kapitel 22

Tidigare (Jennys perspektiv)
"Hello girls" Sa en röst. Och vi vände oss om hastigt.
"Shit relax. Did you think I was a murderer or something" Skrattade Harry som hade reagerat på att vi båda såg ut som vi hade sett ett spöke.
"No" Sa Sandra och fejk skrattade.
"Du måste berätta för Niall" Sa hon och vände sej mot mej igen.
"Nej! Och du får lova att inte säga något" Sa jag bestämmt. "Sandra du måste lova" Skrek jag, eftersom hon inte sa jag eller nej.
"Okej, Okej men jag tycker fortfarande att du borde berätta" Sa hon.
"Sandra, can we talk" Sa Zayn som precis hade kommit in i rummet.
Dom gick ut och satte sej på altanen på framsidan av huset. 
Jag gick direkt in till duschen. Jag ville bara få bort hans lukt och dom där orden som flög runt i mitt huvud.
_____________________________________________________________________________________________

Sandras perspektiv:
Vi gick ut på altanen och jag kände hur mitt hjärta slutade slå fortare för varje steg.
Han ställde sig mitt emot mig, tittade in i mina ögon och väntade på att jag skulle säga någonting. Jag visste inte vad jag skulle säga så det blev en lång tystnad.
"I didn`t kiss him" Sa jag tillslut.
Han stod bara där tyst, nu tittade han inte på mig längre utan på träden bakom mig.
"I promise, I would never do that" Sa jag stressat eftersom han inte svarade. "Say something" Sa jag vädjande men han fortsatte att titta ner i marken utan att säga någonting.
"Please say something... anything" Sa jag och kände hur tårarna började komma men jag hindrade dom från att falla.
"It sure looked like you kissed him" Sa han tyst och fortsatte titta ner i marken.
"He kissed me! Why would I kiss him when I already have the best boyfriend in the world"
"You tell me" Sa han argt och tittade upp, man såg att han var sårad.
"I wouldn`t! I love you! We just talked and then he kissed me out of nowhere and I didn`t kissed him back" Sa jag och blev lite arg eftersom han inte trodde på mig.
"I don`t know..." Sa han och rösten sprack lite.
"Know what" Sa jag och hoppades att han inte skulle säga det.
"About us" Sa han och det känndes som om världen rasade samman, jag kunde inte fatta att han just sa det där.
"You really going to let Brian destroy us? You really going to let him win" Sa jag och tittade rakt in i hans ögon. Jag tänkte inte göra det här lätt för honom.
"I just need to think..." Sa han och undvek ögonkontakt.
Jag kände tårarna komma och nu hindrade jag inte dom. Dom började rinna ner som forsar
"Whatever is best for you" Kunde jag stamma fram innan jag sprang in på toaletten och låste dörren bakom mig.
Är det över nu tänkte jag när det knackade på dörren
"Det är Jenny" Sa hon och jag låste upp.
Hon kom fram och kramade om mig "Det kommer bli bra"
"Nej det kommer det inte... Han dumpade mig" Sa jag mellan tårarna.
"Han gjorde vad" Sa hon och tittade förvånat upp mot mig.
"Vänta" Sa hon och sen gick hon ut genom dörren.

Zayns perspektiv:
Jag satt kvar på altanen och tänkte, eller egentligen inte, allt var bara tomt, jag kände ingenting och jag visste inte vad jag skulle tro. Mina tankar avbröts av Jenny som kom.
"You have too believe her" Sa hon och satte sig brevid mig.
"Jenny please! i'm not in the mood" Sa jag ledsamt.
"But you have too. I have known Sandra my hole life, and i know she would never do something like that" Sa hon och försökte få min ögonkontakt.
"She didn't kiss him back" Sa hon och började att höja rösten.
"How do you know" Frågade jag.
"I just do" Sa hon tyst samtidigt som hon kollade på hennes händer.
Jag blev tyst igen.
"Look. It's your choice if you believe her or not, but if you don't believe her, you are gonna lose a really great girl who loves you very mutch" Sa hon och ställde sej upp. "But I think you know deep inside of you, that she is telling you the truth" Sa hon och gick in.
Det hon sa fick mej att börja tänka igen.
Jag gick till Harry och sa att jag ville åka tillbaka till hotellrummet. Alla följde med, tillochmed Niall. Han skulle sova med oss så att Sandra kunde sova hemma hos honom med Jenny.
När vi kom hem gick jag direkt och la mej utan att säga något till killarna. Jag hann aldrig somna innan jag hörde Niall nämna Brian. Jag gick och satte örat mot dörren så att jag kunde höra allting.
"Do you believe her" Frågade Liam försiktigt.
"Yeah i do, Brian as always been a jerk. Plus Jenny says that she is telling the truth" Svarade Niall.
"She told me that to, and i have tried to talk to him about it, but he doesn't want to listen" Sa Louis.
"Maybe he's just hurting" Sa Liam.
Dom var så gulliga, alla ville hjälpa. Men inget hjälpte.
Jag la mej ner i sängen igen och stirrade upp i taket. Hon kanske talar sanning, det var kanske han som kysste henne. Jag fick upp en bild när han kysste henne och jag rös till.

Sandras perspektiv:
När Nialls föräldrar kom hem gick jag och Jenny ner och hälsade.
"Are you sure it's okey if we stay here" Frågade jag hans mamma och log.
"Ofcourse! Niall told me what happend, don't worry. He will believe you" Sa hon och kramade om mej.
Gud vad snäll hans mamma var. Jag har aldrig träffat henne och ändå lät hon mej sova i hennes hus.
Jag och Jenny var båda två väldigt trötta så vi gick och la oss efter vi hade ätit.
"Thanks again" Sa jag när vi skulle säga godnatt till Bobby och Maura.
"Your welcome" Sa dom och log mot oss.
"Godnight" Sa jag och Jenny samtidigt och gick upp.
"Fyfan vilken dag.." Sa Jenny när vi la oss i sängen.
"Aa jag tror inte att morgondagen blir så mycket bättre" Sa jag och vände mej mot hennes säng.
"Ne" Sa hon kort.
"Juste hur är det" Sa jag när jag kom på vad Brian och hans kompisar hade sagt.
"Det är bra" Sa hon och hoppade till när fönstret blåste igen. "Men kan jag sova i din säng" Frågade hon.
"Ja, det är klart" Sa jag och höll upp täcket så att hon kunde krypa in.
Jag vaknade vid tre och var helt klarvaken.
Fan. Jag måste prata med Zayn.
"Jenny, Jenny" Sa jag och skakade henne.
"Vad är det" Sa hon nervöst och satte sej hastigt upp.
"Jag måste få prata med Zayn. Jag älskar honom" Sa jag och satte på mej en tröja.
"Jag vet att du gör det" Sa hon och log stort.
Vi tog en taxi till deras hotell. När vi klev ut ur taxin blev jag väldigt nervös och hoppades att han skulle säga något mer än vad han gjorde förra gången. Jag hade en nyckel så jag öppnade dörren, fast ingen var där.
"Alla kanske är i Louis och deras rum" Sa Jenny och började gå mot dörren.
Jag knackade på dörren och vi möttes av en trött Harry.
"Is Zayn here" Frågade jag samtidigt som jag klev in.
Han hann aldrig svara innan jag försvann in till ett rum. Där låg han och sov. 
Jag väckte honom försiktigt och han öppnade sakta ögonon. När han såg att det var jag ställde han sej hastigt upp. 
"What are you doing here" Frågade han. 
"I need you to listen to me" Sa jag och satte mej på sängen. "I love you" Var det ända jag fick fram. 
Jag som hade tänkt på vad jag skulle säga till honom i bilen. Nu var I love you det ända jag kunde säga. 
"Feel my heart" Sa jag och tog upp hans hand och satte den på mitt hjärta. 
"It's going fast" Sa han och skrattade lite. 
"I know, and it's all for you" Sa jag och log stort. "I love this feeling, and i wanna keep feeling this feeling" Sa jag. 
Sen började jag babbla om hur allt hade gått till och att han var tvungen att tro mej. 
"Sch" Sa han och satte fingret för min mun. 
"Okey" Sa jag kort. 
"I love you to, and i'm sorry that i didn't believe you" Sa han och gick närmre mej. "Do you forgive me" Sa han och log. 
"Aha" Sa jag och kysste honom. 
Vi la oss ner i sängen.
"What made you believe me" Sa jag och vände mej mot honom, så nära att jag kunde känna hans varma andedräkt. 
"Your heart" Sa han och skrattade. 
"No it didn't" Sa jag och skrattade med. 
"No, but Jenny made me think about it" 
"Jenny?" Frågade jag förvånat.
Hade Jenny pratat med Zayn, när då? Tänkte jag och log. 
"Yes, she camed out and talked to me, while you where in the bathroom"
"I'll be right back" Sa jag och sprang ut ur rummet.
Jenny hade somnat i Nialls famn i en extra säng som stof i Harrys rum. Men det hindrade inte mej från att hoppa på henne.
"Vad gör du" Skrek hon irreterat.
"Du är bäst" Sa jag och började att skratta.
"Och du är knäpp" Sa hon skrattandes och flyttade på mej.
"Segerdansen?" Frågade jag kort och log.
"Okej då" Sa hon kort och vi började att dansa.
Vi hoppade upp på sängen och började hoppa.
Segerdansen var egentligen ingen dans. Vi hoppade mest upp och ner och skrek lite.
Niall hade flyttat på sej och gick och ställde sej med resten av killarna som bara stod och kollade på oss.  
"Varför dansar vi förresten" Sa hon efter ett tag.
"För att Zayn och jag är tillsammans igen, vad trodde du" Sa jag och slutade att dansa. 
"Ahhh är ni tillsammans igen" Frågade hon och kramade om mej. 
"Haha hur kunde du inte fattat det" Sa jag och började att garva.
"Jag vet inte" Sa hon och började att skratta hon med.   
"I wanna dance aswell" Sa Louis och gjorde stop the traffic.
Jag antar att ingen kunde stå stilla för att nu stod alla och dansade i det lilla rummet.
_____________________________________________________________________________________________ 
Eftersom ni var så duktiga på att kommentera får ni ett nytt kapitel
Hoppas ni gillart :)
Juste sen tänkte vi fråga vad ni gillar att läsa. Drama, musiken, när dom är lediga, om deras fans osv? :)
Sen om ni har några ideer om vad ni vill ska hända så är det bara att kommentera :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Maaaa ett till? (a) ;) gillar att läsa allt! Vad ni än skriver ;D mihihihihuhu puuuuusssss :) <333333333

2012-02-19 @ 20:55:07
Postat av: Anonym

As bra!!:) Jag gillar att läsa om allt, men minst drama

Faktiskt, tror jag, för det är alltid samma sak att någon tror att den kyssen någon annan osv, och sen när dom ska gå på fest så vet man att det aldrig slutar bra, typ haha. och sen är det jobbigt när några bråkar och blir sams, då börjar några andra bråka. Men jaja :)

2012-02-19 @ 21:42:14
Postat av: Felizia

Asssåå jag älskar den här novellen! :D

2012-02-19 @ 22:52:45
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Anna Greta

Guuuuuuuud sååå bra!

Hoppas på ett till idag! :))))

2012-02-20 @ 17:20:39
Postat av: Louise

Asså börjar spamma er med kommentarer! Me want a kapitel now! Typ desperat xD <333333

2012-02-20 @ 19:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0