KAPITEL 13

    

Nialls perspektiv:
Aj, Aj, Aj. Kände jag när jag klev upp ur sängen när alarmet gick. Vilken huvudvärk. Jag hade iallafall inga minnesluckor som tur var. Oj, nej hoppas inte att det var några papparazzis. 
"Good morning, drunky" Sa Harry när jag kom ut till köket. 
"Schhh, don't speek to loud" Sa jag och rynkade pannan. 
"Oh, good morning Niall" Sa Liam som var uppe och gick pigg och glad.
"Why does everyone keep saying that it's a "good morning" When it's not?" Klagade jag. 
Alla skrattade åt mej och Louis hittade på en sång, som gick såhär: 
Good Morning, Good Morning 
Good Morning, Good Morning.
Den sjöng alla på och tillslut började jag också sjunga på den skrattandes. 
"Hello Boyfriend, is it a good morning" Frågade hon och skrattade. 
Jag kysste henne. "Now it is" Sa jag och log. 
"Oh, it's not a good morning for you mouth" Skrattade hon och klappade mej på kinden. 
"Oooo, Buuuuurn" Sa Liam och alla börjde garva. 
"Just so you know, we have an half hour untill Paul is comming to pick us up." Sa Sandra lite stressat. 
"Relax" Sa Zayn och drog in henne till hans kropp. 
Jag tog en snabb kalldusch samtidigt som jag borstade tänderna för att piggna till och för att få Jenny att kyssa mej utan att känna smaken av alkohol. 
Jag klev ut ur duschen och när jag skulle sätta på mej min tröja kom Jenny in i rummet. 
"No, don't put it on, Please" Bad hon och gick fram till mej. 
"Okey, if you say so" Sa jag och drog henne in till mej. Vi görjade kyssas och jag backade henne bakåt mot sängen, la mej över henne och kysste henne ännu mer passionerat. 
"Oh, you brushed your teath" Sa hon lyckligt. 
"Just for you" Sa jag och ställde mej upp för att sätta på mej tröjan. 
Nu hade vi chekat ut från hotellet och var på väg mot flygplatsen.  
  
Jennys perspektiv:
Skönt att vara hemma igen. När vi klev av planet var det sjukt mycket folk, ännu fler brudar än vad det hade varit i Frankrike. Den här gången var det galet. Det gick inte att komma förbi, så en annan livakt fick komma och göra plats för mej och Sandra som skulle direkt till bilen medans killarna umgicks lite med sina fans. Precis som förra gången.
Innan killarna skulle åka till hotellet, svängde vi förbi mitt hus. Även fast mamma, min plast pappa och min lillebror var bortresta, så ville jag ändå bara chilla där ett tag. Visst pappa var hemma, men han sov eftersom han hade jobbat nattskift. När vi klev in i hallen såg jag fyra par skor som stod i hallen. Dom kände jag igen direkt.
"Ahh tjejerna är här" Skrek jag och vände mej om mot Sandra som var på väg in i hallen.
"Ja, men vart" Skrattade hon och tog av sej skorna.
"Wow.. your house is really big." Sa Liam som vände och vred på huvudet.
Louis och Harry hade redan sprungit in och gick på en egen rundtur.
"Ahhhh" Hörde jag någon skrika.
Jag sprang fort dit med Sandra efter mej. Där stod Louis med handen på hjärtat och såg helt vettskrämd ut.
"I'm so sorry, I tought you were Jenny and Sandra" Skrattade Amanda som hade stått bakomm en dörr, hoppat framför Louis som hade blivit väldigt rädd.
"Amandaaaa" Skrek vi och sprang mot henne.
Sen kom resten av tjejerna som hoppade in i gruppkramen. Louis gick till killarna som bara stod och kollade när vi stod och hoppa upp & ner.
"Fasiken vad jag har saknat er, men hur kom ni in?" Sa Sandra och avslutade kramen.
"Vi fick en nyckel av Jennys mamma" Sa Fanny och log.  
"Vad pinsam jag är som skrämmer livet på honom, första gången som vi träffas" Skrattade Amanda och kollade snabbt på Louis.
"Hahah, han skrattar säkert bara åt det" Sa Sandra och klappade henne på axeln.
"Hallå? Du får pressentera oss för killarna nu" Viskade Klara i mitt öra.
"Juste, dom är här också" Skrattade jag och vinkade hit killarna. "This is Fanny, Klara, Amanda and Alexandra" Sa jag och pekade på dom.  
Dom hälsade på varandra och vi började prata lite där vi stod. Sen var det dags att åka vidare till hotellet där vi skulle droppa sakerna för att sen åka vidare till scenen. 

Sandras perspektiv: 
Det var verkligen kul att träffa dom igen. Blev väldigt kort besök men dom skulle komma till konserten så det gjorde inget. 
"So what did you think about our friends" Frågade jag Zayn när vi stod och fixade med några sladdar. 
"I liked them, they seem really nice" 
"Good, that meens alot to me" Sa jag och kysste honom. 
"I love you" Sa han när vi hade avslutat kyssen.  
"I love you to"
Vi tog en liten paus från att trassla ut sladdar för att stå och kyssas ett tag.
"The girl that scared me, what was her name" Sa Louis och log lite när han sa det.
"Amanda" Sa Jenny och började att skratta.
"Haha she really scared me" Sa han sen och började att skratta lite.
"When are we seeing them again" Frågade Harry glatt.
"Now" Sa jag och nickade huvudet mot utgången där en brunett och två blondiner kom emot oss.
"Were is the third one" Frågade Liam och kollade efter Fanny.
"She got really sick" Sa Klara ledsamt medans hon kramade om oss.  
"It's time guys" Sa Lena som kom in i rummet.
"Wish us good luck" Sa Niall och hoppade upp på Liams rygg.
"Good luck" Skrattade alla samtidigt.
Vi gick och satte oss i soffan för att ha lite tjejsnack. Det behövdes eftersom vi inte har täffats på väldigt länge. Jag berättade allt om Zayn och Jenny om Niall. Dom sa att dom var glada att vi hade hittat två killar och att det var just Zayn och Niall gjorde det bara bättre. Vi berättade också att vi skulle bo kvar i London ett helt år och att vi letade efter en lägenhet. Det första dom sa var att dom ville komma och hälsa på så mycket dom kan. Vilket vi så gärna ville att dom skulle. 
Det blev mycket skratt när vi berättade om alla pinsamma stunder som vi hade gått igenom.
"Hahahaha vad menar du? gick du in i Liam det första du gjorde" Frågade Amanda som höll på att dö av skratt.
"Ja, men du då? Du skrämde ju livet ur Louis det första du gjorde" Skrattade Jenny.
"Ja, men din var värre" Sa hon och lipade.
"Tyst med dej" Skrattade Jenny och hoppade på Amanda som satt och garvade. 
Det slutade med att Amanda blev mosad av alla oss som låg över varandra. 
Tjejerna ville se det sista av konserten så vi gick och ställde oss precis vid scenen. När konsertern var slut hängde dom backstage med killarna medans jag och Jenny fick hjälpa till med massor av saker. Lite typiskt nu när vi är hemma, men det var ju faktiskt inte semester.
"Här, hjälp mej med att soppa upp konfettin" Sa jag och Jenny kom med borsten medans jag höll i skyffeln.
Vi var för upptagna med att skratta åt mej som hade råkat spilla ut all konfetti på golvet, igen. Så vi märkte inte att någon kom.  
"Hej vi letar efter två små saker. Jenny och Sandra heter dom. känner ni dom" Hörde vi en röst. 
Jag kollade upp och där stod Felicia och Robin.
"Haha det är vi det." Skrattade jag och sprang fram till min storesyster som jag hade längtat så mycket efter.
Det tog ett tag innan Jenny reagerade vilka det var, men sen så blev hon lika glad som jag och sprang fram till Robin. Sen kramade jag om Robin och Jenny Felicia. 

Zayns perspektiv: 
Jag kollade på scenen där Sandra och Jenny hade stått och städat upp konfetti, när jag helt plötsligt såg hon kramade om en kille.
"Who the hell is he" Frågade jag Klara som jag stod och pratade med.
"That's Robin" Sa hon och log.
"And that is?" Sa jag misstänksamt.
"Haha you jealous?" Sa Louis som hoppade in i konversationen.
"No, but I wanna know" Sa jag surt.
Jag var inte avundsjuk egentligen, eller jo kanske lite. Men det gick över när Klara berättade att det var Jennys
bror och tjejen var Sandras syster.
Jag stod och pratade med Liam och Paul när Sandra ryckte i min arm och ropade på Niall. Hon ville att vi skulle komma och träffa deras syskon.
"Hi I'm Zayn" Sa jag och skakade min hand först med Felicia och sen med Robin.
"He's my boyfriend" Sa Sandra stolt och höll om min hand.
Niall verkade väldigt nervös, eftersom Jenny hade skrämt upp honom ganska mycket genom att säga att både hennes pappa och bror var väldigt överbeskyddande. Dessutom var han väldigt lång ungefär runt 190 cm.  
"So you must be Jennys boyfriend" Sa han och granskade hela Niall
"Ye..Ye.. Yes I am" Stammade Niall fram.
"If you ever hurt her, I will crush you" Sa han och kollade allvarligt på Niall.
"I wont.."
"Hahah I'm just playing with you! You seem like a nice guy, relax" Avbröt han Niall och log.
"Hahah" stress skrattade Niall fram.
"Robin stop it!" Sa Jenny irriterat.
"Girls! I need you help" Ropade en av fixarna.
Tjejerna började att prata svenska med dom så jag och Niall stod där som två fån.
"När mamma och dom kommer hem från grekland får du, krama dom från mej. Och säga att jag saknar dom jätte mycket. Jag kommer såklart att ringa och prata med henne, men lova det." Sa Jenny och kramade om Robin. 
"Ja, jag lovar. Gå och jobba nu" 
Sandra drog med mej tillbaka och Jenny och Niall var strax efter oss. 
Innan vi skilldes åt från alla tjejerna så bestämde vi oss för att vi skulle göra något kul imorgon innan vi skulle åka vidare till nästa land på kvällen.
Sen åkte jag och grabbarna tillbaka till hotellet medans Sandra och tjejerna åkte hem till Jenny för att sova där. 
Det blev ingen sen kväll idag heller eftersom alla var super trötta, plus så skulle vi ju göra något imorgon med tjejerna. Så då var det väl bäst att vara pigg.  
_____________________________________________________________________________________________
Sådär ja! Kapitel 13 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0