kapitel 26

Tidigare (Jennys perspektiv)
"What happend" Skrek Zayn.
"She fainted, and she didn't wake up" Sa jag shockat.
Tårarna började att spruta på honom och han sprang upp till Harrys och Louis lägenhet så vi kunde åka till sjukhuset.
Jag kunde inte gråta, det kändes inte som om jag nyss hade sett min vän ligga hjälplös på golvet. Det kändes bara tomt.
När Liam, Harry och Louis kom ner trängde vi oss alla in i bilen oh åkte till sjukhuset.




Nialls perspektiv:
Alla satt tyst hela resan till sjukhuset.
"It`s going to be okey, I bet she`s already awake" Sa jag medans jag kramade om Jenny.
"Yeah" Maby she just hadn`t drank enough water" Sa Louis men fick inte heller någon respons.
När vi kom till sjukhuset gick vi till receptionen och seden tog vi hissen upp till tredje våningen och sedan gick vi in till hjärtintensiven där hon låg.
shit, tänkte jag när sjuksystern sa "hjärtintensiven" eftersom det är där det värre fallen ligger.
Jag tittade på Zayn och förstod att han tänkte på samma sak som jag.
När vi kom upp luktade det medeciner blandat med urin. Usch!
Jag gick sist och tittade in i alla rummen, där det låg massor med gamla människor med sladdar inlindade runt sig.
Sen började Zayn springa...
och där låg Sandra i rummet längst bort med två andra gamla människor.
Alla tre hade en maskin brevid sig med massor av slangar som var kopplade till deras ansikten och kroppar.
"Sandra" Skrek Zayn och började gråta igen medans han sprang fram till sängen hon låg i och tog tag i hennes hand.
När jag såg Sandra ligga där kunde inte heller jag hålla mig för gråt, men jag torkade snabbt bort det och samlade mig.
Jenny var helt förstörd och jag kände att om hon behövde någon stark som kunde trösta henne.
Hon var helt krit blek överallt och det såg riktigt illa ut. Men ibland ser saker värre ut än vad dom är så jag hoppades att det var så det var med Sandra.
En doktor gick förbi så jag och Louis sprang ikapp honom och frågade om han visste något.
Han tog fram ett papper ur sin pärm han bar på
"Not so mutch..."Sa han och tittade igenom pappret.
"What is it about with her heart" Sa jag.
"Her heart" Frågade han och tittade konstigt på mig.
"Yeah"Sa jag och pekade på skylten"Hjärtintensiven".
"Oh no" Sa han och skakade på huvedet.
"It`s just because we have the best epuitement here, we don`t know if it`s the heart that is wrong" Sa han och stängde pärmen.
Vi pratade en stund med honom och han berättade att dom inte hade tagit några tester än så dom hade ingen aning om vad som var fel och att maskinen bara var en säkerhets grej.
Det kändes som en liten börda lyftes från mitt bröst, det behövde inte vara hjärtat det var fel på.
Zayns perspektiv:
När jag fick höra att maskinen bara var en säkerhets grej och att hon bara låg här för att dom hade bäst utrustning här kände jag en liten lättnad.
"You need to go" Sa en sjuksyster som kom in i rummet.
"You can`t be so many here" Sa hon och tittade på oss.
"How many can you be"Sa jag och tittade på henne.
"Max two" Sa hon strängt.
"Were out then" Sa Louis och Harry Niall och Louis reste på sig.
"Call when she wakes up" Sa dom och gick ut genom dörren.
Det kom in en massa doktorer och tog tester på henne.
Dom frågade hur mycket hon ätit och druckit under dagen hur länge hon har sovit dem senaste dagarna och lite fler frågor.
Doktorerna gick ut och jag och Jenny pratade lite om Sandra och om hon hade betett sig annorlunda på något sätt. Men ingen av oss kom på något annorlunda.
Klockan började närma sig tre när läkarna kom och sa att vi var tvugna att gå hem. Vi försökte att övertala dom men dom vek sig inte, utan visade ut oss till dörren och lovade att om dom fick reda på något nytt skulle dom ringa.
Vi åkte till Niall där resten var.
"Something new"Frågade Harry och pausade spelet.
"Nope they are going to call if there is something"Sa Jenny.
"I need to go to the bathroom" Sa jag och gick till toaletten.
Jag satte mig ner mot väggen och började gråta igen.
Tänk om hon kommer att dö?!
Jag kommer inte ens ihåg mitt sista ord till henne.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till om hon dör och jag får inte ens vara i sjukhuset!
Nu blev jag arg istället. Vad gör det dom om jag sitter där helt tyst?
Aja det är som det är nu är det bara att vänta på att mobilen ska ringa så man får något slags svar...
Jag började be, det var allt jag kunde göra.
Efter jag varit där inne i någon timme gick jag ut igen.
Jenny låg och sov och de andra satt tysta och tittade in i väggen.
"Come here" Sa Harry när han såg att jag kommit ut ur badrummet.
"It`s going to be alright" Sa han och kramade om mig.
"What if it`s not" frågade jag och började gråta igen.
Jennys perspektiv:
Jag låg i Nialls famn med mobilen i handen och bara tittade in i väggen. Ögonlocken blev tyngre och tyngre...
"SANDRA" Skrek jag och sprang fram och kramade henne läääänge.
Jag började gråta glädje tårar.
"Varför gråter du" Frågade hon lugnt och tittade på mig.
"Hur mår du" Hur kom du hit"Sa jag och torkade bort en tår.
"Det spelar ingen roll allt är bra nu" Sa hon och log.
Jag tänkte inte på att killarna var borta, utan var bara så glad att se henne.
"Du anar inte hur mycket jag har saknat dig" Sa jag och ville inte släppa tag om henne.
"Jag kommer sakna dig med" Sa hon och började gråta.
"Vad pratar du om" Sa jag glatt.
"Du är här ju och du är frisk" Sa jag och tittade in i hennes blåa ögon.
"Det här är adjö" Sa hon och log.
"Vad pratar du om" Sa jag förvirrat.
"Adjö, jag älskar dig" Sa hon och började försvinna, först händerna, sen benen.
"Sandra, vad händer"Skrek jag.
"Adjö" Sa hon och försvann helt.
"SANDRA" Skrek jag efter henne och plötsligt var jag i sjukhuset med killarna.
"Vad händer" Frågade jag och en doktor kom emot oss.
"Jag är ledsen"Sa han.
"Det är inte sant" Sa Zayn och skakade på huvudet.
"Hon gick bort för två timmar sen" fortsatte han
"NEEEEJ" Skrek Zayn.
"Det här är ditt fel! Om du hade ringt ambulansen direkt hade det här aldrig hänt" Sa Harry och tittade argt på mig.
"Men jag ringde ambulansen direkt" Sa jag och sjönk bakåt.
"Bullshit" Sa Louis anklagande.
"Men vänta, ni kan inte prata Svenska" Sa jag och tittade oförstående på dom.
"Det har du rätt i" Sa Harry och tittade konstigt på Louis.
"Jenny vakna" Hörde jag Niall säga och jag ryckte till.
Jag pustade ut det var bara en dröm.
"The doctor have called..." Sa han och jag piggnade direkt till.

Så imorgon bitti åker jag till Åre så ni får fortsättning om en vecka om det inte blir någon ändring :)
Kommenter mycket nu! :)

Kommentarer
Postat av: Felizia

Åh gud vad sista delen skrämde mig :O

Thank God att det var en dröm! :)

Superbra!:D

2012-02-26 @ 12:06:35
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jätte bra! :)

2012-02-26 @ 20:20:27
Postat av: Anonym

WTF?

Det där var inte kul! :D

hahah tur att det bara var en dröm

2012-02-26 @ 22:08:13
Postat av: Alexandra

Ska jag leva med det slutet i en vecka?? :o hon bara måste klara sig!!!! :o

2012-02-27 @ 21:24:41
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
Postat av: Izza

Åh Gud va spännande ;) mer! Kan inte vänta en veck. Är också i Åre grymt skidställe. Btw, läs gärna min novell -> Izzish.blogg.se

2012-02-28 @ 08:44:42
URL: http://izzish.blogg.se/
Postat av: Sofia

Niiice!

2012-03-03 @ 17:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0