KAPITEL 17

   
Zayns perspektiv:
Det såg ut som om Jenny hade blivit lite gladare för att när jag skulle gå fram till Sandra stod dom och skrattade åt någonting, samtidigt som dom gick igenom några papper.
"Hello, gurles, vas happenin" Sa jag med min tillgjorda röst och gav Sandra en snabb puss på munnen.
"Hi! We are laughing at.." Sa Sandra och avbröt sen själv. "I don't know what we are laughing at" Sa hon sen och kollade på Jenny som fortfarande stod och skrattade.
"You guys are weird" Skrattade jag.
Dom fortsatte att skratta och jag gick till Niall, som faktiskt stod och log.
"Is that a smile I see" Frågade jag och satte i öronsnäckan. 
"Yes it is" Sa han och skrattade.   
"So you and Jenny are okey now" Sa jag glatt och klappade honom på axeln.
"Let's go" Avbröt Louis oss och sprang in på scenen.
Vi skulle intervjuas live, igen. Men den här gången skulle vi göra ett framträdande också, med one thing. 
"No, we are not but I have a plan" Sa han med ett leende och sprang efter Louis. 
Efter vi hade framfört one thing, satte vi oss ner och Petter Nikolaus, som han hette började med intervjuen. 
"We have some fans in the audiace, that wants to ask you some questions. Is that okey" Frågade han artigt. 
"Ofcourse" Sa Harry och alla nickade. 
"Good, here are the first one" Sa han och en tjej som var runt fjorton år ställde sej upp. Och fick en mick. 
"OMG! First of all I just wanted to say that I love you! And my question is: What is the best quat you know" Skrek hon nästan. 
Jag svarade på den frågan eftersom jag är den som gillar citat mest. När det var paus gick vi backstage för att dricka lite och slappna av.
"We are going live in: three, two, one.." Sa kameramannen och vi gick ut på scenen igen. Vi satte oss ner och Petter fortsatte med intervjun.
Helt plötsligt kom Jenny ut på scenen med en svart ögonbindel med en man från kamera teamet som guidade henne rätt.
"What is this" Skrattade jag och kollade på Niall.
"It' s my plan" Sa han och ställde sej upp för att gå mot Jenny.

Jennys perspektiv:
Jag satt fortfarande och höll på med papperna när en man kom fram till mej och satte på mej en ögonbindel.
"You have to see this" Sa han och drog upp mej från stolen.
"Du kan slappna av, gör bara som han säger" Sa Sandra lungt.
Okej, om Sandra såger att det är lungt, så är det nog det. Men vart skulle jag? Tänkte jag.
Vi fortsatte att gå och helt plötsligt hörde jag apploder.
"Am I on stage" Frågade jag mannen stressat. "Because I don't have good clothes for that" Sa jag och försökte få bort ögonbindeln. 
Han var helt tyst, men jag skulle snart få veta vart jag var, för att nu var min ögonbindel borta.
"Hello" Skrattade Niall gulligt.
"Hi" Sa jag och kollade jag runt omkring mej och möttes först av killarnas leende sen av Petter och publikens blickar. Jag såg hur Niall ställde sej upp på hans stol och började prata massa babbel, som om han var nervös. Mitt i allt babbel sa han dom orden som skulle göra mej så lycklig. 
"I just wanted everyone to know, that this is my girlfrend" Sa Niall högt och pekade på mej. 
"What are you doing" Frågade jag shockat och fortsatte kolla runt omkring mej. 
"I love you Jenny Karlson" Sa han lungt och stirrade rätt in i mina ögon. 
Allt var tyst, ingen i publiken sa något, inte killarna eller Petter heller. Det kändes som om jag skulle dö, men om jag dog skulle jag ändå dö lycklig. 
"I love you to Niall Horan" Sa jag och stirrade in i hans ögon. 
"Good!" Sa han och kysste mej. 
Killarna började att vissla och publiken var strax efter med apploderna och jag blev röd som en tomat. 
Jag kunde inte fatta att jag var på live tv och killen jag älskade hade sagt att jag var hans. 
Sen var jag tvungen att gå tillbaks backstage för att killarna hade ju en intervju att göra. Jag möttes av en väldigt glad Sandra och vi började dansa våran lilla segerdans.
Efter intervjun åkte jag och Niall hem till mig för att jag skulle byta om till mjukis byxor och en annan tröja.
"Turn around" Sa jag när vi kom in på mitt rum.
Jag vände mig om och tog av mig tröjan, då kände jag Niall som kom kramade mig bakifrån. Jag vände mig om och pressade min kropp mot hans medans jag kysste honom.
Han knäppte upp min bh och jag backade till sängen. Han la sig över mig och jag hjälpte han med att ta av sig sin tröja.
"Are you sure you want to do this" Sa han och tittade in i mina ögon och jag nickade.
Egentligen var jag inte säker, jag var skit nervös och massor med tankar far igenom mitt huvud. Men på något sätt kändes rätt.
Vi låg kvar i sängen och pratade en stund innan vi tog på oss våra kläder och åkte till Sandra och killarna.
"Why where you gone for such a long time" Frågade Zayn när vi kom in i hallen.

Sandras perspektiv:
"We ate" Sa Jenny "The car didn`t start" Sa Niall samtidigt som Jenny sa att dom hade ätit.
"What have you been up to" Sa Louis och höjde rösten i en väldigt ljus ton med ett leende på läpparna.
"Ooooo" Sa Harry och alla började att skratta.
Jenny blev knallröd i ansiktet och man såg direkt vad dom hade gjort.
"Jenny" Små skrek jag av förvåning och glädje, hon gillade verkligen Niall.
"I`m just gonna go and kill myself" Skrattade Jenny och gick in på toaletten, man såg hur pinsamt hon tyckte att det var.
Niall satte sig i soffan med killarna och jag tänkte att dom ville prata själva så jag gick till Jenny.
"Berätta allt" Sa jag och låste.
Hon berättade och jag började tänka på mig och Zayn, jag blev plötsligt jätte nervös.
När vi pratat klart gick vi ut till killarna. Dom blev först tysta när vi kom, men sen kunde inte Jenny hålla sej för skratt och då började alla att skratta.
"It doesn't have to be awkward" Sa Jenny och gick till minikylen för att hämta vatten. 
"Haha did you get so tired, that you need water" Sa Harry och blinkade med ögat så att alla började att skratta.
"Our boy has finally growed up" Sa Louis som låssades bli tårögd och tog handen på hjärtat.
"We are so proud of you" Fyllde Liam i och kramade om Niall. 
"Aww thank's guys" Sa Niall och hängde med i skämtet.
Alla skrattade ännu mera och Jenny satte sej i soffan och lutade sej mot Niall. Zayn måste ha sett att jag blev lite fundersam för att när jag gick in på han och Harrys rum, kom han strax efter mej.
"Is something wrong" Frågade han och kramade om mig.
"No. I don`t know" Sa jag förvirrat.
"Look" Sa han och tittade djupt in i mina ögon "You don`t need to be nervous, feel presure or anything like that, okey"
Jag nickade och kramade honom hårt. Nu kände mig inte lika nervös längre. Jag kände mej trygg när jag var med honom, han gjorde mej lugn och jag ibland kändes det som om det var vi mot världen.
När vi gick tillbaka till dom andra satt Jenny och Harry och petade på varnadra.
"What movie are we watching" Frågade jag när jag satte mej brevid Liam. "And what are they doing" Skrattade jag och pekade på Harry och Jenny.
"Don't ask, cus I don't know" Skrattade Liam.
"Deep blue sea" Sa Zayn och tog fram filmen ur sin väska.
"Yeah, it was a while ago" Sa Harry som läste på baksidan.
"No I can`t see it" Sa jag bestämt.
"Why" Frågade Harry och kollade upp mot mej.
"I absolutly hate sharks"
"But it`s just a movie" Sa Liam kaxigt.
"Yeah but what would you say if there was a spoon swimming in the ocean and killed people" Sa jag och kollade på Liam med uppspärade ögon.
"Okey we don`t have to see Deep blue sea..." Sa Liam förståndligt och tog filmen från Harry och la tillbaka den.
"So, what are we watching then" Sa Louis.
"The collector" Sa Harry och tog fram en ny film.
Jenny tittade på framsidan "No, no scary movies, I can`t whatch scary movies! they are to scary and I don`t like them..." Sa hon och rös.
När hon gick på toa satte Zayn på the collecter ändå.
"No scary movies I said!" Sa hon när hon kom ut ur badrummet och såg the collector på tv skärmen.
"Please!" Sa Harry vädjande.
"I Said no! I hate scary movies" Sa Jenny bestämt igen.
"Please Jenny" Sa Liam och gick ned på knäna och tog upp händerna och bad.
"Yeah pleeeaase" Sa Zayn och Louis som gjorde likadant.
"You have me if you get scared" Sa Niall gulligt och räckte hans famn mot henne.
"Okey, Okey" Skrattade hon och satte sig med mobil och hörlurar brevid Niall.
"Yes" Sa Harry och satte på play.
Under hela filmens gång satt Jenny med hörlurarna i öronen och kollade på mobilen. Ibland kollade hon snabbt på tv:en, även fast hon inte hörde något såg man hur hon skrek och hoppade till ibland.
Nackdelen med att hon inte hörde något var att hon märkte inte när Louis och Harry plötsligt försvann.

Louis perspektiv:
När vi hade sett att Jenny inte kollade på filmen, passade vi på att försvinna ner till lobbyn. Lite tigare på dagen hade vi sett en slags docka som satt vid dörrarna in till hotellet. Jag frågade hotell chefen om vi fick låna den och han hade sagt ja. Perfekt för att skrämma skiten ur Jenny.
"This is gonna make her pee in her pants" Skrattade Harry ondskefult och petade i dockans öga.
"I know" Sa ja och tog upp händerna och gned dom mot varandra.
Det var så himla kul att reta eller skrämma Jenny. Hon tog det aldrig på allvar och man visste alltid att hon skulle gå på det. Plus så var hennes ansikts uttryck när något hände väldigt roliga.
När vi kom upp igen gick vi in på mitt, Liams och Nialls rum. Vi antog att tjejerna skulle sova kvar så vi la den i Nialls säng och drog över täcket.
"Where have you been" Frågade Liam som ställde sej vid dörröppningen.
"Schhh" Sa Harry och höll för Liams mun.
"Look" Sa jag och pekade på Nialls säng.
Han hoppade till lite när han kollade under täcket.
"Euw, Where did you found that" Sa han och rynkade pannan.
"Long story, but don't tell Jenny" Sa Harry och Liam nickade och alla gick till soffan.
Filmen var inte så läskig om jag ska vara ärlig, den var ganska långtråkig. Eller så var det bara jag som var trött för jag vaknade upp när filmen var slut, av ett skrik.
Jag log eftersom jag fattade att Jenny hade upptäckt dockan.
"I`m going to kill whoever did this" Skrek Jenny och kom in med dockan i handen.
"Me to" Skrek Sandra som kom strax efter.
"Whats going on?" Sa Harry och vände sig om mot Sandra och Jenny sen började han skratta när han såg dockan.
"Harry" Skrek Jenny och Sandra samtidigt och hoppade på honom.
"Louis made me do it" Sa han panikslaget
"Liam new about it" Sa jag och gömde mitt ansikte i händerna i fall att dom skulle hoppa på mej också.
"Ey, I'm innocent" Skrek Liam och slog till mej.
"I belive you Liam" Sa Jenny och gav mej en blick.
"We are going to get back at you when you least expect it" Sa Sandra hotfullt och gick skrattandes till Zayn.
"So watch your back" Skrattade Jenny och gick tillbaka till rummet.  
_____________________________________________________________________________________________
Kapitel 17 :)
Vi blir väldigt glada av kommentarer, även om det är dålig kritik. Så kommentera mera :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Asmegabra kapitel! Sitter och ler och skrattar för mig själv! Älskar det där ''yeah but what would you say if there was a spoon swimming in the ocean and killed people" så klockren! Och jag känner att jag är fett flumm så min komentar kommer bli lite knas ;) men älsskkkaaaar kapitlet och hela mega awesome novellen :) mihii puss <333

2012-02-12 @ 20:56:51
Postat av: Maria

Jättebra!! Vill ha MER!

2012-02-12 @ 22:42:29
URL: http://onedniallnovell.blogg.se/
Postat av: melle - 1D novellblogg

jätte bra, vill ha mer!

2012-02-14 @ 18:09:23
URL: http://iwishyoustolemyheart.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0