Kapitel 46

Tidigare(Sandras perspektiv)
"Hello girls" Sa Lena som gående mot oss med massa papper i handen.
"Hi Lena" Sa Jenny glatt och tog emot några papper.
"Are we feeling good? Ready to work hard" Sa hon och skrattade åt sitt egna skämt.
Både jag och Jenny fejk skrattade och Lena gick stolt som en höna därifrån.
"What are we doing with this" Skrek jag efter Lena medans jag viftade med papperna i handen.
"Give them to Gary" Skrek hon.
Jag och Jenny kollade undrande på varandra och började genast leta efter den där Gary.
Efter tio minuter hittade vi Gary. Det var fotografen som skulle fotta killarna med fansen. Nästa sak som vi fick göra, var att hämta lådor som vi skulle bära in och ställa på scenen. Jag böjde mej ner efter en låda och när jag skulle lyfta den, var den mycket lättare och jag kollade överaskande på mina arm muskler.
"Didn't you thought that you were that strong" Sa Zayn som stod på andra sidan lådan och log mot mej.
"Zayn" Skrek jag glatt och släppte lådan.
Han blev nog lite chokad över hur tung den var. Eller så såg det ut som om han tappade andan av en annan andledning. Jag fnissade till och klappade honom på kinden.
"Glad you could help" Sa jag och drog handen på lådan.
"Mmm" Sa han och gick efter mej.
Fansen strömmade in och det började närma sej för killarnas gig. Och även för våran lilla hämd...
liam payne, niall horan, one direction, zayn malik
Jennys perspektiv:
Killarna skulle gå upp på scenen snart. Så jag och Sandra ville önska dom lycka till innan.
Dom stod och pratade med varandra, när jag och Sandra gick fram till dom.
Precis när vi kom fram till dom ropade Lena på Louis, Zayn, Liam, Niall och Sandra. Niall gav mej ett stort leende och en snabb puss på munnen innan han gick dit. Harry satte sej i ett hörn och drog upp telefonen. Han såg ganska sliten och trött ut. Eftersom jag hade pratat med Klara nästan hela kvällen igår. Och killarna hade dragit tidigt i morse. Så hade jag inte haft tid att prata med Harry.
"Are you okey" Sa jag försiktigt när jag stod vid hans fötter.
"Yeah" Svarade han medans han ryckte på axlarna och kollade upp på mej. "It didn't really come as a chock" Sa han och log snett mot mej.
"No" Sa jag tyst och satte mej brevid honom.
"You know I'm here for you. Even though I'm bestfriends with Klara, you can always talk to me aswell" Sa jag och vred huvudet mot honom.
"I know! I just don't feel like talking about it. I wanna do what I love.. Singing and meeting our fans" Sa han och jag såg ett riktigt leende på hans läppar.
Jag nickade och la mitt huvud på hans axel. "You're like the brother I never had" Sa jag och kollade upp på honom. "Except that I already have a brother" Sa jag sen och skrattade.
"You're so... I don't know" Skrattade han och skakade på huvudet.
"Weird?" Skrattade jag och rynkade pannan.
Han nickade ivrigt och jag lutade mej mot väggen igen. Niall kom emot oss och jag sprack upp i ett leende. Harry mimade Thank you innan han ställde sej upp och skuttade till Louis som stod och pratade med Liam, Zayn och Sandra.
"Hey there" Sa Niall och drog in mej i en kram.
"Hi! I missed you baby" Sa jag med tillgjord röst när jag klev ur kramen.
"I missed you to snuffel puff" Sa han med en jätte ljus röst och vi gjorde en eskimån puss.
Båda två brast ut i skratt och jag hoppade upp på honom. Vi fortsatte att skratta men sen satte han ner mej för att jag antagligen blev för tung. Jag ställde mej framför honom och log stort innan jag gav honom en kyss. Niall hämtade sin vatten flaska och vi satte oss ner vid ett bord.
"You need to warm up" Sa jag glatt och satte upp mitt hår i en tofs.
"Okey? What are we doing" Sa han och skrattade lätt.
Jag ställde mej upp och tog tag i hans hand.
"Okey! So put your hands up in the air and jump up and down" Sa jag och nickade ivrigt.
Han drog upp sina händer i luften och började hoppa. Jag gjorde likadant och vi båda började såklart att skratta.
"And now for your voice" Sa jag när vi stod där och hoppade.
Han nickade och jag började sjunga. Han skakade på huvudet och jag skrattade som en dåre.
"IIIIIIIIIIII....AAAAAAAA....OOOOOOO....UUUUUUU" Gjorde jag läten med munnen.
Han härmade mej och nu gjorde hoppade vi ett osynligt hopprep på bordet. Det gick inte att inte skratta, så vi gav upp och satte oss ner igen. Båda två skrattade som galningar och det gick inte att sluta. Efter vi hade lungnat ner oss lite drog han upp sin telefon och hoppade närmre mej.
"Let's take a picture" Sa han och gav mej ett stort leende.
"Okey! But don't show anyone" Sa jag och log mot honom.
Han skakade på huvudet och vi lutade våra huvun mot varnadra. Jag räckte ut tungan och kollade i kors mot kameran. Jag såg inte vad han gjorde för miin. Men antagligen ingen seriös, eftersom vi inte var speciellt seriösa.
Han tog mobilen mot sej och kollade på bilden och sen på mej. Jag tog den ifrån honom och jag log automatiskt. Tänk att det där var jag. Helt overkligt! Jag Jenny, är Nialls flickvän. Och gud vad jag är kär. Tänkte jag och gav honom en kyss.
Louis och killarna kallade dit honom och visade men sin arm att dom skulle gå upp på scenen.
"Go and make me proud" Sa jag glatt och la mina händer på hans nacke.
"I'll try" Sa han med en blinkning och kysste mej.
Han sprang dit och dom fixade lite innan alla sprang upp på scenen. Man kunde höra fansen från låga vägar och jag log åt tanken att det nog var många brudar där inne som fick deras drömmar uppfyllda.
Killarna var i full gång med gigget och jag började bli nervös över att göra vår hämd.
"Okej. Redo?" Sa Sandra och kollade på mej medans hon satte upp sitt hår.
"Neee! Vi skiter i det" Sa jag och började bita på mina naglar.
Sandra kollade argt på mej och slog till mej på armen.
"AJJJEEE" Sa jag och tog mej på min arm.
"Skärp dej" Sa hon och ställde sej framför mej.
"Men det är as många som tittar" Sa jag och tittade desperat på Sandra.
"Jag vet. Men du måste vara taggad annars kommer det inte bli kul! Dessutom är jag övertygad att fansen kommer att gilla det" Sa hon för att lugna ner mej.
Jag nickade och tog ett djupt andetag. Lite taggad var jag väll eftersom Louis och Harry hade verkligen ingen aning om vad som skulle hända dom. Vi var bara två jag och sandra. Och det var Harry och Louis som hade gjort mest saker mot oss. Så det fick bli dom den här gången.

Louis perspektiv:
Jag var inte speciellt nervös innan gigget. Jag var faktiskt ganska lugn. Lite pirrigt var det ändå, eftersom Linnea skulle komma snart och kolla.
Jag var väldigt glad över att Harry inte alls var så deppig, som jag trodde att han skulle vara.
Han kom mot mej, Liam, Zayn och Sandra och vi började snacka. Vi skojade och även han följde med på skämten. Jag tog en paus från skrattadet och kollade bort på Niall och Jenny. Jag slog till Harry och Liam på bröstet och dom ryckte till. Jag nickade mot dom och pekade på mot Nialls och Jennys håll.
Dom stod på ett bord och hoppade samtidigt som dom gjorde olika läten med munnen.
"What the hell are they doing" Sa Liam som stod med öppen mun och kollade på dom.
"I have no idea" Sa jag och alla skrattade.
"Why are we even suprised? It's Jenny and Niall" Skrattade Sandra och vände sej om mot oss igen.
Vi fortsatte att skratta och lät dom vara.
Efter tio minuter var det dags och vi kallade hit Niall.
"I never tought I'd had to say this, but you have actually got weirder sence you met Jenny" Skrattade Liam och tog honom på axeln. Han skakade på huvudet och vi alla skrattade.
Vi sprang ut på scenen och nerverna kom tillbaka. Det första ansiktet som jag såg när jag kom ut på scenen, var finaste Linnea. Jag log mot henne och sen började vi vinka till alla.
"Was happenin Florida" Skrek Zayn med sin välkända röst medans han viftade med armen.
Alla tjejerna började skrika och jag log stort innan vi Liam började What Makes You Beautiful.
Vi pausade vårt sjungande och började svara på några twitter frågor.
"What is it that you miss the most back home" Läste Liam från en skärm.
"I miss sunday dinner" Sa jag och tog mej på magen.
"Yea, I think I'm gonna say the food aswell" Sa Niall och börja skratta.
Vi svarade på några till och helt plötsligt kom Sandra och Jenny inspringande på scenen. Jag kollade förvånat på killarna och jag tror att dom var lika förvånade som jag var. Jenny såg livrädd ut men hon hade ändå ett busigt leende på läpparna. Sandra såg ondskefull ut och jag fick en känsla att det dom hade något lurt på gång.
"What are you girls doing up here" Skrattade Zayn och gick fram mot Sandra.
"Hi guys" Skrek Sandra ut mot publiken samtiidgt som hon drog upp handen.
Fansen skrek men jag tror ändå att dom blev lite förvånade dom med.
"Is there anyone who wanna see some skinn" Sa Jenny glatt och drog ut micken mot publiken.
Fansen började skrika av glädje och Jenny och Sandra gick bort en bit.
Va?! Ska dom ta av sej kläderna? Är dom galna eller? Tänkte jag och kollade oroligt på Paul som stod backtage.
Jag kollade bort där Jenny och Sandra hade gått. Men dom hade försvunnit. Seriöst. Skulle dom gå och klä av sej? Eller vänta... Visa hud... Tänkte jag fundersamt och kollade snabbt bort mot Harry. Jag tror att han tänkte samma tanke som mej eftersom han tittade oroligt på mej. Jag tittade bort mot dom andra killarna men dom ryckte på axlarna. Sen tittade jag bakom mej och där såg jag Sandra som satt på huk bakom mej. Hon såg onskefull ut och log elakt mot mej.
Oh fuck.. Var det första jag tänkte och en sekund efter det. Kände jag hur Sandras händer satter på mina höfter och sen försvann mina byxor. Jag hann inte tänka innan jag fick en chock av allt kall vatten jag fick på mej. Jag drog upp axlarna mot huvudet och öppnade sakta ögonen. Jag tittade ner på mina byxor som var nerdragna till fötterna och sen på min tröja som var helt genom blöt. Mitt hår gick det inte ens att prata om. Det var rent ut sagt kaos. Jag kollade bort på Harry som såg ut som jag ungefär och hade en glad Jenny brevid sej. Killarna stod såklart och garvade läppen av sej.
"Hope you got some good pictures" Skrek Sandra glatt innan hon och Jenny sprang därifrån.
Jag kollade ut över publiken och alla fansen skrek av glädje och alla började röra sej närmre scenen. Min blick stannade längst fram där Linnea stod. Hon kollade generat på mej och sen ner på marken. Jag möttes hennes blick igen och hon bet sej i läppen.
Det fanns inte direkt något att göra, så jag tog upp micken igen.
"Who wants to see a Larry hug" Skrattade Niall och fansen skrek ännu högre.
"Sure! Why not" Sa jag och sprang mot Harry.
Vi möttes halv vägs och han hoppade upp i min famn. Han ålade sina ben runt mina höfter och vi gjorde några stön ljud. Nu skrek fansen mer än någonsin och jag och Harry klev ut ur kramen.
"What happens in Florida, Stays in Florida" Skrattade jag och pekade på Harry och sen på mej själv.
Det var galet hur stor Larry bromancen hade blivit. Vi gick tillbaka till showen och började sjunga igen.
Efter gigget kom Linnea back stage.
"Hey" Sa jag och gick fram och gav henne en stor blöt kram eftersom jag inte bytt om än. "What did you thought about the show" Sa jag och skrattade.
"I liked it" Sa hon och tittade på min genomskinliga t-shirt, sen började hon att skratta.
"Haha good" Sa jag och gav la mina händer på hennes kinder för att ge henne en lång och passionerad kyss.
Vi hade hade kysst många gånger förrut, men den här måste nog ha varit den bästa. Hon fnissa till lite när vi avslutade den och jag log stort mot henne.
"You're beautiful" Viskade jag i hennes öra.
Hon blev rosig om kinderna och jag bet mej själv i läppen. VI stod och pratade lite till men sen var hon tvungen att åka hem. Vi bstämde att vi skulle ses imoegon på dagen och ta en shoppingtur. Eftersom vi gå ut imoegon och så ville hon vara fin.
När hon hade gått. Stod jag kvar en stund och tittade in i väggen. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde, jag bara stod där och tänkte på Linnea tills Paul kom och avbröt mej ur mit tänkande.
"Lets go Louis" Sa ha och började gå mot bilen.
När vi kom hem tog jag en dusch och sen gick jag direkt och la mej.

Kapitel 46 allihoppa :) Vad tyckte ni om hämden? Skulle inte vara så pjåkigt att se en blöt Larry kram eller hur ? :D
Jätte kul att ni kommenterar utan att man har blivit nöjd med kapitlet :) Fortsätt så ! Guud asså man blir verkligem jätte glad :') Men ni får också komma med kritik och önskemål om vad som ska häda :)
Imorgon kommer det komma upp ett kapitel, fast det kommer att vara lite kortare och antagligen uppdelad i två delar. Då kommer det vara fest och lite smått och gott. Om två kapitlar kommer dom åka hem till London, och då händer det grejer ! :D

Kommentarer
Postat av: Hanna

Azum!! Like always :)

2012-04-16 @ 00:05:16
Postat av: Louise

AS bra! :D

Gillar att ni i slutet skrev Kapitel 45 när det är kapitel 46 ;))



Puuusss xx

2012-04-16 @ 10:30:47
Postat av: Anonym

Awesomeee xx

2012-04-16 @ 22:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0