Kapitel 10

Sandras perspektiv:
"Jenny kom, Amanda ringer på skype!"
Jenny sprang in och vi svarade.
"HEEEEEEJ" Skrek Amanda, Alexandra, Klara och Fanny samtidigt och började skratta
"TJEEEEENARE"skrek jag och Jenny.
"Hur är det i Sverige?"
"Det är bara bra, saknar er bara!" Sa Klara och alla instämde
"Hur är det i London då? Hörde att ni bara umgås med kändisar nu för tiden" Sa Amanda och vi började att skratta.
"Det är bara finfint, vi saknar er också. Haha ja det klart" sa jag.
"Du, Jenny! Jag läste att du höll på med Harry och Niall samtidigt när ni var och bowlade, för några dagar sen" Sa Fanny och blinkade med ögat.
"Ja, kan du inte välja eller" Sa Alexandra ironiskt.
"Haha, vart har ni hört det" Frågade Jenny.
"Det var två tjejer på bussen som pratade om det. Sa hon
"Nej, asså det är inte sant. Jag har bara ögonen för Niall" Sa hon och log.
"Juste!" Skrek jag. "Killarna ska ju på tour om typ 9 dagar och då kommer vi till sverige den första Juli." Sa Jag. 
"Va?! Skämtar du?" Sa Amanda förvånat. 
"Men det är ju mindre än två veckor" Skrek Alexandra. 
"Jag vet! Vi ska först till Frankrike." Sa jag. 
Vi fortsatte att prata ett tag till. Men sen var vi tvungna att åka till jobbet, så vi sa hejdå och åkte. 
När vi skulle äta lunch gick jag och Jenny till ett cafe. När vi satt där och pratade kom det fram en tjej i våran ålder. 
"OMG! Are you Nialls girlfriend" Frågade hon. 
"Ehm, ehm" Började Jenny stamma. 
Man såg att hon inte visste vad hon skulle säga, så jag försökte byta samtalsämne. 
"Are you a fan of One Direction?" Sa jag. 
Fan, vad det det bästa jag kunde komma på. Aja förhoppnigvis så går hon på det. Tänkte jag.
"Yeah, ofcourse I am. Sa hon och kollade snett. "That's why i wanna know" Sa hon och log mot Jenny. 
"No, we are just friends" Sa hon och drog med mej ut. 

Jennys perspektiv: 
Gud, vad det där var nervöst. Vad skulle jag säga egentligen? Asså vi är ju inte tillsammans, men ialla fall mer än bara vänner. 
"Oj, det där förväntade jag mej inte." Sa jag och andades ut. 
"Nej, men det gick ju bra ändå. Typ." Sa Sandra och båda började att skratta. 
"Hi girls" Sa en välkänd röst och vi vände oss om. 
"Oh, Hi Liam" Sa Sandra och log. 
"You must be Danielle, I'm Jenny" Sa jag och skakade hand med henne. 
"They are our new assistans" Sa Liam och log. 
"Where are you two going" Sa Danielle. 
"Back to work, Nialls calling" Sa jag och tog upp mobilen. 
"Hello handsome" Sa jag. 
"Are we just friends" Sa han på en gång.  
"What? We are comming in like ten minutes, can we talk about it then" Frågade jag. 
Undra om han är sur? Men varför i så fall? Vi sa hejdå till Liam och Danielle som skulle hem till henne. 
Jag gick direkt till Niall. 
"Can we talk now" Frågade han och satte sej ner i soffan. 
"Yeah, sure." Sa jag och satte mej brevid honom. 
"So, are we just frends" Frågade han ledsamt. 
"Ehm, I don't know, you tell me" 
"Well, you are the one who said that we only were friends. 
"I didn't know what to say, sorry" Sa jag och kollade ner i marken. 
"I like you more then a friend" Sa han och tog upp min haka. 
"Me too" Sa jag och kysste honom. "But we are not together. Get." Sa jag lutade mej bakåt. 
"No, not get. Sa han och börja skratta. 

Harrys perspektiv: 
Jag satt med Louis, Zayn och Sandra och pratade om Sverige. 
"I really like swedish girls" Sa jag. 
"Yeah me too, I can't wait to go to sweden" Sa Louis.
"Haha then you can meet our friends, they are really good looking" Sa Sandra och log brett.
"Can`t wait!" sa jag och log tillbaka.
"Haha you are going to love them" Sa Sandra och gick därifrån med Zayn i handen. 
"I`m not in the mod for work!" Sa jag
"Me neather we are not doing anything anyway" Sa han och tog upp en tejpbit.
"I know what we can do!" Skrek jag
"What?"Sa Louis
"We can do a prank on Zayn and Sandra!"
"What kind of prank?" Sa Louis
"Come here i show you" Sa jag och vi gick ner till källaren.
Vi tittade efter saker som man kan använda. Vi hittade tejp, lim, grädde och lite andra saker som vi tog och gick upp.
Vi tittade så att ingen såg oss, sen satte vi tejp på alla handfat så att det sprutade åt alla håll när man sätter på kranen och sen satte vi grädde på insiden av handtagen på dörrar vi gick förbi. När vi gick för att sätta grädde på ännu ett handtag hittade vi en clownmask som låg under en filt.
Louis satte på sig den
"That disgusting!" Sa jag som är lite smårädd för clowner.
"We can scare Sandra and Zayn with it!" sa Louis.
"Yeah, that's a good idea." Sa jag.
När vi var påväg tillbaka såg vi Jenny och Niall sitta i hobbyrummet.
"Hey" Sa Louis
"Hiee....AAHh" Skrek Jenny och flög upp ur soffan.
"Dude whata hell is that" Frågade hon. 
"Hahahaha, DAMN girl! You got scared" Skrattade Louis och tog av sej masken. 
"Well, I hate clowns so don't get near me" Sa hon och puttade bort honom. 
"We are going to scare Zayn and Sandra, are you in" Frågade jag.
"No Were staying here" sa Niall och pussade Jenny på kinden, så hon började att skratta.
"Okey, lovebirds" Sa jag och vi och gick upp.
Zayn och Sandra var i dator rummet och tittade på film. Lampan var släckt, vilket gjorde det ännu bättre.
"Perfect" Sa Louis och gick sakta in.
Filmen var på högt ljud och datastolarna var vända emot dörren så dom såg inte när Louis kröp förbi och bakom skrivbordet...
"BUUUHH" skrek Louis och hoppade fram framför datorn.
"AAAAAAAAAAAHHH" Skrek Zayn så högt så att man inte hörde Sandras skrik.
Sandra ryckte tag i masken och drog bort den från Louis anskikte
"Louis!?!!" Skrek hon och boxade till mig löst på axeln
"Hahahaha omg Zayn you screamed like a little baby!" Sa jag och klev in i rummet
"You would have screamed just as mutch! Sa Zayn och skrattade
"BOYS!" Hördes Lenas röst
"Yeah?" Svarade Zayn
"Who did this?" Frågade hon argt
Jag kollade upp och där stod hon genomblöt från naveln och uppåt. Jag och Louis försökte hålla masken.
"I have no idea..." Sa Louis trovärdigt
"Just because you don`t have any work to do doesn't meen you can do pranks all over the place!" Sa hon ännu argare.
"I have no idea what you are talking about" Sa jag och tog handen för munen för att inte börja skratta.
"It better be gone untill tomorrow!" Sa hon och gick.
Vi visste att om vi inte skulle ta bort det så skulle hon bli ännu surare så vi gick och tog bort allt.
_____________________________________________________________________________________________
Sååå nu kom det riktiga upp! Eftersom Jenny är ett kinderägg så blev det lite knas men nu löste det sej! // Sandra :)

 

 

 

 

 

 





Kommentarer
Postat av: sofia

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAhahahahahahahahahahahha, fan vad jag börja asg då jag såg ''get'' ! Haha ni menar väll yet elr nått. HAHA get xD Grym novell föressten! ;)

2012-03-25 @ 23:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0