Kapitel 42

Tidigare(Sandras perspektiv)
Det luktade sprit från långa vägar och Klara gav oss en blick.
"Harry let's go out" Sa Jenny och tog tag i hans arm.
"No" Skrek han sluddrigt och puttade bort henne. "I wanna know why" Sa han och tittade in i kameran.
"Harry, I already told you" Sa hon tyst och kollade oroligt på honom.
"I don't believe you" Skrek han. "You probably didn't even like me. You used me for the spot light" Sa han och drack ur sin mugg.
Även fast han var riktigt full och sårad så hade han ingen rätt att säga så där. Speciellt när han vet att det inte var så det låg till.
Klara tittade sårat på honom och en tår rann ner från hennes kind.
"Harry stop it" Skrek jag och tog ett hårt grepp runt hans arm.
"Oh, what? Now you're gonna cry?" Sa han kollade surt på henne. "I have cryed every night" Sa han och svalde hårt.
"Shut up" Skrek Amanda surt till honom.
"And you don't think that I have" Frågade hon och tårarna sprutade.
Hon ställde sej hastigt upp, stolen ramlade och hon sprang gråtandes ut ur rummet. Amanda gav Harry en arg blick innan hon sprang efter henne.
"Vi tar hand om henne" Sa Alexandra lungt och stängde av skype.
Harry hade gått ut ur rummet och jag och Jenny bytte ut blickar innan vi sprang efter honom. Ord kunde inte förklara hur arga vi var! Han hade precis sårat en av våra bästa vänner. Han vet ju hur de ligger till. Även fast jag var sur så var jag också chockad. Det var inte likt Harry att vara sådär taskig.
"What the hell was that" Skrek jag efter honom.
"What? Do you think it's wrong of me for being mad? She used me" Sa han sluddrigt efter att han hade vänt sej om.
"She didn't use you! Klara would never ever do that" Sa Jenny och skakade på huvudet.
Harry, you know why she broke up with you" Sa jag och la armarna i kors.
Han blev tyst och tappade sin mugg i golvet.
Zayn, Niall och Liam kom in skrattandes med Louis efter sej. När dom såg oss stannade alla på och Zayn kollade oroligt på mej och sedan på Harry. Harry tittade på dom och sedan gick han in på sitt rum, utan att ta upp sin spillda drick.
Louis sprang efter Harry och jag och Jenny gick fram till resten. Samtidigt som vi dukade berättade vi allt.
När vi hade dukat satte vi oss ner och åt maten. Louis kom tillbaka och det hade inte gått att prata med Harry. Han hade däckat på en gång. Efter middagen var klockan välidgt sent så vi gick alla och la oss.
Harrys persepktiv:
När jag klev upp ur sängen var jag tvungen att sätta mej ner igen. Fan. Vilken jävla huvudvärk! Jag la mej försiktigt ner igen och drog över täcket. Jag kom inte riktigt ihåg vad som hände igår. Bara att jag var på rummet nästan hela kvällen och drack. Sen också att Louis kom in till mej, men jag kom inte ihåg vad han sa. Fast jag hade en ganska stor känsla att inget som hände igår var speciellt bra. Jag suckade och försökte minnas mer av gårkvällen.
Jag måste ha somnat om för att jag vaknade av att min säng åkte ner. Jag öppnade ögonen och där satt Louis. Han gav mej en orolig blick och jag gnugade ögonen.
"Hangover" Frågade han kort.
"You have no idea" Sa jag och skrattade lite.
Han skrattade inte. Han tittade ner i marken och blev tyst. Jag kollade på klockan, den visade halv två.
"Do you remember anything at all from yesterday" Sa han och tittade sakta upp på mej.
"I was just about to ask you, if you can tell me what happend" Sa jag och log snett mot honom.
"Before I tell you what you did to Klara, I just wanna say..." Började han men jag avbröt honom.
"What did I say too Klara" Sa jag panikslaget och samtidigt som jag satt mej upp.
"Wait a minute" Sa han irreterat. "I just wanna say that I'm worried about you, we all are" Sa han oroligt och tittade djupt in i mina ögon.
Jag nickade sakta och väntade otåligt på vad han skulle berätta. Det ända jag hoppades på, var att jag inte hade gjort bort mej eller gjort henne ledsen. För att även fast vi inte är tillsammans längre. Så ville jag inte såra henne, för att jag brydde mej fortfarande om henne.
"I wasen't there but Jenny and Sandra was" Sa han och blev tyst.
"Okey, but what did I do" Sa jag ledsamt.
"Jenny and Sandra called Klara on skype. And suddenly you marched in there yelling stuff.." Sa han tyst.
NEJ. Allt kom tillbaka nu. Jag hade anklagat henne för att hon hade uttnjytjat mej. Och hon hade rusat ut ur rummet gråtandes. Fan nu har jag förstört allt. Vilken jävla skit stövel jag är. Tänkte jag och fick genast skuldkänslor. Allt jag ville då var att ringa till henne och säga förlåt.
"Do you remember now" Frågade han och ställde sej upp.
Jag gick fram till fönstret och jag tittade ut på havet. Louis kom fram till mej och ställde sej brevid. Han la sin hand på min axel och sa mjukt.
"You're not a bad guy Harry" Sa han och jag vred mitt huvud mot honom.
"But I have been accting like one! Not just to Klara! Too everyone" Sa jag med skakig röst.
Han gav mej en kram och jag satte mej framför datorn. Eftersom klockan var tjugo i två här. Så var klockan nio på morgonen i sverige. Hon sitter säkert och fixar sej till skolan just nu. Tänkte jag och loggade in på skype. Jag kollade på Louis och han gick ut ur rummet.
Hon var inloggad. Jag ruskade om huvudet innan jag ringde upp henne. Ton efter ton gick... Jag förstår att hon inte ville prata med mig efter igår, men jag måste säga förlåt.
Så jag började skriva;
"Sorry about everything I said yesterday! I was drunk and stupid. I know that isn't an excuse but I need you to know that I didn't meant anything that I said to you. I know why you did what you did and I know you aren't a golddigger. It just hurt to lose a girl like you.
I guess I'm just mad at my self for not being enough. I don't want you to feel bad because of what I said yesterday. I understand if you don't want to be with me, but that's not going to stop me from fighting for you. I'm not going to give you up that easy, weighter you like it or not."
Jag läste igenom det flera gånger och tänkte igenom allt nogrant innan jag bestämde mig för att det inte var bra nog och markerade allt och klickade på "delete". Klantig som jag var klickade jag på fel knapp så att det skickades.
Fan! vad ska jag göra nu!?! Tänkte jag medans jag läste igenom den igen. Den var inte så dålig... Jag får lägga till mer sen när hon svarar... Om hon svarar tänkte jag. Jag fick lite panik och stod och stirrade på skärmen i tio minuter. Hon hade fortfarande inte svarat. Tjugo minuter... Trettio minuter... Jag bestämde mig efter trettio minuter att gå och äta för att lugna mig.
Klockan var halv tre när jag kom ner till köket. Alla var ute på stranden, så jag gjorde en macka och sen gick jag också ut.
Den svalka vinden nuddade mitt anskite och jag rös. Det var så skönt med frisk luft. Det var ett tag sedan jag var ute på riktigt. Jag hade åkt till intervjuer osv. Men det här var första gången jag hade gått ut med vilja. Liam, Zayn, Niall och Louis var i vattnet och kastade boll. Sandra och Jenny låg och solade, så jag tänkte att jag kunde prata lite med dom innan jag gick till killarna.
"Hello" Sa jag och satte mej brevid Jenny.
"Hi Harry" Sa båda två förvånat och kollade mot mej med ett leende.
Det blev tyst ett tag, så jag bröt den genom att börja prata.
"I'm sorry! I'm sorry, that I've been accting like jerk" Sa jag och tittade ner i marken.
"I'ts okey" Sa Sandra och blundade mot solen.
"Yeah, we know you're not a jerk, if you're not accting... like one" Sa Jenny och rynkade pannan.
Sen började alla tre skratta.
"Haha bad english" Skrattade Sandra.
"Haha, I think I know what you mean" Sa jag till Jenny samtidigt som jag log mot henne.
"Okey, so have you talked too Klara? I think she's the one who needs an a apoloigze" Sa Sandra medans hon satte sej upp.
"I send her a message, she didn't answer when I called" Sa jag och ryckte på axlarna.
"Do you mind telling us what you wrote" Frågade Sandra försiktigt och log snett.
"That I was sorry, but I'm not giving up on us! That I'm gonna fight for her" Sa jag och log stort mot dom.
"Harry, don't you think that you should just let her go? I mean, if you really like her? You should let her go, because she needs you to let her go" Sa Jenny varmt och lungt medans hon också satte sej upp.
"Think of it like this. What if you and Niall had a fight. And he want'ed too break upp. Wouldn't you fight for him? And don't say no, because I know you would" Sa jag och ruffsade till mitt hår, och sen drog undan luggen.
"Okey, I get it" Sa Jenny och log mot mej.
Jag satt kvar ett tag och pratade lite till med dom. Jag hade nästan glömt bort hur borts dom kan vara. Men det posetiva med det är att man alltid får ett gott skratt. Innan jag skulle gå ut till killarna gick jag in och bytte om. Samtidigt som jag satte på mej ett par badbyxor, kollade jag skype. Hon hade fortfarnade inte svarat. Jag suckade samtidigt som jag skakade huvudet. Sen gick jag till stranden igen.

Nialls perspektiv:
Harry kom emot oss med ett leende på läpparna. Allas huvud vändes mot honom och alla sprack upp i ett leende. Han doppade tån i vattnet och rös till.
"Here" Skrek Zayn och kastade tennisbollen till honom.
Han nickade till och sprang ut i vattnet med tennisbollen i handen. Vattnet stänkte överallt och alla blev blöta. Jag hoppade på honom och strax efter var jag under vattnet med alla över mej. Jag försökte att inte skratta, eftersom jag då typ skulle dö. Men det var lönlöst, för att jag började skratta och fick en kallsup. Jag flög upp ur vattnet och började genast hosta upp vatten. Dom tittade konstigt på mej och jag brast ut i skratt, så då gjorde dom också det.
Vi gick lite längre upp på det grunde och började kasta bollen somtidigt som Harry bad om ursäkt. Självklart var det lugt mellan oss. Det värmde i hjärtat när han började skratta riktigt ordentligt. Jag hade saknat honom, det hade alla gjort. Visst, han hade varit med oss hela tiden men inte på samma sätt.
Jag väcktes ur mina tankar av att jag fick en hård boll mellan benen. Jag tappade andan och böjde mej genast ner. Alla började skratta och jag försökte dölja hur ont jag hade.
"Thanks for that" Sa jag kastade bollen till Louis.
"Now you don't have to get sterilized" Sa Louis och alla började att garva.
Efter mycket skratt och massa prat. Verkade det som Harry blev lite uttråkad.
"Let's go mess with the girls" Sa Harry busigt och gned händerna mot varandra.
"Okey, What are we doing" Sa Liam och ställde sej brevid Harry.
"I don't know, something" Sa Harry uppspelt.
Vi skrattade åt honom, sen smög vi oss upp på stranden.
Sandra satte sej upp och kollade konstigt på oss. Precis när Harry skulle öppna munnen tog Sandra upp sitt finger mot hennes mun.
"She's sleeping" Viskade hon medans hon rätade till hennes bikini.
Jag kollade ner på Jenny. Hon låg på en luft madrass och andades djupt, hon hade hörlurarna i också, så hörde säkert inte oss. Jag log stort och satte mej ner på huk. Jag la min hand på hennes rygg och kollade djupare in i hennes ögon, hon sov verkligen.
När jag ställde mej upp igen kollade jag på killarna, dom gav mej ett busigt leende. Jag förstod precis vad dom tänkte. Så jag nickade och vi ställde oss vid varsitt hörn av luft madrassen. Det tog ett tag för Sandra att fatta men när hon gjorde det ställde hon sej upp och puttade bort mej.
"That is so mean" Sa hon och gick till Liam för att putta bort honom också.
"You'll take Jenny and I'll take Sandra" Sa Zayn och höll fast Sandra.
Hon började att skratta och försökte komma loss från Zayns grepp. Men han höll henne hårt och la sej över henne på stranden.
Jag ställde mej vi hörnet igen. På tre bar vi upp henne, när hon fortfarande låg på madrassen. Hon sov fortfarande väldigt djupt. Harry började as garva och jag försökte att inte garva. Men såklart gick det inte.
"Don't drop her" Skrek Louis när Harry tog sin hand för att fixa till håret.
"Quickly, I'm gonna drop her" Sa Harry och ansträngde sej för att inte tappa henne.
Vi började småspringa somtidtigt som vi alla skrattade. Precis innan vi kastade henne i vattnet, drog jag hur hennes hörlurar ur öronen och la telefonen på stranden.
Hon vaknade till när jag drog ur hörlurarna och när hon såg att Harry och Louis stod vi hennes huvud ryckte hon till. Sen vände hon huvudet mot Liam och sen mot mej.
"Bye, Bye" Sa jag och log stort mot henne.
Jag tror inte att hon hann reagera, för att hon skrek inte. Vattnet stänkte upp på oss och alla brast ut i skratt. Hon flög upp ur vattnet och tog ett djupt andetag. Vi alla slog i vattnet så hon fick upp all vatten på sej. Man såg henne inte ens längre och vi fortsatte att garva. När vi slutade slå, stod ingen Jenny där.
Jag kollade på Liam som stod brevid mej. Han kollade på mej och ryckte på axlarna. Jag vred och vände på kroppen, men ingen Jenny. Jag kollade upp på stranden. Där låg bara Sandra och Zayn på stranden och kysstes.
Jag fick en klump i magen, tänk om det faktiskt var en haj som hade kommit, eller att hon fastnat under vattnet eller tänk om hon hade drunknat. Tänkte jag och slängde mej under vattnet.
Jag öppnade ögonen och det sved till när det salta vattnet nuddade mina ögon. Jag tog flera simmtag innan jag gick upp för att ta luft. När jag gick upp för att ta luft, ryckte Harry i mej. Han pekade på en kropp som låg och flöt på vatten ytan. Mitt hjärta stannade. Jag ställde mej upp på det grunda och började springa dit. Det var svårt att springa med vatten upp till höften, men mitt adreladin gjorde så att det gick fort.
Jag kom fram till henne och bar upp henne. Hennes ögon var stängda och hennes mun var öppen. Hon slappnade av helt i hela kroppen. Jag sprang upp till strand kanten och la henne försiktigt ner.
"Jenny! Wake up" Skrek jag och en tår rann ner från min kind.
Sandra och Zayn sprang fram till mej. Även Harry, Liam och Louis kom. Dom ställde sej i en ring runt mej. Jag började trycka på hennes bröst. Men inget hände. Jag fortsatte att trycka och blåste i hennes mun.
Jag kollade upp på dom andra som stod nervöst brevid. Sandra vände sej om mot Zayn och tryckte sej mot honom.
"Jenny! Wake up" Upprepade jag flera gånger.
Hennes läppar blev blåa och jag kunde inte tänka klart. Jag tog upp henne och tryckte henne mot mej. Jag kramade om henne och mina tårar rannner längst mina kinder.
"No! Keep going" Skrek Sandra och satte sej på knän framför mej.
Hon grät kraftigt. Hon puttade bort mej och började trycka på hennes bröst. Jag ställde mej sakta upp och kunde inte förstå vad som hände. För några minuter vr allt bra, och nu ligger hon där.
Jag vände mej om och började springa mot huset. För att ringa ambulans. Men precis när jag skulle börja springa hörde jag hostningar. Jag vände mej hastigt om och såg Sandra hålla om Jenny. Jag sprang dit och ställde mej brevid Harry. Jenny slutade hosta och kramade om Sandra.
Jag vågade inte krama om henne, även fast jag ville. Hon skulle säkert aldrig förlåta mej. Varken mej, Liam, Harry eller Louis. Vi hade precis gjort henne avsvimmad. Jag kunde inte vara där längre. Jag sprang därifrån och stannade inte förens jag inte kunde se dom längre...

Så där ! Tog ett tag :) Sorry om det är många stav fel, men ska iväg nu :)
Blev bara två perspektiv, men vad tror ni händer. Blev en liten vändning där haha :)
Kommentera vad ni tror ochh tycker :)
Allt vi kan säga är förlåt för den riktigt usla uppdateringen!!!!! :/

Kommentarer
Postat av: Anonym

Omg, SÅÅÅ BRAA!!!! Stackars niall :( snälla ett kapitel till idag!!

2012-04-01 @ 14:22:16
Postat av: fanny

hur kan jag hitta dom andra kapitlen om jag vill läsa från början? Det går inte att söka....

2012-04-01 @ 17:27:14
Postat av: Matilda

Så bra stackars niall!;(

2012-04-01 @ 21:25:50
URL: http://youdontknowyourbeautiful.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh nej!! Snälla säg att Jenny förlåter Niall!! Btw, jättte bra kapitel!!

2012-04-01 @ 21:46:51
Postat av: Anonym

Kommer det ett kapitel till ikväll? I'm dying here! Haha, nej men seriöst, SÅ HIMLA BRA, vill bara ha nästa kapitel på en gång! Tycker så synd om niall som bara ville skoja lite med Jenny, hoppas hon förlåter honom! Iaf, GRYMT BRA KAPITEL (som vanligt då) :)))

2012-04-01 @ 22:43:32
Postat av: Hanna

Så sjukt bra! Jag vill veta vad som kommer att hända. :D

2012-04-02 @ 01:27:39
Postat av: One Direction Diary

Gillar du One Direction? Då tycker jag du ska kika in min novellblogg om dom. http://oneddiary.blogg.se/ xD

2012-04-06 @ 20:42:36
URL: http://oneddiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0