kapitel 24

Tidigare (Louis perspektiv)
Vi satte oss i soffan igen och jag satte på american pie så att han skulle bli lite mindre rädd. Jag kunde inte att sluta skratta så rolig som han såg ut när han höll kudden i knät.
"It`s just a story Harry" Sa jag och tog honom på axeln.
"I don`t want to think about it" Sa han vettskrämt och tog en näve med chips.
"Alright" Sa jag och playade filmen.
Efter ett tag såg jag att Harry somnat så jag stängde av filmen och stoppade om han lite innan jag somnade själv.
_________________________________________________________________________________
 
Harrys perspektiv:
Jag vaknade upp av att min dator började låta. Det var Klara som ringde på skype. Mina läppar åkte automatiskt upp och ett pirr kändes i magen.
"Hi" Sa jag hest.
"Hi" Sa hon glatt. "Oh, i'm sorry did I wake you" Frågade hon när jag visade mej i kameran.
"Yeah but It's okey, I was just going up anyway" Sa jag och fixade till håret.
"Good! So what are you doing today" Sa hon.
"We are actually going to a photoshoot" Sa jag och log stort.
"Me too" Sa hon och log tillbaka.
"Really?" Frågade jag förvånat.
"Yeah, I'm kind of famous in sweden" Sa hon och stolt.
"I didn't know that" Sa jag ännu mer förvånat.
"Haha I'm just kidding" Sa hon och började skratta högt och mycket.
Det var inte alls kul, men hennes skratt var så gulligt så jag började också att skratta.
Vi pratade samtidigt som vi båda gjorde i ordning oss. Hon skulle på en släkt träff och jag skulle somsagt på en photoshoot.
Idag hade det gått en vecka sen vi kom hem, vilket betydde att jag skulle få träffa Klara om tre veckor.
"Is Jenny or Sandra there" Frågade hon.
"NO, but I can go and get them" Sa jag och sprang ut ur lägenheten och in i Nialls lägenhet.
Jag fick med mej Jenny upp men Sandra och Zayn hade gått ut på stan en sväng.
Dom pratade länge på svenska. Så jag fattade ingenting. Sen när dom såga att jag faktiskt också var där började dom att prata på engelska.
"Jennyyyyyy" Ropade en röst från köket.
"Whaaaaat" Skrek hon tillbaka.
Louis kom in till rummet och sa till henne att Lena vill henne nått.
Hon pussade kameran och sa hejdå. Klara gjorde likadant och båda började att skratta när Jenny tog upp telefonen där Lena var på andra änden.
Vi la på starx efter för nu var det dags att åka till stället där vi skulle fottas.

Sandras perspektiv:
Just nu var vi på fottostället och väntade på att killarna skulle bli klara.
Efter det skulle dom intervjuas med sugarscape. Fast sugarscape skulle komma hit och göra ett filmrepotage om killarna och deras liv hittils. Ungefär som den första dokummentären som dom gjorde. Fast det skulle vara lite mer om deras personliga liv.
"Looking good babe" Skrek jag till Zayn som stod och posade.
Fotografen kollade ont på mej och ville att jag inte skulle störa. Jag gick bort mot Jenny som stod och pratade i telefonen med teamet från sucgarscape.
"Okey, that will be perfect" Sa hon glatt och la på.
"Vad händer" Sa jag flummigt.
"Fötter" Svarade hon flummigt tillbaka och vi båda la oss ner på golvet och började att garva.
"Okej, allvarligt nu, vad sa dom" Frågade jag och försökte att hålla mej för skratt.
Hon fortsatte att skratta.
"Okejokej, din nöt! Vi har fattat. Men vad sa dom nu då" Frågade jag allvarligt.
"Att dom kommer vi fyra tiden" Sa hon och kollade på klockan. "Den är kvart i tre nu" Sa hon sen.
Jag nickade och vi gick bort till Lena som behövde hjälp.
Klockan var nu halv fem och kamerateamet hade precis fixat klart allt. Så nu skulle dom börja intervjua alla.
"Can you guys come" Frågade en man i en svart kostym och pekade på mej och Jenny.
"We" Frågade jag förvirrat och pekade på mej själv och sen på Jenny.
Han nickade och vi gick dit.
När vi kom in satt alla killarna där och log mot oss. Kameran var inte riktat mot killarna så jag antog att den inte filmade eller spelade in något.
"Come and sit here" Sa Zayn och klappade på sitt knä.
"Why are we in here" Viskade jag till honom.
"Because, you are a part of our lifes" Sa han och log stort.
Jag kollade på Jenny och det såg inte ut som om hon hade fattat något.
"Jenny! Vi ska intervjuas" Sa jag nervöst.
"Va ska vi" Frågade hon glatt. 
"Ja, och det är inte bra" Sa jag och höjde rösten på inte. 
"Jodå, det blir skit bra" Sa hon och började att skratta lite. 
En kvinna som henne Emelie kom in och det var hon som skulle intervjua oss. 
"Let's do this" Sa Jenny och vi började att skratta. 
"Eller inte" Sa jag på svenska så bara Jenny skulle förstå. 
Hon log lite och Emelie började att ställa lite frågor till oss. Hon ställde inte så många eftersom dokummentären ska handla om One Direction. Fast det var jag bara glad över. 
"So we know a little about you" Sa hon och nickade. "Now we wanna know what you think about the boys" Sa hon och log busigt. Som om hon ville komma någotvart med frågan. 
Jag tvekade lite med att svara men Jenny börja babbla på. 
Mitt i svaret som Jenny svarade på bytte hon fråga. 
"So have you done it get" Frågade hon och nickade mot Jenny och Niall och sen mot mej och Zayn. 
Alla blev helt tysta, man såg att alla ville skratta men alla lyckadeas faktiskt att hålla sej. Tills Jenny öppnade käften.
"Private" Sa hon avslöjande och då kunde ingen längre hålla sig.
Jag kände hur mina kinder blev illröda så jag gömde ansiktet bakom mina händer medans jag vinklade huvudet ner i knäna, om hon inte fattat när Jenny svarade skulle hon defenitivt fatta nu.
"Was he good" Viskade hon till Jenny, sen började hon skratta "No Im just kidding with you, let`s move on"
Sa hon sen och tog upp ett nytt pappaer med massor av frågor.
"What made you fall for Niall" Frågade hon och vinklade micken till Jenny.
"His blue eyes, his humor, his laugh, his personality, his irish accent... everything" Sa Jenny och tittade på Niall hela tiden, sen kysste dem varandra.
"Awww" Sa hon och tittade in i kameran och sen på dom.
"What do you others feel about the girls" Frågade hon och tittade på Liam, Harry och Louis"
"We like them alot, they are very funny and you couldn't aks for a better assistent" Sa Louis och resten instämde.
"Awww grouphug" Sa jag och vi kramade om varandra.
"You can`t love them, its One direction" Sa hon och kamerean slutade att filma. 
Vi satt kvar och pratade med Emelie. utan en kamera som filmade allt. Hon var en jätte trevlig och glad tjej. Sen skulle killarna filmas enochen så vi gick ut så länge. 
"You are such an idiot" Skrattade Louis och slog till Jenny. 
"Private" Härmade Harry Jenny och vi fortsatte att skratta. 
När alla hade intervjuats enochen gick alla in i rummet igen och jag och Jenny gick ut för att få lite frisk luft.
"Asså jag höll på att dö där inne" Sa jag och kände hur jag blev lite röd igen. 
"Haha, jag kanske bara skulle ha hållt tyst" Skratade Jenny. 
"Nehä, tror du" Sa jag ironiskt och log. 
"OMG OMG, you are Jenny and Sandra" Skrek en tjej som kom springandes emot oss med två kompisar. 
"Are One Direction in there" Frågade en och pekade på huset. 
"No" Sa jag kort. 
"Sorry girls, we are here on a meeting" Sa Jenny och log mot dom. 
"Bra ursäkt, gör inte bort dej nu igen" Skrattade jag. 
"Okej, are you sure" Frågade den andra ledsamt. 
"Yeah, sorry girls but we have to get inside now" Sa jag och vände mej om. 
"Wait! Can you tell all of them that we love them" Frågade den tredje och log stort. 
Det där skulle ha kunnat vara jeh och Jenny, så vi lovade att ge killarna deras twitter namn och hälsa från dom. 
_____________________________________________________________________________________________
Usch! Blev inte alls nöjd med kapitlet men orkade inte göra om. Blev inte så långt heller men hade inte tid. :/
På fredag och lördag blir det iaf bättre uppdate! Imorn kommer det tyvärr inget. 
Sen också ska jag (Jenny) till sälen och Sandra till åre hela sprtlovet och ingen av oss kommer att ha internet tillgång. Så vi vet faktiskt inte hur vi kommer att göra. Kommer ni kunna att vänta en hel vecka? Skulle vara jätte gulligt om ni svarade på det. :) Så att vi vet om vi kommer att ha några läsare kvar efter sportlovet...

 

Kommentarer
Postat av: Louise

Klart man kan vänta! det är bara en vecka! ;) :D jag tyckte kapitlet var bra, så va nöjd med den! :D <3333

2012-02-23 @ 07:05:27
Postat av: Felizia

ASbra!:D

2012-02-23 @ 17:38:59
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Anonym

såklart man kan vänta en vecka på den bra novellen! :D

2012-02-24 @ 21:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0