre tjejer som spelade volleyboll. Jag gick närmre och min blick stannade på en tjej med långt brunt hår. Hennes ögon var i samma färg som havet, ljusblåa. Hon skrattade högt med sina kompisar och det kändes som om allting rörde sej i slowmotion när jag tittade på henne.
Jag väcktes ur mina tankar av att jag fick en boll i huvudet. Jag böjde mej ner för att ta upp den och när jag rätade på kroppen stod hon mitt framför mej.
"I'm so sorry! Did I hurt you" Sa hon oroligt och hennes röst var som en ängels.
"No. I'm okey" Sa jag och räckte bollen till henne.
"Thanks" Sa hon och tog bollen.
Jag tror inte att hon eller hennes kompisar visste vem jag var, eftersom hon inte kommenterade det. 
Hennes kompisar stod och fnittrade i bakrunden, jag vet inte vad dom skrattade åt. Jag tittade ner i marken och då såg jag att min gylf var öppen. Jag stängde den snabbt och hon började skrattade åt mej.
"Well, it was nice to meet you" Sa hon och log stort innan hon vände sej om.
"Yeah, you too" Mumlade jag tyst och började promenera tillbaka.
Hon var så grymt vacker och jag stod där som ett fån med gylfen öppen. Tänkte jag och blev lite irreterad på mej själv. Alla var i vattnet förutom Jenny som låg och solade, jag hade inte en sån lust att bada så jag satte mej i sanden brevid henne.
"Who was that" Sa Jenny när hon såg att jag kom.
"I don't know! But I Would like too" Sa jag och log.
Hon gav mej ett busigt leende. Jag kollade konstigt på hene och hon tog på sej ett linne och började springa mot henne och hennes kompisar.
"Jenny don't do that" Sa jag med sammanbiten mun så att dom andra inte skulle höra.
Hon fortsatte att springa och jag fick ett grepp om hennes linne och hon bromsade. Vi var väldigt nära tjejerna och jag såg att dom kollade konstigt på oss. Det skulle bara bli pinsammare om jag sa emot, för jag visste att Jenny inte skulle ge sej. Så jag sa inget utan släppte linnet och gick brevid henne fram till tjejerna. 
"Hi, I'm Jenny" Sa Jenny och sträckte fram sin hand mot den vackra tjejen.
"Hello, I'm Linnea" Sa hon och log.
Hon tittade mot mej och började fnissa lite lätt. Linnea, nu visste jag iallafall vad hon hette.
Hon var så otroligt vacker och jag bara stod där och glodde på henne. Hennes hår föll perfekt, ögonen glittrade och kroppen var lång och smal. Hon gjorde mej stumm, jag brukar alltid vara den som pratar mest, men nu sa jag knappt någonting, jag bara glodde. 
"We are gonna have a barbeque dinner tonight, would you like to join" Frågade Jenny och kliade sej i hårbotten.
Dom kollade först på varandra men sen enades alla om att dom ville komma. Vi bestämde en tid och sen gick jag och Jenny tillbaka till dom andra.
"Thanks, but I'm still gonna kill you" Viskade jag och sen puttade jag henne så att hon ramlade ner i sanden.
Hon skrattade och sprang efter mej. 

Jennys perspektiv:
Alla hade gått in redan och jag och Sandra var nu på väg in i huset. När vi kom in, satte jag mej framför tv:n i soffan.
Jag hörde fotsteg så jag vände mig om och fick någon geggigt och blött på mej.
"WHAT THE HONESTLY FUCK" Skrek jag argt på Harry och Louis som stog framför mig och skrattade glatt.
"Payback is a bitch" Sa dom samtidigt och skrattade.
"What is this" Sa jag och tittade på mitt nu rosa hår som luktade tomater och vitlök.
Harry ryckte på axlarna och Louis började rabbla upp massa äckliga saker.
"A bit garlic sauce, cruched tomatoes, ketchup," Sa Louis som om det var helt normalt "What more did we had in" Frågade han Harry lungt.
"Dead spiders" Sa Harry lungt och Louis nickade.
"WHAT" Skrek jag.
Jag började flaxa med armarna samtidigt som jag började att gråta. Jag försökte få bort all sås från mej och mina händer började skaka.
Om det är något som jag är riktigt rädd för så är det spindlar! Det är sjukt pinsamt att jag har en fobi för spindlar, men så är det och att bara höra ordet spindel gör att jag ryser.
"Don't be sutch a pussy" Sa Harry och nöp mina kinder.
"We were just joking" Sa Louis och tog mig på min axel som var fylld av sås.
"There is no spiders in it" Sa Harry när jag fortfarande inte svarade.
"Best for you" Sa jag och andandes ut.
"You should take a shower" Sa Louis och dom började att skratta.
Jag gick in i badrummet och studerade mej själv i spegeln. Fyfan vad äckligt! Jag hade tomat/ lök sås i hela ansiktet, håret och på kläderna... Jag duchade läääänge och planerade hur jag skulle hämnas.
"Nice ass" Sa Niall som kom in i badrummet. "What have you done with your clothes" Frågade han och tittade på mina blöta kläder.
"Harry and Louis helled kechup and garlic dip on me" Sa jag och tog lite mer tvål.
Han skrattade, tog av sig kläderna och hoppade in i dushen med mig.
När han skulle gå in i duschen gick han in i glasdörren och det blev ett avtryck. Jag började as garva och han höll sin hand på sin panna. Jag gick fram till honom och pussade på hans panna. Han gjorde mej genast på bättre humör. Det går inte att vara på dåligt humör när man har en pojkvän som Niall.
När vi duschat klart gick jag ut och bytte om till jeans shorts och en tröja till, sen sminkade jag mej och gick ut till Sandra och Zayn som stod och kysstes vid kylen.
"You look fresh" Sa Harry som kom in och började skratta.
"Wish I could say the same" Sa jag ägande.
"OOoooohh" Buade Sandra.
Harry bara hånlog och gick ut till Niall för att ta fram grillen.
"What was that" Frågade Zayn och jag berättade vad dom gjort.
När klockan började närma sig sju kom de tre tjejerna och Louis sken upp när Linnea kom in genom dörren.

Sandras perspektiv:
Linnea och hennes två kompisar, Smilla och Louise, stod och pratade med Louis och Liam. Zayn stod med Niall, Harry och Danielle och pratade. Jag stod forever alone vid grillen och Jenny var helt borta. Jag skrattade lite för mej själv och när jag såg Zayn komma mot mej sprack jag upp i ett ännu större leende och en glädje spred sej genom hela min kropp.
"I can't really picture you barbequing" Sa han och pussade min nacke.
"What are you talking about? I rule" Sa jag och vände huvudet och log mot honom.
Han tog stekspaden som jag hade i handen ifrån mej och vände på en hamburgare. Det var bränd på den sidan och han rykade pannan mot mej.
"Oupsi" Sa jag försiktigt och började fnissa lite.
Han skakade på huvudet samtidigt som han suckade och jag klappade honom några gånger på axeln, innan jag gick för att leta upp Jenny.
Jag gick in i huset och såg att Jenny gick runt i cirklar.
"Vad fan håller du på med" Skrattade jag åt henne.
Hon stannade och när hon kollade upp på mej såg man en panik i hennes ögon.
"Vad är det" Sa jag och skrattade lite lätt.
"Ehm" Sa hon och blev tyst. "Ehm, jag eller asså"
"Men säg nu då" Sa jag stressat.
"Jag gick in på twitter lite snabbt bara" Sa hon och satte sej ner.
"Och" Sa jag och höjde ögonbrynet.
Jag hade en känsla om att det skulle handla om mej, annars skulle hon inte vrida och vända på saken. Hon blev tyst och jag blev otålig och började skrika på henne.
"OCH" Sa jag med höjd röst och öppnade mina armar.
"Chilla! Då var det en bild på dej och någon kille, sen med massa text om att du utnyttjade Zayn för pengar" Sa hon tyst och kollade ner i marken.
"Vaddå för kille" Sa jag förvånat och tog upp hennes mobil.
Hon ryckte telefonen ur min hand och tog sedan upp bilden för att visa mej. Jag kollade på mobilen med uppspärade ögon och sprang ut till Zayn. Han stod fortfarnade och grillade.
"Oh just in time, the food is done" Sa han och började lägga upp köttet på en talrik.
Jag tog talriken ifrån hans hand, gav den till Niall och sen drog jag med Zayn till ett avskilt ställe. Han började skratta men när jag gav honom en allvarlig blick, kollade han oroligt på mej.
Jag tog ett djupt andetag och visade honom bilden.
"I know what you are gonna say! But wait a minute! This guy is one of the gys that won a contest, you know yesterday! And i know I'm lauhing in the picture but he was funny and the media is making it look like I am useing you! But I'm not! I'm madley in love with you and i would never do that" Sa jag snabbt, stressat och sen andades jag ut.
"I know, you can relax" Sa han lungt och kramde om mej.
"Okey good! So you believe me" Sa jag försiktigt.
Han nickade med ett leende på läpparna och jag tittade upp på honom och gav honom en lätt kyss på munnen. Han log mot mej och jag log stort tillbaka.
"I'm madley in love with you too" Sa han och började skratta.
"Ey, don't laugh at me" Sa jag och boxade till honom i magen.
Han skrattade ännu mer och la sin arm över mina axlar och vi gick tillbaka till resten av gänget. Jenny tittade på mej och jag log som svar att allt var bra. Hon gjorde tummen upp och vände sej tillbaka till Linnea och Louis som satt och pratade.
Vi hade bara burit ut ett litet bord där vi ställde maten och sen grillen där vi grillade på stranden. Vi hade struntat i bord och stolar, utan vi satt ner på stranden och åt.
Så där ja! :) Vi lottade av er tre och då var det Linnea som vann, men Louise och Smilla, ni kommer ändå vara med som hennes kompisar! :)
Sorry för dålig update i tisdags, onsdags och igår! Men vi har haft prov, inlämnigar och små läxor! Och hur nördigt det än låter så måste skolan gå först :P
Imorgon och på söndag kommer det iallfall upp kapitel :) Btw så kommer nästa kapitel fortsätta på grillmiddagen.
Såg att statestiken har ökat med ganska många pers och vi ville bara säga hejsan till våra nya läsare :) Så Hellooo :)
Aja, kommentera mycket så kanske det blir två kapitel imogon eller på söndag! Men det är bara om ni klarar över sju kommentarer! :)







Kommentarer
Postat av: Hanna

Kom igen nu! Vi ska klara över sju kommentarer så att vi får ut ännu fler azum kapitel. Även om jag måste skriva alla kommentarerna själv :)

Grymt skrivet!

2012-03-24 @ 00:43:20
Postat av: Sara

grymt asså

2012-03-24 @ 08:15:57
Postat av: Linnèa

Yeey :D jätte bra!! :)

2012-03-24 @ 10:08:00
Postat av: Anonym

Så bra:D älskar er novell, det händer alltid massa saker i alla kapitel och det gillar jag!!:))

2012-03-24 @ 11:16:33
Postat av: louise

Thihihi, jag är med :') mer kapitel, nu? Kötte med kommentarer!!! :D <3

2012-03-24 @ 13:55:01
Postat av: Felizia

Gryymt bra!:D

2012-03-24 @ 17:00:17
URL: http://onlyfellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0