Kapitel 19

  
Nialls perspektiv:
Jag vaknade upp av den bästa doften man kan vakna upp till. Pannkakor. Hoppas att alla var vakna eftersom när vi hade kommit hem inatt låg alla och sov. Så vi hade inte hunnit hälsa på dom. Jenny sov fortfarnade, så jag gick ner ensam.
"Mooooom" Sa jag och sprang fram till henne. 
"Hi sweety, I have missed you" Sa hon och höll om mej hårt. 
"I missed you too" Sa jag glatt. 
Sen kom pappa och Greg in i köket. 
"What's up big brother" Skrek jag glatt och kramade om honom. 
Jag var väldigt glad över att få träffa alla och vi pratade mycket. Men nu ville jag att dom skulle träffa Jenny så jag gick upp och väckte henne. 
"Oh, good you're up" Sa jag när jag kramade om henne bakifrån medans hon satte på sej ett par byxor. 
Hon tappade balansen och ramlade på sidan. 
"Haha you made me fall" Skrattade hon. 
"I can see that" Skrattade jag och hjälpte henne upp. "Come on, they want to see you" Sa jag spänd och drog henne i armen.
"Wait! I need to get my make up" Sa hon och började rota i hennes väska.
"You don't need that" Sa jag och kollade på henne.
"Yes i do, I don't wanna look like a zombie when i meet them" Sa hon och tog upp en mascara.
"I'm serious! You don't need that" Sa jag och tog mascaran ifrån henne.
Vi babblade fram och tillbaka genom att hon sa jo och jag sa nej hela tiden. Så jag puttade henne på sängen och böjade att kittla henne. 
"Stop it Niall" Skrattade hon fram. 
"Okey, but you have to promese me something" Sa jag bestämt. 
"What" Frågade hon skrattandes.
"That you won't where make up" Sa jag och reste mej upp. "Because you really don't need make up, you are beutiful as you are" Fortsatt jag. 
Sen var jag tvungen att sjönga Don't need make up to cover up. Being the way that you are is enaugh. Jag fortsatte att sjunga på låten och drog tog tag i hennes händer och vi började dansa.
"How did I get a guy like you" Sa hon efter sin skratt attack. 
"I could ask you the same" Sa jag och kysste henne passionerat. 
Jag backade bak henne mot sängen, la mej över henne och fortsatte att kyssa henne. 
Vi avbröts av Greg som kom in klamandes utan att knacka. 
"Oh shit sorry" Sa han ochskrattade lite lätt. 
Jenny flyttade på mej och reste sej hastigt upp. Jag skrattade och gick fram till Greg för att pressentera Jenny för honom. Dom hälsade på varandra men sen var han tvungen att gå så vi gick ner till köket. 

Jennys perspektiv:
Jag förväntade inte att jag skulle träffa hans brorsa på det sättet. Det var riktigt pinsamt och jag ville bara gömma mej bakom något. Det var iallafall tur att det var hans bror och inte hans mamma eller pappa.
När vi gick ner till köket fick jag en stor och varm kram av hans både hans mamma och pappa. Pannkakorna blev klara så vi satte oss ner vid bordet.
"So Jenny, who are you" Frågade Bobby, hans pappa.
"Dad, chill! You just met the person" Skrattade jag och mamma slogg till honom på axeln.
"Haha ehm what do you meen" Frågade jag försiktigt eftersom jag inte fattade.
"I think what my husband is trying to say is: What do you do in Sweden, stuff about you and you know" Skrattade Maura, hans mamma.  
"Yeah that's what I ment" Sa Bobby och skrattade.
Jag berättade att jag spelade fotboll innan jag kom hit, varför jag sökte jobb här och lite om min familj. Dom hade ännu inte frågat om min ålder. Jag var lite nervös över vad skulle säga när dom fick reda på att jag är tre år yngre än Niall. Men förhoppningsvis hade Niall redan berättat det.
Efter brunchen var jag och Niall tvugna att åka och möta killarna och Sandra. Konserten skulle börja klockan fyra. Så vi skulle hinna ha en grillfest hemma hos Niall med allihoppa och hans kompisar senare på kvällen.
När vi kom fram hade Lena massor av uppgifter till mej och Sandra så vi började genast att jobba, medans killarna träffade massa fans backstage.
"Gick det bra att träffa hans familj då" Frågade Sandra mej när vi stod och kollade på killarna när dom framförde I Want.
"Ja, dom var väldigt snälla men jag var skit nervös innan" Sa jag och Sandra började skratta. 
När konserten var slut och jag och Sandra inte behövde göra något mer. Sprang vi ut till bilen för att undvika skrikande fans. 
"Juste jag gkömde berätta en sak. Gissa vem som kom in på Nialls rum när vi låg och kysstes på hans säng" Skrattade jag och vände mej om mot Sandra. 
"Haha vem"" Frågade hon spänd.
"Hans bror" Sa jag blev lite röd i ansiktet. 
"Är du seriös, haha jag dööööör" Garvade Sandra. 
Killarna kollade bara på oss och fortsatte prata med varandra. 
Bilen stannade utanför hotellet för att släppa av dom medans jag Och Niall åkte till hans hus. 
När dom första människorna kom var det inte så närvöst men när det bara kom fler och fler fick jag panik. Jag har ingen aning om varför men jag blev helt stirrig och orolig.
"Hi i'm Andreas and this is my girlfrend Emma" Sa killen och sträckte fram handen mot mej.
"Hello, I'm Jenny" Sa jag och skakade hans hand.
Niall och Andreas började babbla på och hans tjej gick till några andra kompisar. Så jag stod där som ett fån brevid Niall och Andreas. Jag längtade verkligen tills Sandra och killarna skulle komma. Som tur var kom det fram en jätte social kille som ville snacka lite. Han hette Brian och var en nära kompis till Nialls kompis.
Efter vi hade stått och snackat ett tag kom Niall och drog undan mej.
"Aj, what was that good for" Frågade jag surt.
"Don't talk to that guy" Sa han och jag blev förvånad hur arg han lät.
"Why not" Frågade jag och kollade bak på Brian.
"He is a jerk, he really hurted my friend Emelie, and I don't trust him" Viskade han.
"Okey" Sa jag och försökte undvika killen resten av kvällen.


Sandras perspektiv: 
Vi skulle vara hos Niall klockan åtta ungefär så jag gick direkt in i duschen. Jag stod och tänkte på vad jag skulle ha för kläder. Och helt plötsligt hörde jag att dörren öppnades. 
"Sandra" Hörde jag en röst.
Jag visste direkt att det var Zayn men jag skyndade mej att ändå att ta min handuk och klev ut ur duschen.
"I'm finished, so you can go in" Sa jag och gick förbi honom in till sovrummet. 
Jag gick och satte på mej mina kläder. Det var ganska varmt ute så jag satte på mej ett par shorts och en tröja. 
När jag gick in i barrummet för att sminka mej kom Zayn ut ur duschen. Det var väldigt svårt att slita blicken från hans kropp, men det behövde jag inte göra för att han gick fram till mej och kysste mej. 
"I can't wait untill tonight" Sa han mellan kyssarna. 
"Me neither" Sa jag och stannade upp och kollade in i hans ögon. 
Dom var så vackra att jag kunde drukna i dom. 
Han drog av mej min tröja och vi förflyttade oss till sängen. Jag trodde att jag skulle vara jätte nervös och spänd, men jag kände mej faktiskt väldigt lugn. Allt var tack vare han.  
"I love you" Sa han efter en lång period av tysnad. 
"I love you to" Sa jag och la mej på hans bröst. 
Vi låg kvar ett tag efter men sen avbröts vi av att min telefon ringde. Det var Jenny som undrade vart vi var. Jag kollade på klockan och såg att den var kvart över åtta. Jag la på och tog på mej kläderna igen. 
När vi kom dit hade alla redan kommit och man såg hur Jenny kände sej lite vilsen. 
"I'm going to Jenny" Sa jag och släppte Zayns hand. 
"Okey" Svarade han och gick till Louis och Liam. 
"Sorry att vi kom lite senare" Sa jag när jag gick fram till Jenny. 
"Det är lungt, men du måste gå med mej" Sa Jenny panikslaget. 
"Haha vadå gå med dej" Skrattade jag. 
"Jag har panik, jag vet inte varför men jag har panik" Fortsatt hon panikslaget. 
"Okej? Ta det lungt, andas" Sa jag och tog mina händer runt hennes armar. 
Vi gick till Niall och han lungnade ner henne. Dom fortsatte att gå runt och hälsa på folk hon inte hade träffat.
"What was wrong with her" Frågade Liam mej och började skratta. 
"She freaked out a little" Skrattade jag och tog en tugga av min hamburgare. 
Det gick någon timme innan vi såg henne igen och då satt hon på marken med Harry. Dom hade nog drukit lite för att helt plötsligt ställde hon sej upp och började att dansa. Det var ingen fin dans heller, det var en kycklingdans.
"I'll go and get Niall" Skrattade Louis och gick. 
Jag, Zayn och Liam gick dit så länge. När hon såg oss sprang hon till oss men kunde inte riktigt hålla balansen så hon ramlade. 
"Give me that" Sa jag till Jenny och tog drinken från hennes hand och drack upp den själv. 
"What was that" Frågade Zayn förvånat. 
"I'm not gonna be the responsebly one" Sa jag och log med hela ansiktet. 
"I guess i'll be that one" Skrattade Liam och vinkade med handen. 
Det blev mer och mer flummigt för varenda drink som jag drack. Det krävdes dock inte så många eftersom jag bara är sexton. Jenny stod och hoppade med Louis på bordet, som också hade druckit några drinkar. 
"Come on Sandra" Skrek Jenny och drog upp mej på bordet. 
Efter det kom jag inte ihåg något. 

Liams perspektiv: 
När alla hade gått hem släckte jag elden och stängde av musiken. Niall och Zayn som inte heller hade druckit något hjälpte till att plocka undan det stökigaste. Resten skulle vi fixa imorgon.
Zayn och Niall gick till Louis och Sandra som satt och sjöng sakta med till musiken. Jag gick och väckte Jenny som låg och sov på Harry. 
Vi alla bestämde att vi skulle sova hos Niall den natten och medans Harry, Jenny, Louis och Sandra somnade på en gång. Satte vi oss ner i soffan och pratade lite. 
"Was it nice to see everyone" Frågade jag Niall som satt och log. 
"Yeah i really needed that" Sa han och började berätta vad som hände tidigare på dagen, när Greg hade stört Jenny och han. 
Vi garvade som tusan när Niall härmade Jennys min. Jag kunde verkligen se framför mej hur hon försökte göra så att det inte såg ut att dom hade gjort något. 
Efter vi hade skojat om det. Frågade Zayn mej om jag saknade Danielle. 
"Yeah I do, it's hard having a girlfriend when you can't see her as often as you would like" Sa jag och kollade på killarna.
Dom höll med, fast dom fattade nog inte eftersom dom hade sina tjejer här. Men att dom försökte fatta var gulligt. 
När jag kände hur mina ögonlock sakta stängdes bestämmde vi oss för att gå och lägga oss. 
Jag ringde Danielle en snabbis på skype, men hon svarade inte. Istället loggade jag in på twitter och skrev till några fans. Sen la jag ifrån mej telefonen och somnade på direkten. 
____________________________________________________________________________________________
Tack för alla fina kommentarer som vi fick. Så vi bestämde oss för att fortsätta att skriva :)  

  


 


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Awesome!:D

Bra att ni fortsätter skriva, eran novell är veklingen grym!:))

2012-02-18 @ 11:38:34
Postat av: Felizia

Superbra!! :D xx

Är ny läsare och har sträckt läst eran novell och den är verkligen grymt bra! :D

2012-02-18 @ 18:43:50
URL: http://onlyfellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0