Kapitel 12


Kelly Brook svart festklänning



Harrys perspektiv:
Jag vaknade klockan nio.
Ingen var vaken så jag smög upp ur soffan som alla hade somnat i och började göra i ordning frukost.
När klockan slog tio började det bli tråkigt att vara uppe själv så jag skrek. 
"You need to get up it`s a fire!"
"Huh?" Sa zayn trött
"The kitchen is on fire!?!"
"WHAT? IS THE KITCHEN ON FIRE?!" Sa Zayn mycket piggare
"YES!? we need to get out!"
Jag sprang ut först och ställde mig utanför dörren, så när dom andra sprang ut genom dörren hällde jag en hink kallt vatten över dom.
"I fixed it" Sa jag och skrattade.
Det gjorde inte dom andra...
"OMG Harry I thought we were going to die!" sa Jenny och skrattade lite av lättnad.
"So not funny..." Sa Zayn surt som var trött och han gick in och la sej igen.
"It was pretty funny but, I'm still tired and wet. So I will get my revenge when you least excpekt it" Sa Louis med uppspärrade ögon samtidigt som han backade bakåt.
"Hahaha" Skrattade jag "Were is Liam and Sandra?" frågade jag sen och kollade runt omkring mej.
"They went in, they looked pretty pist..." Sa Niall skrattandes.
Jag gick in för att kolla om dom var sura, direkt efter jag gått igenom dörren kände jag en kall dusch över mig.
"Payback is a bitch!" Sa Sandra och log brett, Liam såg också ganska nöjd ut.
"Haha i guess i deserved that" Sa jag
"Yeah you did! And this to" Sa Zayn och hällde en till hink över mig
"Okeyokey no we are even!" Sa jag och gick och bytte om
När alla hade bytt om satte vi oss och åt frukost, jag hade hunnit bli hungrig igen så jag tog två mackor till.
"So what are we going to do today?" frågade Niall
"Celebrate!" skrek Louis och hoppade upp ur stolen.
"Yeah but before that" Sa Niall och skrattade.
"I want to go out and see Paris and shopping" Sa Jenny och log brett.
"Me to!" Sa Sandra
"Let's do that" Sa Liam och tog undan sin tallrik.
Vi fixade till oss, hyrde en bil och chafför för en dag. Han skulle visa oss dem bästa ställena och sen begav vi oss iväg.

Nialls perspektiv:
Were do you want to go first? frågade chaffören
"Shopping!?" Skrek Jenny och Sandra samtidigt.
"Eiffel tower!" skrek jag
"I want to see Mona Lisa" Sa Liam. Harry och Louis instämde
"I want to see it all" Sa Zayn
"How many hours do we have?" frågade shaffören
"Until about seven" Sa Liam
"We should make it then" Sa chaffören och körde oss till modehuset i paris.
Vi gick in till alla möjliga butiker men ingen köpte något. Allt var väldigt dyrt där inne men tjejerna såg ut att vara roande ändå.
"We have to go now" Sa Zayn
"Just Dior! Then we can go, pleeease" Bad Sandra.
"Okey, but just Dior!" Sa han och pussade henne på kinden.
Damn, Jenny provade en klänning och shit asså, så jävla snygg hon var i den! Den var vit och hennes ögon passade perfekt till den.
"Wow...you should buy that dress, you look so hot in it!" Sa jag till Jenny
"Thank you but i can`t afford it" Sa hon och gjorde sad face.
"We need to go now! skrek Zayn
"Im comming" Sa Jenny och hängde tillbaka klänningen.
"Niall?" Sa hon och kollade på mej.
"Go you, im comming, I just need to go to the bathroom" Sa jag
"Okey" Sa hon och gick ut till bilen.
Jag tog upp klänning som hon hängt tillbaka och köpte den, sen gömde jag den under jackan och sprang snabbt tillbaka till bilen.
"To the effiel tower!" Sa jag glatt med min mest irländskaste dialekt
"You are so cute!" Sa Jenny och skrattade.
"You are cute!" Sa jag och kramade om henne.
"Did you bought anything?" Frågade chaffören?
"Nope I don`t have that kind of money for this clothes." Sa Sandra ledsamt.
"Me neather" Sa Jenny som såg ut att dagdrömde om klänningen.
"What about you? Did you bought anything?" Frågade han killarna och kollade i backspegeln.
"Nope, No, Nope" Sa alla.
"And you?" Frågade han mig.
"Yeah" Svarade jag lite nevöst.
"Let me see!" Sa Jenny och drog upp klänningen.
"OMG! Niall!? Have you bought this for me? I Can`t belive you! Tank you so so mutch!!!" Skrek hon och kastade sej på mig.
"Haha your welcome!" Sa jag samtidigt som jag kysste henne.
Hon kramade mig hårt och höll om mej tills vi var framme till eiffeltornet.
Det gick fort eftersom det inte var så mycket kö. När vi var högst upp satte sig Jenny ner och började gråta.
"Jenny, what is it?" Sa jag och satte mej brevid henne.
"Nothing really" Sa hon och försökte le.
"it must be something, because you are crying" Sa jag lite ironiskt.
"It's redicolus really, but Im a little afraid of hights" Sa hon och log ursäktande.
"But why did you come up here then?" Frågade jag och började att skratta.
"I thought i could do it" Sa hon och började att skratta lite lätt.
"Baby.." sa jag och kramade henne
"Do you want to stay or do you want to go down again?"
"I want to stay" Sa hon bestämt.
"Nothing can happen i promise, Im here so you are safe" Sa jag och torkade bort en tår på hennes kind
"Come an up now" sa jag och räckte fram min hand.
Jag och Jenny satte oss på ett cafe medans dom andra gick och tittade på utsikten
"You can go with them if you want" Sa Jenny och tittade på mig med sina vackra gröna ögon
"I don`t want to" Sa jag och log.
"Sure?" Frågade hon och kollade ner på menyn.
"Promise, I´m starving!" sa jag och skrattade.
"Me to!" Sa hon och satte sej i mitt knä.
När vi var klara gick vi ner till bilen och åkte till Mona Lisa.
Det fans inget roligt att se Mona Lisa var jätte liten och sen var det bara massor av okända målningar, ingen av oss var riktigt intresserade av konst så vi åkte hem efter bara en kvart.

Zayns perspektiv:
"Stop the car!" Skrek jag till.
"What?" Sa chaffören men gjorde som jag sa.
"I`ve heard that there is a good cafe here!" Sa jag och tittade på Sandra
"Okey" Sa Sandra och tittade oförståndligt på mig.
"Lets go!" Sa jag och hoppade ut ur bilen, jag tog hennes hand och hjälpte henne ut
"I can`t belive you! Are you leaving us" Sa Louis och skrattade.
"We might come a little late to the club so you can go without us" Sa jag och stängde dörren
Sandra kollade smått chockad på mig men hon log.
"This way" Sa jag och tog tag i hennes hand.
Cafet var litet och mysigt med doft ljus och rosor som låg på marken.
"It`s so beautiful!" Sa hon och log"
"Your beautiful"
Jag tog med henne till bordet längst in. Jag drog ut stolen.
"Thank you" Sa hon och satte sig ner.
"What are you having?" Sa en servetris som kom gående mot oss.
Jag beställde en smörgås och Sandra en cesarsallad. Jag undrade när det rätta tillfället skulle vara att ge henne halsbandet. Undra om hon blir glad? Hon kanske tycker att jag går för fort fram? Aja nu är aldrig. Tänkte jag och tog ett djupt andetag.
Jag gav henne asken. 
"You didn't have to give me anything" Sa hon medans hon ivrigt öppnade asken. "It's so beautiful"
"Here let me help you" Sa jag, hon gav mej halsbandet.
"Hihi I love it" Sa hon och kramade om mej. "And I love you" Sa hon sen osäkert.
Det blev en lång tystnad. Det gick iallafall inte för fort enligt henne.
"I love you to".
"Haha I tought you wouldn't say it back" Sa hon med en lättad röst.
Klockan blev halv tio, vi åkte hem och gjorde oss i ordnig för att åka vidare till cluben.

Sandras perspektiv:
Hemma får man ju inte komma in på någon club om man inte har fyllt 18. Här var det 15 årsgräns så länge man inte drack något. Vilket var väldigt tur eftersom jag var 16 och Jenny 15.
Jag satte på mej och sminkade mej lite till.
Zayn satte på sej en rutig skjorta. Taxin var här som skulle ta oss till Jenny och killarna.
Vi hämtade upp dom och sen åkte vi till cluben, fyfan vad nervös jag var. Jag kan ju absolut inte dansa!
Vi klev in och det var fullpackat.
"I need a drink" Sa Niall.
"Me to" Sa Jenny och jag instämde.
"To bad for you that you can`t have one" Sa Niall retsamt.
"I can get one easy" Sa Jenny kaxigt.
"You can`t get one without leg it`s impossible nomatter how old you looke like" Sa Zayn.
"Nothing is imossible for us" Sa jag och grep tag i Jenny .
"Just watch" Sa jag och vi gick fram till en bartender.
"Can we get two drinks?" Frågade Jenny med hennes allra mest övertygande röst.
"Can I see your leg?" Frågade han strängt.
Jag låtsades känna efter "Omg I must have forgot it at home" Sa jag och låssades vara ledsen.
"Me to" sa Jenny shockat.
"I`m sorry girls there is nothing i can do".
"Please, I promise were eighteen" Sa jag och tryckte upp tuttarna.
"Yes, we went here to france to celebrate!" Sa Jenny och tog huvudet närmre honom.
"Were you from?" Frågade han lite snällare.
"Sweden" Sa Jenny och log.
"Okey, but if you get cought it wasn`t me how gave you the drinks okey?"
"Ofcurse not" Sa jag och gick till killarna med drinkarna.
"I told you" Sa jag och log triumferande på Zayn medans jag la upp drinkarna på bordet.
Zayn hällde upp ett glas vodka.
"Were is Jenny?" Frågade Niall.
"I don`t know, maybe she stayed" Sa jag och ryckte på axlarna.
"I will go and look" Sa Niall och gick mot baren. "Yeah, she`s still talking to that bartender..." Sa han lite avundsjuk.
Fem minuter senare kom Jenny tillbaka.
"Where were you?" Frågade Niall som om han inte redan visste.
"Just talking to the bartender" Sa Jenny och svepte en drink.
"Let`s dance" Sa Harry som också svepte en drink innan han drog ut mig på dans golvet.
Resten följde efter, efter några timmar av dansande och många drinkar från Nialls håll såg jag Jenny gå fram till bartendern igen. Vad fan tänkte hon? Niall kommer ju bara att bli avundsjuk.
Niall såg också att hon stod och pratade med honom igen och den här gången gick han fram till dem, jag gick efter. Jag tänkte att det vore bäst.
"Hey, what do you think you doing, flirting with my girlfriend?" Sa han sluddrigt till bartendern.
"Chill out, we are just talking" Sa Jenny lite surt.
"Sorry man, i didn`t knew she had a boyfriend" Sa han ursäktande.
"Am I not allowed to talk to boys anymore? With out you being jealous?" Sa Jenny surt som gick ut.
"You were flirting with him!" Skrek han och vinglade efter henne.
"No i wasn`t! you know I only have eyes for you" Sa Jenny lugnande och vände sej om.
"Yeah right, I`m nothing compared to that French guy with the choccolate, dark hair and a sexy french accent" Sa han ledsamt.
"I don`t Want dark air and a french sexy accent, I want your sweet blond hair and your cute irish accent!" Sa Jenny och kramade om Niall.
Han log och snubblade till innan han pussade henne lätt på munnen.
"Btw!" Sa hon och drog sej tillbka. "You said that I was your girlfriend in there"
"Yeah, Is that okey?" Frågade han försiktigt.
"Ofcourse it is" Skrek hon med ett leende på läpparna.
"Good, So when we go to sweden tomorrow. Are you going to introduce me like your boyfriend" Frågade han och skrattade mellan hickarna.
"I guess so" Sa hon och kysste honom.
"Thats cute but I think it`s time to go home now!" Sa jag.
Båda tittade konstigt åt mitt håll som om jag hade stått och tjuvlyssnat på deras samtal. Visst det hade jag väll men ändå.
Vi ropade på dem andra och tog en taxi hem till hotellet.
______________________________________________________________________________________________
Lite sent kanske, nästa kapitel kommer dom till sverige! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0