KAPITEL 16

   
Nialls perspektiv:
Crap, tänkte jag och gick efter Jenny.
"Why are you following me, when it's a million other girls waiting for you" Frågade hon och vände sej om.
Jag mötte hennes blick och såg att hon bet sej i läppen för inte börja gråta.
"I was just saying that so the fans wouldn't hate you" Sa jag och gick närmre henne.
"Yeah right" Sa hon ironiskt och sprang in på toaletten.
Jag visste inte varför jag sa att jag var single egentligen. Jag antar att jag trodde att hon inte ville gå ut med förhållandet än. Men där hade jag fel.
Det var bara att sätta sej framför dörren och vänta.
"Jenny!" Skrek jag. Men fick inget svar. "I know you are in there, can we talk" Frågade jag och knackade.
När jag hörde att hon började gråta, skärde det i hjärtat på mej. Fan, varför sa jag så? Nu har jag gjort henne ledsen också. Tänkte jag innan Sandra kom. Hon såg inte heller så glad ut.
"Good, can you talk to her" Frågade jag och ställde mej upp, så att hon kunde gå in.
"I'm gonna talk too her, but not because you, want me to do it." Sa hon surt och knackade försiktigt på dörren och sa något på svenska.
"It looks like you pissed them both of" Sa Zayn och satte sej brevid mej.
"Yeah I know.." Sa jag och tittade mot gången där jag såg att killarna kom.
"Wow, Ive never seen her mad or angry" Sa Harry shockat.
"Me neither" Sa Louis som satte sej mittemot mej på golvet.
"Don't worry, she will get over it" Sa Liam lungt.
Efter vi hade suttit där ett tag blev alla hungriga. Eftersom vi hade haft problem med planet och behövt mellanlanda och kommi fram till tyskland vid elva på morgonen. När vi egentligen skulle kommit fram vid tolv på natten, så orkade jag inte vänta på Jenny. Så alla gick och åt.
Som tur var hade dom Nandos här i närheten, det var det ända som skulle kunna göra mej lite gladare iallafall. Sen såklart var killarna där och gjorde mej glad.

Jenny perspektiv:
När Sandra knackade på släppte jag direkt in henne. Men jag var väldigt nog med att Niall inte skulle se mej.
Hon berättade att alla fem satt där utanför och väntade. Men jag tänkte inte gå ut förens Niall hade gått. Han skulle inte få se att jag har gråtit.
"Jag vet inte varför jag gråter" Sa jag och grät ännu mer.
"För att han är dum i huvudet" Sa Sandra surt och kramade om mej.
"Men jag borde egentligen vara sur, inte ledsen" Sa jag och gick fram till spegeln för att ta bort sminket som hade smetats ut.
"Jag är iallafall sur" Sa Sandra och log lite snett.
"Vad bra då" Sa jag log ironiskt och satte mej på golvet.
Efter en lång period av tysnad började Sandra prata om något annat. Jag lyssnade inte så noga, utan jag hamnade i mina egna tankar.
Varför sa han att han var single? Skäms han över mej? Gillar han ens mej? Alla möjliga tankar flög runt i mitt huvud och ögonen fylldes med tårar igen.
"Det kommer att ordna sej" Sa hon och satte sej för att hålla om mej.
"Jag vet inte om det kommer det. Det känns som om jag är själv i vårat förhållande" Sa jag och tog ner huvudet mot knäna.
"Men om det är så, så har han förlorat en toppen tjej. Och det är hans förlust" Sa Sandra och log.
"Han har inte sagt att han älskar mej. Det har Zayn gjort till dej och han har inte sagt att jag är hans. Det har Zayn också gjort till dej och världen" Sa jag och ställde mej upp.
"Jämför dej inte med oss" Sa Sandra som kollade upp på mej.
"Det är lite svårt" Sa jag och öppnade dörren lite försiktigt för att se om dom satt kvar.
Det gjorde dom inte, så jag hämtade min väska och åkte till hotellet. Så fort jag kom dit la jag mej på sängen. Jag visste att jag och Sandra skulle behöva åka till nästa intervju dom hade för att hjälpa till, men ända tills vi var tvungna att åka skulle jag bara ligga på sängen och gråta. 
Jag måste ha somnat för att en stund efter kom Sandra in och sa att det var dags. 
Jag satte på mej ett par svart shorts och en gråmunktröja. Vi skulle ändå bara vara backstage, så jag behövde inte vara fin. Vilket var tur eftersom det orkade jag verkligen inte. 

Louis perspektiv:
Eftersom Sandra och Jenny inte ville prata med oss försökte vi muntra upp Niall genom att köra lite tv spel innan intervjun.
Så vi tog på oss one piece och tog fram chips, cola och popcorn.
Sen satte vi på x boxern och försvann bort från verkligheten.
Det verkade som om Niall glömde bort Jenny för ett tag för han började skratta och prata mer... Eller så låtsades han.
"This is boring" Sa Harry som förlorade.
"Omg!?" Sa Zayn och hoppade upp från soffan.
"What is it?" Sa Liam och tittade shockat på Zayn.
"We haven`t done a video diares for ages !" Sa han och hämtade en filmkamera och stativ.
"I can look for questions on twitter!" Sa jag och startade datorn medans dom andra hjälpte Zayn med kameran.
När jag loggade in på twitter hade ryktet sprids sig om Jenny och det var mycket funderinger från fansen om vad han menade med vad han sagt och vem hon Jenny var.
Jag ignorerade de frågorna och skrev ner dom som inte hade något om våra privatliv att göra, sen loggade jag ut.
"Let`s do this!" Sa Liam och satte på kameran innan han satte sej brevid oss på golvet.
"VIIIDEO DIARES" Skrek vi i kör och tittade in i kameran.
"We got bored and then Zayn tought: Video diares! And here we are having this convaisation" Skrek jag och log mot kameran.
Sen började vi babbla på, svarade på lite twitter frågor och sen sa vi hejdå till kameran och gick för att fixa oss inför intervjun.
Efter vi fixat oss gick vi ner till bilen och begav oss iväg för att hämta upp Sandra och Jenny. Det märktes att Niall hade kommit ner till verkligheten igen och han såg väldigt nervös ut. Han satt tyst hela vägen medans vi andra pratade glatt.

Jennys perspektiv:
Jag tittade mig i spegeln innan vi gick. Fyfan vad jag ser ut tänkte jag.
"Kan vi inte ta en taxi istället". Sa jag och tittade vädjande på Sandra.
"Det är bara att ta det lugnt och låtsas som ingenting, iallafall i bilen. Ignorera honom och var normal mot dom andra" Sa hon och satte upp håret i en tofs.
Det knackade på dörren och vi gick ut till bilen.
"Hey guys" Sa jag och fejkade ett leende.
"Hey" Sa dom och log tillbaka, sen blev det tyst.
Det förblev tyst hela resan till intervjun och spänningen var rätt så spänd men jag orkade inte bry mej.
när vi klev ut ur bilen gick jag i förväg med Niall efter mej.
"Jenny?" Sa han nervöst och tog tag i min axel.
"What do you want?" Sa jag och vände mej om.
"I`m sorry okey, I don`t know what to say" Sa han.
"Why do you even boughter?" Sa jag och fortsatte gå.
"Cus i don`t want you to be sad" Sa han och gick efter mig.
"Why do you care?" Sa jag och stannade upp och tittade in i hans blåa ögon.
"Because I love you" Sa han blygt och tittade ner i marken.
"You love me?" Frågade jag och nu kunde jag inte hålla mig för tårar.
Hur kan han först vid intervjun inte visa något intresse alls av mig och nu helt plötsligt säger han att han älskar mig?
Jag sa inget, utan gick därifrån medans en tår rann som jag snabbt tog bort. Jag älskade honom också, men jag visste inte vad jag skulle göra eller säga. __________________________________________________________________________________
Kapitel 16 det, det. Hoppas ni gillar och kommenterar! :) nästa kapitel kommer i morgon :) // Sandra och Jenny


Kommentarer
Postat av: Anonym

riktigt bra!

2012-02-11 @ 16:38:19
Postat av: Elin

Hejsan, jag hittade ingen email addres så tänkte köra det lite kortfattat här. Jag älskar sättet ni skrier på, det blir verkligen sjukt bra! Men jag undrar om ni vill göra ett länk byte med mig? Länka mig i eran meny så länkar jag er? kram

2012-02-12 @ 00:56:02
URL: http://onedworld.blogg.se/
Postat av: Elin

sv; tack så mke, jag har länkat er också! :D

2012-02-12 @ 13:59:04
URL: http://onedworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0