KAPITEL 14



Amandas perspektiv:
Nu var jag och tjeerna påväg till tåget för att möta upp killarna, förutom Fanny som fortfarande var sjuk.
Jag var lite nervös eftersom mitt första intryck på Louis inte blev direkt som jag tänkte mig...
"Hey!" Sa alla och det blev ett kram kalas..
"Where are you taking us?" Frågade Harry och satte sej på tåget.
"Grönalund!" Svarade Klara som satte sej brevid honom.
"What is gruna... that? Frågade Louis och skrattade.
"It`s a amusement park". Sa jag skrattandes.
"Amusement park?" Frågade Zayn lite nervöst.
"Yes, why did you ask?" Frågade Sandra och tittade konstigt på honom..
"No, I just didn`t knew if i heard right" Sa Zayn och log.
När vi kom in, var spökhuset det första som vi gjorde. Sandra gick med Zayn, Jenny med Niall, Klara med Harry, Alexandra med Liam och jag med Louis.
"Now I can get revenge! You know you scared me yesterday!" Sa han och drog upp händerna som ett spöke.
"I don`t get scared as easy as you" Sa jag kaxigt.
Men det fick jag äta upp redan när första spöket kom upp.
"I thought you didn`t got scared that easely" Sa han och skratta.
"It touched me!" Sa jag lite skrämd.
"Right... Do you want me to hold your hand" Sa han retsamt och tog tag i min hand.
"Shut up" Sa jag surt och börja skratta.
Alexandra och Harry gick framför oss och skrek som bara den så jag och louis pratade inte så mycket mer.
"What are we going to do now? Sa Niall som stod med sockervadd i handen.
"Insane!" Skrek jag.
"Witch one is that?" Frågade Harry och kollade runt omkring sej.
"That one" Sa Alexandra och pekade mot den lila, höga berg&dalbanan.
"That one? It's pretti high." Sa Zayn nervöst.
"Yeah I´ts one of the scariest in the hole grönalund" Sa Alexandra och log sort som hon njöt.
"Let`s go!" Skrek Harry och tog tag i Jenny och Niall som stod närmast honom.
"Zayn, are you coming?" Sa Sandra och vände sej om.
"What is that one" Sa Zayn och pekade på kärlekstunneln.
"It`s the love tunnel, I haven`t  been on it seens i was like five, with my grandma..."Sa Sandra och började skratta lite.
"Let`s chek it out then" Sa Zayn.
Dom gick till kärlekstunneln medans vi sprang till insane.
Om inte jag visste bättre,så såg det ut som om han var lite rädd för karuseller.

Zayns perspektiv:
Yes jag slapp undan den där karusellen...
Ne, tivolin var inte min grej. Jag hatar allt som snurrar, man mår bara illa och det är inte på något sätt kul.
Men det kunde jag inte säga såklart, då skulle dom andra tycka att jag var mesig som inte vågade.
Tur att Sandra ville åka kärlekstunneln iallafall.
Det är såhär det ska vara. Lugna, långsamma och bara rakt fram.
Men jag kan ju inte säga att det var speciellt romantiskt...
Vi satt i en stock och åkte förbi troll. Men Sandra verkade tycka att det var bra och det är allt som betyde något. Jag var bara glad att slippa undan den där insane.
Efter kärlekstunneln gick vi till lotteriet för vi fick inte tag i de andra.
"I want that one!" Sa hon och pekade på en jätte nalle.
"Then Im gonna win it for you!" Sa jag och tog upp geväret.
Jag har aldrig varit så bra på att sikta så det slutade med att jag köpte nallen. Jag gav henne nallen och hon skrattade bara åt mej.
"There you are!" Sa Louis och kom fram till oss.
"Omg you won!" Sa Jenny förvånat och tog nallen.
"No Zayn won it for me..." Sa Sandra och tog tillbaka nallen.
"Then atleast one of you have luck in games" Sa Hary och skrattade.
"Yeah but it wasen`t luck it was my skills" Sa jag stolt och satte mej på en bänk.
"Yeah but Zayn didn`t had the skills so he bought it" Sa Sandra som inte kunde hålla sej från att berätta.
Alla började att skratta och jag blev mobbad ett bra tag.

Förlåt för att det blev kort och så men vi har haft nationella och så har vi varit med kompisar men ni får ett längre imorgon // Sandra :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gilla det första perspektivet! ;)

2012-02-10 @ 20:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0