Kapitel 45

Tidigare(Harrys perspektiv)
Vi pratade lite till och hon babblade på om något kul som hade hänt där hemma. När det helt plötsligt plingade till och en chatt ruta kom upp i den högra hörnet.  Hi... stod det och det var från Klara. Just då hörde jag inte alls vad mamma pratade om. Hey. Skrev jag tillbaks och väntade nervöst på svar. Mamma fortsatte babbla och jag tror inte att hon märkte att jag inte alls lyssnade. I guess we need to talk.. Can you call me? Stod det och jag började genast få panik.
"And then Gemma said.." Skrattade mamma men jag avbröt henne.
"Sounds fun, but I need to go now" Sa jag panik slaget.
"But.." Sa hon tyst.
"Love you, bye" Sa jag och klickade på den röda knappen.
Jag fick förklara för henne sen. Just då ville jag bara höra Klaras röst väldigt gärna. Jag gick in på hennes namn och klickade på ring. Mitt hjärta slog i 180 och det kändes som om mitt bröst skulle explodera.
"Hi" Sa hon och kollade sakta upp på kameran.
Där satt hon. Vackrare än någonsin. Det blev som om jag blev stum på något sätt. Det var skönt att höra hennes röst igen, även fast att det gjorde lika ont som det var en lättnad.
Harrys perspektiv:
"Hello" Sa jag och log in mot kameran.
Det blev tyst ett tag, och jag tror att hon väntade på att jag skulle börja snacka. Eftersom det var jag som hade gjort bort mej. Precis när jag öppnade munnen började hon prata.
"So, I got your message" Sa hon och svalde hårt.
"Yeah, You didn't answer when I called you. And I wanted to tell you how sorry I was. How sorry I am" Sa jag och kliade mej i nacken.
"Sorry about that, I kind of didn't wanna talk too you" Sa hon och satte sina armbågar på bordet.
"I guess I can understand that! Well, I'm glad that you wanted too talk! It's nice to hear your voice" Sa jag och log snett.
"Yea, yours to! Last time I heard you, I could bearly hear what you said, cus you were so drunk" Sa hon och fick fram ett litet skratt.
"Haha, yeah sorry about that" Sa jag och skrattade jag med.
"It's okey! I forgive you" Sa hon och log det underbaraste leendet som fanns.
Jag nickade med ett leende på läpparna. Det var en enorm lättnad att hon förlät mej! Jag kunde inte låta bli at slute le. Hon var så så grymt fin i sin inbakade fläta och sin osminkade hy.  Jag var bara tvungen att säga det.
"God, I miss you so mutch" Sa jag och kollade desperat in i kameran.
"I miss you too" Sa hon och log lätt.
Det var för bra för att vara sant! Först förlåter hon mej och nu saknar hon mej. Allt kanske faktiskt löser sej nu. Tänkte jag medans jag hade ett fånigt leende på läpparna.
"So, are we back on track? Can I call you mine" Frågade jag och fortsatte att le.
"I'm sorry Harry! You know I cant" Sa hon och suckade.
"But.. Klara..." Började jag.
"Don't say it!" Sa hon och kollade först in i kameran och sen på bordet.
"Klara. I'm in love with you" Sa jag ärligt och min läpp darrade lite.
"Harry please... Don't make it harder then it already is" Sa hon och hennes ögon blev blanka.
"But I love you" Sa jag högt och tydligt.
Det var helt galet. Men det gjorde jag. Jag älskade henne. Och hon ville inte vara min. Hon måste tyckt att jag var galen. Men alla gånger vi pratat på skype, smsat på kik, träffats, våran dejt. Det hade räckt för mej att älska henne.
"Don't you love me" Sa jag försiktigt och väldigt tyst. Jag vågade inte möta kameran.
"Harry, you're a great guy! And you deserve so mutch more than me" Sa hon och log snett.
"Don't give me that shit" Sa jag och reste mej hastigt upp.
Jag började gå runt i rummet och Klara satt tyst på andra sidan datorn. Jag lungade ner mej och kollade in i kameran. Hon grät, men hon hördes inte. Tåranrna rann en efter en längst hennes kinder.
"Just admit it, you don't love me" Sa jag och skakde sakta på huvudet.
"Ofcours I love you" Sa hon och hon började gråta ännu mer.
"Then what's the problem" Halv skrek jag och ryckte på axlarna.
"Nothing, everything! It's sucks loving someone that you only get to see a couple of times a year" Halv skrek hon tillbaka och satte händerna för sitt ansikte.
"Klara.." Började jag igen.
"If you really love me, you should let me go" Sa hon och drog sina fingrar under sina ögon.
Jag tog upp blicken och kollade ledsamt upp på henne. En till tår föll ner längst hennes kind, men den var hon snabb att ta bort.
Jag antog att det var det jag skulle göra. Jag skulle släppa taget om henne, eftersom jag faktiskt älskade henne. Och jag ville göra det så lätt som möjligt för henne.
"Okey" Sa jag tyst och kollade ner igen på bordet.
"Thank you... I gotta go now. Good bye Harry" Sa hon och svalde hårt, antagligen för att svälja tårarna.
Jag han inte ens säga hejdå innan hon klickade bort mej. Let me go ekade i huvudet på mej och det gick inte att hålla inne tårarna. Jag är trots allt inte en robot. Jag slängde mej på sängen och borrade huvudet in i kudden. Och lät tårarna spruta.
Efter ett tag av gråtandet, kom jag på att jag inte hade duschat. Så jag gick in i badrummet och drog av mej kläderna.
Jag satte på dushen och skruvade upp värmen på högsta och stod där tills min hud var helt röd.  Jag försökte fundera ut vad jag skulle göra, kanske var det bäst om jag bara lät henne gå? Lät henne sköta sitt och gå vidare. Det skulle blir svårt.. Riktigt svårt, men för henne skulle jag göra det.

Nästa dag ~ Sandras perspektiv:
Harry hade varit rikgtigt ledsen igår. Det var en svår situation för mej och Jenny. Vi visste inte riktigt vad vi skulle tycka och tänka. Vi ville ju att Harry skulle må bra, men Klara är en av våra bästavvänner så vi ville stötta henna. Jenny hade pratat nästan hela kvällen med Klara. Jag hade också pratat med henne, men sen var jag tvungen att åka.
Jag och Zayn gick ut och åt middag igår. Han hade tagit mej till en jätte fin restaurang och sen hade vi gått på bio. Vi hade sett hungerspelen. Riktigt bra film, grinade på flera tillfällen. Men det var till min fördel, eftersom Zayn gärna höll om mej. När vi kom hem vid tolv var alla däckade och vi gjorde detsamma.
Nästa dag vaknade jag av att solens strålar lös starkt in i mina ögon. När jag sedan öppnade mina ögon stod Jenny framför mej med ett stort leende på läpparna. Jag suckade irreterat och höll för mina öron. Hon skrattade och drog i mitt täcke.
"Snälla Jenny" Sa jag irreterat och satte mej upp. "Ge mej mitt täcke och låt mej sova tills jag vill vakna" Bad jag sen och ryckte täcket från hennes famn.
Jag drog över mej täcket igen och la mej bekvämt ner på kudden. Jenny började skratta och jag visste att hon inte skulle ge sej. Men där hade jag fel. Hon gick ut från rummet och jag log stolt.
Precis när jag hade somnat om. Vaknar jag av att jag blev genom blöt.
"Men, vad fan är ditt problem" Skrek jag när jag reste mej upp.
Jag granskade mitt nattlinne, som var blöt på vissa ställen, även mitt hår var blöt och tovigt. Jag kollade sedan upp på Jenny, som stod där med ett flin och med en vattenflaska i handen.
"Jag har kommit på hur vi ska göra våran hämd på killarna" Sa hon överlycklig och kastade bort vatten flaskan.
"Oh, vadå" Sa jag lite mjukare och gick fram till henne.
"Inte så högt. Kom hit, så viskar jag det till dej" Sa hon och vinkade hit mej.
"Varför ska du viska, när ingen av dom fattar svenska" Skrattade jag och gav henne en konstig blick.
"Oj, juste" Sa hon och skrattade åt sej själv.
Jag skakade på huvudet och hon berättade vad vi skulle göra. Ideen var inte den bästa direkt. Och hon hade inte direkt behövt att väcka mej med vatten klockan tio på morgonen. För att säga det. Men det var den ideen vi hade och det var det vi skulle göra. Fansen skulle iallfall bli glada tänkte jag och började rota i min väska efter kläder. Det fick bli en somrig klänning som jag hade köpt när jag, Jenny och Danielle hade shoppat. Jag sminkade mej även och fixade till håret. Det fick bli utsläppt och naturligt. Jag granskade mej från topp till tå och jag vart faktiskt riktigt nöjd med det jag hade fått till.
Zayn och killarna hade åkt till deras första intervju dag. Jag och Jenny skulle åka och fixa inför träffen med fansen och bara vara tillgängliga till alla som jobbade med scenen. Jag älskade vårat jobb! Alla människor som vi jobbade med, var så roliga och det var ingen som brukade vara dryg och behandla oss som deras slavar. Sen får vi träffa killarna typ nästan varje dag och resa mycket. Och resa var något som jag verkligen njöt av.
Jenny stod i duschen och jag la mej snabbt ner på sängen. Jag drog upp min telefon och kollade igenom twitter, facebook osv. Mina mentions var spammade av massor av frågor och den här gången svarade jag faktiskt på några och följde några.
Jag måsta ha somnat, eftersom sist jag tittade på klockan var den halv tolv och när jag vaknade var den tio i två. Som tur var skulle vi vara där tre. Så vi skulle hinna.
Vi ringde efter en taxi och åkte direkt till stället där gigget skulle hålla till. När vi kom dit, var det fullt med fans utanför och alla blev lite galna när dom såg att vi skulle in dit.
"OMG YOU ARE ZAYNS GIRLFRIEND" Skrek en brud som sprang emot oss.
"Hehe, yepp! That's me" Sa jag lite halvt obekvämt och log mot henne.
"Can we get a picture" Frågade hennes kompis som höll en kamera i handen.
"With me" Sa jag förvånat och kollade skeptiskt på dom.
Dom nickade ivrigt och jag gick försiktigt och ställde mej mellan dom. Båda två var längre än mej och hade utlänskt utseende. Zayn skulle säkert tyckt att båda två var skit snygga.. Tänkta jag och log falskt mot kameran. Jenny knäpte fotot och brudarna gick glatt därifrån. Jag och Jenny skrattade åt det som nyss hade hänt och gick in i salen.
"Hello girls" Sa Lena som gående mot oss med massa papper i handen.
"Hi Lena" Sa Jenny glatt och tog emot några papper.
"Are we feeling good? Ready to work hard" Sa hon och skrattade åt sitt egna skämt.
Både jag och Jenny fejk skrattade och Lena gick stolt som en höna därifrån.
"What are we doing with this" Skrek jag efter Lena medans jag viftade med papperna i handen.
"Give them to Gary" Skrek hon.
Jag och Jenny kollade undrande på varandra och började genast leta efter den där Gary.
Efter tio minuter hittade vi Gary. Det var fotografen som skulle fotta killarna med fansen. Nästa sak som vi fick göra, var att hämta lådor som vi skulle bära in och ställa på scenen. Jag böjde mej ner efter en låda och när jag skulle lyfta den, var den mycket lättare och jag kollade överaskande på mina arm muskler.
"Didn't you thought that you were that strong" Sa Zayn som stod på andra sidan lådan och log mot mej.
"Zayn" Skrek jag glatt och släppte lådan.
Han blev nog lite chokad över hur tung den var. Eller så såg det ut som om han tappade andan av en annan andledning. Jag fnissade till och klappade honom på kinden.
"Glad you could help" Sa jag och drog handen på lådan.
"Mmm" Sa han och gick efter mej.
Fansen strömmade in och det började närma sej för killarnas gig. Och även för våran lilla hämd...

Sorry att det kom upp sent och för utan bilder.. Men det blev kaoz allting typ :p
Nästa kapitel kommer upp på söndag :) (Där kommer Jenny och Sandra göra sin lilla hämd och sen kommer det vara en liten fest och massa smått och gott :) Mycket mer roligare än det här kapitlet! :) Eftersom jag inte alls blev nöjd.. men men)
Juste :) Om några kapitlar kommer killarna, Jenny och Sandra komma hem till England :) Och då kan vi avslöja att MYCKET kommer att hända :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars Harry :((

Längtar till deras lilla hämd :)

2012-04-14 @ 10:17:09
Postat av: Hanna

Så sjukt synd om Harry :'(

Längtar sååå tills nästa del :)

2012-04-14 @ 12:44:58
Postat av: Anonym

kan du lägga ut bilder på hur Sandra, Jenny och Linnea ser ut? skulle betyda mycket! btw ni är asbra på att skriva vilka talanger n har!! xX

2012-04-14 @ 22:15:08
Postat av: Elin

Galet bra! Skriv mer

2012-04-15 @ 02:03:40
Postat av: Anonym

Jätte duktiga!

xx

2012-04-15 @ 02:28:44
URL: http://imagineonedirection.blogg.se/
Postat av: Hannis pannis

Azum!!

2012-04-15 @ 20:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0