Kapitel 25

Tidigare (Sandras perspektiv)
"Asså jag höll på att dö där inne" Sa jag och kände hur jag blev lite röd igen. 
"Haha, jag kanske bara skulle ha hållt tyst" Skratade Jenny. 
"Nehä, tror du" Sa jag ironiskt och log. 
"OMG OMG, you are Jenny and Sandra" Skrek en tjej som kom springandes emot oss med två kompisar. 
"Are One Direction in there" Frågade en och pekade på huset. 
"No" Sa jag kort. 
"Sorry girls, we are here on a meeting" Sa Jenny och log mot dom. 
"Bra ursäkt, gör inte bort dej nu igen" Skrattade jag. 
"Okej, are you sure" Frågade den andra ledsamt. 
"Yeah, sorry girls but we have to get inside now" Sa jag och vände mej om. 
"Wait! Can you tell all of them that we love them" Frågade den tredje och log stort. 
Det där skulle ha kunnat vara jag och Jenny, så vi lovade att ge killarna deras twitter namn och hälsa från dom. 
_________________________________________________________________________________________

Jennys Perspektiv: 
Idag var jag och Sandra lediga. Killarna skulle fortsätta att filma till deras nya dokummänter, så vi behövde inte vara där.
Vi har jobbat väldigt sent flera dagar i rad så det skulle bli väldigt skönt att få sova ut och sen vara ledig hela dan.
"Bye, I'm leaving" Skrek Niall från hallen och snart hörde man dörren stängas.
"Wait" Skrek jag även fast han inte hörde.
Jag sprang ut genom dörren och tog tag i honom.
"You forgot this" Sa jag och kysste honom.
Han skrattade och sen sprang han ikapp killarna som hade börjat gå till bilen.
Jag gick upp till rummet för att hämta alla mina saker, sen gick jag till Zayns lägenhet där Sandra var.
Vi gjorde oss i ordning och ringde brudarna på skype. Dom ska ju komma om två och en halv vecka så vi planerade lite vad för roligt vi ska hitta på. Tyvärr ska dom bara vara här i fem dagar men alltid bättre än inget.
"Den här eller den här" Frågade Sandra och höll upp två klädesplagg
"Den" Sa jag och pekade på en blommig klänning.
"I så fall får du ta den där" Sa hon och pekade på en kjol samtidigt som hon log.
"Okej" Sa jag kort och fortsatte att sminka mej.
När vi blev klara var klockan halv tolv och vi tog en taxi till ett shopping center. Efter vi hade samlat på oss några kassar, gick vi till ett fik.
"Can we sit here" Frågade en kille.
Jag kollade runt och såg att det inte fanns några lediga platser förutom vid oss, så vi sa ja.
Dom kom från Ryssland och var här med deras skola för att göra ett skolprojekt. Dom hette Dimitri och Andre. Båda var ungefär lika långa och Dimitri var blond och Andre hade väldigt mörkt brunt hår.
"So, how old are you" Frågade Dimitri.
"I'm sixteen and Jenny are fifteen" Svarade Sandra och log.
"And you" Sa jag.
"I'm nineteen" Sa Dimitri.
"I''m seventeen" Sa Andre.
När vi hade suttit där ett tag såg jag att Sandra bara blev blekare och blekare. Så jag bestämmde mej att vi skulle gå.
"It was nice to meet you" Sa jag och reste mej upp. "Kom Sandra vi går nu" Sa jag och kollade på Sandra.
"Yeah verry nice" Sa Sandra och satte på sej sin kofta.
"Can we get your phone number" Sa Andre och log stort.
"Ehm, I don't know what you want. But we have boyfriends" Svarade Sandra.
"Oh, well it was nice to meet you too" Sa dom och gick.
"Haha OMG" Skrattade jag och vi började gå.
"Jahapp, dom var iallafall inte ute efter kompisar" Skrattade Sandra.
Vi gick in på pink lady. När jag gick fram till kassan kollade kassörskan väldigt ont på mej.
"Thanks" Sa jag när jag fick min påse.
Jag kände hennes blick följa efter mej så jag småsprang fram till Sandra som satt tyst på en bänk och väntade.
"Ska vi gå" Frågade jag henne.
Jag kände en hand på min axel och jag vände mej om.
"I just wanted to tell you that I think that you are slut" Sa hon och gick tillbaka till affären.
"Vad var det där då" Frågade Sandra förvånat och skrattade lite.
"Ingen aning" Sa jag och vi började skratta mer. 
Vi gick vidare till nästa affär. Jag märkte att Sandra inte mådde så bra eftersom han inte hade provat ett enda plagg sen vi hade fikat. Dessutom blev hon tystare och tystare.
"Du? Jag blir lite orolig. Vi borde gå hem" Sa jag och kände på hennes panna.
"Nej vi fortsätter" Sa hon och tog bort min hand.
"Nej! Vi går hem" Sa jag bestämt.
Hon somnade på vägen hem även fast det bara var tio minuter tills vi var framme. Hon vaknade till men jag fick halvt bära henne upp till Nialls lägenhet.
Jag la henne på soffan och satte mej brevid med datan i famnen, för att leta efter lägenheter.

Zayns perspektiv:
Just nu hade vi rast och vi satte och åt en varsin macka.
"Do you think that I should ask Sandra to move in, or do you think that i'ts to fast" Frågade jag Harry.
"Go for it man" Sa han med tillgjord röst och dunkade mej i ryggen.
"What do you think Niall" Sa jag och vände mej mot honom.
"Sure" Sa han glatt.
"Are you gonna ask Jenny" Fortsatte jag.
"Sure" Sa han glatt igen.
Jag suckade och gick till toaletten. Jag var för feg för att fråga, hoppas att Niall också vill fråga. Då kan båda misslyckas om vi gör det.
När jag kom tillbaka satt Louis och Niall med en varsin skinka i ansiktet. Dom hade klippt hål för ögonen så att dom skulle kunna se något. 
"Look at me! I'm a pig" Skrek Niall och grymtade som en gris. 
"And I'm a cannibal" Sa Louis och åt upp skinkan. 
Kamera teamet kom i i rummet och började att filma oss. 
"Just an normal day in One Directions life" Sa Liam när han kollade in i kameran och rykte på axlarna. 
Alla skrattade så mycket att vi var tvugna att lägga oss på golvet.
"You are guys are sick" Sa jag mellan skrattattackerna.
Efter att vi hade sammlat oss och slutat att skratta, började vi att jobba igen. Nu skulle dom filma när vi övade på våra låtar.
"Stand there please" Sa regisören och pekade lite åt höger. 
"Okey" Sa jag och gjorde som han sa. 
Själv märkte jag ingen alls skillnad men det gjorde tydligen han, för att nu var han nöjd. 
När jag öppnade dörren var inte Sandra där så jag antog att hon var med Jenny. Så jag gick dit. 
När jag kom in låg Sandra och sov på soffan.
Hon var så vacker även fast hon sov, inte hade smink och hade sina glasögon på sej. Jenny gav mej en orolig blick och drog bort mej till köket.
"What's wrong" Frågade jag.
"I don't know, but she has been sleeping for like tree hours now" Sa Jenny och vände sej och och kollade på Sandra.
"That doesen't sound good" Sa jag oroligt.
"No" Sa hon och kollade på mej igen.
Vi gick tillbaka till soffan. Jag väckte föriktigt henne, hon mumlade något och somnade om. Jag skakade om henne samtidigt som jag skrek lite.
"Hey" Sa hon svagt och tyst.
"Hi, I'm gonna help you in to my place" Sa jag och började att lyfta upp henne.
Hon började skrika massa saker på svenska och jag backade genast bakåt. Jenny gick ner på huk och pratade lungt med henne.
"Did I hurt her" Sa jag ledsamt.
"No, but she doesen't wanna move" Sa Jenny och reste sej upp.
Niall kom in i rummet med en blöt handuk som vi kunde vira om hennes panna med.
"Is it okey if we stay here tonight" Frågade jag när jag la handuken på hennes panna.
Sandra ville att både jag och Niall skulle sova hos mej. Först gick jag inte med på det. Jag ville vara där och ta hand om henne, men hon ville inte att någon skulle se henne sådär. Dessutom sa hon att hon ville vara själv med Jenny. Så jag gick med på det. 
Niall hämtade sina saker och vi gick till mej.  

Sandras perspektiv:
Jag vaknade upp av att jag kände att jag behövde spy. Jag ställde mej hastig upp, jag blev väldigt yr och var tvungen att sätta mej ner igen.
"Jenny" Ropade jag så högt jag kunde.
Hon kom springade emot mej.
"Kan du hämta en hink" Sa jag och svalde hårt.
Hon nickade och sprang till köket.
"Jag hittade ingen hink, men du får en skål istället" Sa hon anfådd och gav mej skålen.
Jag hann precis få skålen under hakan innan jag spydde. När jag hade spytt, reste jag mej försiktigt upp och gick ut med skålen till köket.
"Jag tar den" Sa Jenny och tog skålen från mej.
"Nej, jag beöver ändå gå lite" Sa jag och tog tillbaka den.
Hon gick tillbaka till soffan och började fixa med lakan. När jag var på väg tillbaka veks mina ben och jag allt blev svart.
Jag vet inte hur länge jag var borta men när jag öppnade ögonen stod Jenny över mej med vattniga ögon.
"Är du okej" Skrek hon och hämtade en kudde som jag kunde lägga huvudet på.
"Vad hände" Sa jag förvirrat.
"Du gick och helt plötsligt hörde jag en duns och du låg på marken" Sa hon stressat.
"Aha"
"Jag går och hämtar Zayn, så vi kan ta dej till sjukhuset" Sa hon allvarligt och började at röra på sej.
"Nej, gör inte det! Jag behöver säkert bara sova av mej det" Sa jag och fick fram ett litet leende.
Hon tvekade lite först men sen hjälpte hon mej upp och vi gick tillbaka till soffan. Jag tog en alvedon och somnade strax efter.
Nästa gång jag vaknade kände jag mej hyffsat pigg.
"Jenny" Viskade jag.
"Behöver du hjälp" Sa hon och blev helt klarvaken.
"Nej, men jag tror att jag går till sängen" Sa jag och reste mej upp.
"Är du säker att du klarar av det" Sa hon oroligt.
"Ja då, inga problem" Sa jag och började att gå.
Jag gick in i badrummet för att skölja ansiktet. Jag kände att jag blev yr igen så jag satte mej ner på badrums golvet. När jag reste mej från golvet, föll jag ihopp och nu blev allt svart igen...

Jennys perspekiv:
Det kändes som om hjärtat stannade när jag såg henne ligga där på golvet. Jag sprang fram till henne och försökte få henne att vakna. Jag la henne på sidan, skakade om henne, skrek och jag hällde tillochmed vatten på henne. Men inget funkade. Jag visste inte vad jag skulle göra eller i vilken ordning, allt var kaos och jag ville egentligen bara gömma mej under täcket och låta någon annan ta hand om det här.
Men det gick ju inte så jag bet mej i läppen, svalde tårarna och ringde abulans. Dom sa åt mej att jag skulle lägga en filt över henne tills dom kommer.
Jag vågade inte lämna henne med blicken. Det var hemskt att se henne så här, jag skulle aldrig förlåta mej själv om skulle dö. Det var ju mitt fel att jag inte tog henne till sjukhuset när jag tänkte göra det från första början.
Tio minuter senare, som kändes som en timme kom dom och hämtade henne. Dom frågade mej vad som hade hänt och jag stammade genom alla frågor.
Jag fick inte följa med så jag knackade på hos Zayn. Han måste ha hört abulansen för att han stod och drog på sej ett par byxor när Niall kom och öppnade dörren.
"What happend" Skrek Zayn.
"She fainted, and she didn't wake up" Sa jag shockat.
Tårarna började att spruta på honom och han sprang upp till Harrys och Louis lägenhet så vi kunde åka till sjukhuset.
Jag kunde inte gråta, det kändes inte som om jag nyss hade sett min vän ligga hjälplös på golvet. Det kändes bara tomt.
När Liam, Harry och Louis kom ner trängde vi oss alla in i bilen oh åkte till sjukhuset.
______________________________________________________________________________________________
Såååå! :)
Ehm, jag åker ju imorgon bitti så Sandra kommer att skriva morgonens kapitel :)
Bomba med kommentarer nu när jag åker bort är ni gulliga :)







Kommentarer
Postat av: Louise

Jag är fett hyper så ska inte skriva mycket xD men fett bra kapitel! Omg omg omg vill läsa nästs nununu :D :D puuusuuussss <33333333333

2012-02-25 @ 08:59:44
Postat av: Felizia

SÅ HIMLA BRAAAA!!! :D

VIll läsa näästa! :D xx

2012-02-25 @ 13:51:34
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag har börjat skriva en novell om Taylor Lautner som jag har döpt till "My life is your love" och det skulle vara underbart roligt om du ville börja läsa den och kommenerta om vad du tycker :) Jag har just skrivit klart det allra första kapitlet och det hittar du på: http://taylorlstory.blogg.se/2012/february/kapitel-1-the-new-city-1.html#comment



Hoppas du kommer följa den kram! :)<3

2012-02-25 @ 21:45:05
Postat av: Anonym

OMG!!

det var ett bra kapitel :)

2012-02-26 @ 22:09:25
Postat av: Anna

åhh den är jätte bra! meer! :D

2012-03-04 @ 08:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0