Kapitel 8

 
Harrys perspektiv:
När vi kom till jobbet hade inte Sandra och Jenny kommit, vilket var ganska skönt för att jag tror att Zayn kommer få det jobbig när Sandra kommer. Det var inte kul att se honom så nere. När han berätade imorse vad som hade hänt hade vi försökt att muntra upp honom, men det gick inte så bra.
"Hi boys" sa Lena.
"Hey" sa vi i kör.
"What would you think, if the girls could stayed here in a year instead of Two month?"
"I would love that" Sa Niall glatt
"Yeah that would be awsome" Sa jag och alla instämde.
"Good, because I talked to their parents and they Said that its okey, and that they could apply in to their gymnasium next year. "So it's just up to them now" Sa Lena och log mot oss.
"Can i call?" sa jag
"Ofcurse" Sa hon och gick iväg.
Så jag gick ut ur rummet för att ringa Jenny
"Hey its Harry"
"helloooo Harryyyyy!" sa hon flummigt.
"Haha what's wrong with you? Frågade jag och skrattade.
"Nothing! Just really happy" Sa hon
"Okey, that's good. Sa jag "what would you say about being here for a year instead of Two month?"
"My parents would never let me"
"But what if.." Sa jag och avbröt mej själv "Don't get to happy" skrattade jag. "What would you say if Lena had asked them and they Said yes?"
"Omg I would totally freak out and then I would go and tell Sandra and I know that she would freak out aswell" Skrek hon i telefonen och la på.

Sandras perspektiv:
När Jenny berättade att vi skulle få vara här i ett helt år så blev jag helt överlycklig! Att få vara i London så länge och faktiskt bo här är en dröm som skulle bli sann. Jag ringde mamma och vi pratade rätt så läge. Både om Zayn och om hur det var att leva här. Sen jag tackade henne att hon hade gått med på det.
En sak som skulle bli lite jobbig, var att se Zayn efter det som hände igår. Jag hoppas verkligen att han vill vara vänner för att ja skulle bli helt förkrossad om han inte skulle vilja det.
Både jag och Jenny var rätt så hypande när vi kom till jobbet.
"Du! Vi måste hitta en lägenhet" Skrek jag efter Jenny som var på väg att möta Niall som kom glatt gående med Zayn.
"Ahh, juste! En lägenhet behöver vi" Sa hon och sprang tillbaka till mej. 
"Jennyyy, fattar du att vi ska bo i London! I ett helt år" Tittade jag med världens största leende på henne. 
"Ja, Jag fattar! Gör du" Frågade hon. 
"What are you guys talking about" Frågade Niall och kom in i rummet. 
"That we need an apartment" Sa Jenny och pussade Niall på kinden och drog med honom ut ur rummet. 
"Hi" Sa jag och blev lite tyst. 
"Hey" Sa Zayn och kollade på mej. 
"Did you here the big news" Frågade jag honom. 
"Yes" Sa han med ett ansiktuttryck som en sten. 
"I tought that we were gonna be friends" Sa jag och ställde mej upp. 
Han blev helt tyst. Precis när jag skulle gå förbi honom tog han tag i min arm och drog tillbaka mej så att jag hamnade i hans famn och hans läppar nuddade mina. 
"I'm sorry, but i can't just be a friend to you. Sa han och väntade på ett svar. 
Det blev tyst ett tag. 
"I guess you're worth all the hate" Sa jag och kysste honom samtidigt som jag log. 
Det gick inte att motså honom. Att vara vänner skulle aldrig funka, jag antar att jag visste det hela tiden men det krävdes lite övertalning.

Nialls perspektiv:
Jenny var fortfarande väldigt speedad så hon började helt plötsligt springa runt, runt mej. Mitt huvud gick i cirklar och jag skrattade så att jag fick ont i magen.
"Okey, okey! You're making me dizzy" Sa jag och drog ner henne på marken.
"Haha what are you doing" Sa hon helt andfådd.
"This" Sa jag och gav henne en mjuk kyss.
Vi kysstes ett tag, men sen kom Harry in.
"Eh get a room" Sa han och gick vidare till hobby rummet. Där Liam och Louis satt och spelade tv spel.
Så vi båda började att skratta.
"Do you wanna play" Frågade jag och hjälpte henne upp från golvet.
När vi var på väg till dom, stannade hon upp.
"Niall"
"Yes, that's my name" Sa jag och vände mej om.
"I just wanted to say thank you"
"For what" Frågade jag henne.
"For your support yesterday" Sa hon och log.
"Eh that was nothing" Sa jag och kramade om henne.
"Yes it was, without you and the boys I wouldn't have knowed what to do.
"You would probably have figguered something out, but yourwelcome. Sa jag och skrattade lite.
När vi gick in till hobbyrummet låg Louis och sov i Harrys knä.
"Give me your phone" Sa Jenny till Liam.
"Why"
"I need to take a picture, This is addorable" Sa hon och tog en bild. 
"Thank you" Sa hon och gav tillbaka mobilen till Liam.
"I'm gonna but this up on twitter" Sa han och log ondskefullt.
"I like the way you think bro" Sa Jenny och gick till Liam.
"Thank you" Sa Liam och börja skratta.

Liams perspektiv:
"Were is Zayn and Sandra" Frågade Harry fast hans blick var helt inne i spelet
"I don't know" Sa Jenny som såg likadan ut.
"Haha you guys look to funny" Skrattade Niall.
"Harry needs to focus, so he doesn't lose" Sa Jenny kaxigt.
"Oh, please. I 'm gonna win, it's you that needs to focus" Sa han kaxigt tillbaka.
"Hey guys" Sa Sandra som kom in i rummet med Zayn i handen.
"Hi" Sa alla och vände sej om, förutom Harry som satt fastklistrad på soffan. Och Louis eftersom han sov. 
När jag såg Zayn och Sandra hålla hand blev jag så glad för hans skull. Fast jag kunde inte hjälpa att tänka på Danielle. Hon hade varit borta i tre veckor nu i spanien med sina kompisar och jag saknade henne väldigt mycket. Som tur var så skulle hon komma hem i övermorgon och då skulle vi ut och käka tillsammans.
Tjejerna började att prata svenska och Sandra väldigt glad ut. Jag fattade ingenting och jag kollade frågades på killarna. 
"Please speek english" Sa Harry som äntligen hade pausat spelet. 
"Oupsi" Sa Sandra. "I just told her that Zayn is sleeping over" Sa hon och log stort.
"Then maybe you should sleep at our house" Sa Niall till Jenny.
"Our house" Frågade Harry och kollade på Niall. 
"Well, okey! Not our house, Louis and Harrys house. But all of us practally live there. Sa han och kollade på Jenny och sen på Harry som log nöjt. 
"Yeah sure, if that is okey with you guys" Sa Jenny och kollade på Harry. 
"Ofcourse" Sa han. "Liam, where are you sleeping" Frågade han mej. 
"At your place" Svarade jag. 
Jag tänkte lite och kom sedan på en bra ide. 
"We should go and celebrate!" Skrek jag 
"That's a good idea! We can celebrate you not being dead, and you staying here for a year" Sa Zayn och kollade på Sandra och Jenny. 
Dom skrattade och nicka. 
"And that we are going on our in two weeks" Skrek Harry så att Louis vaknade.
Han gjorde världens roligaste min, sen somnade han om, och alla började skratta. 
"But what are we going to do" Frågade Niall och alla började tänka.
"Bowliiiiing" Skrek Louis 
Det lät som en bra ide, men alla var trötta och ville hem så vi bestämmde att vi skulle fira imorgonkväll istället. Sandra och Zayn åkte hem till henne. Och vi åkte hem till Harrys och Louis hus. 
"I won" Sa Harry och puttade till Jenny i sidan.
"Well you cheated. Sa hon och skrattde.
"No i didn't" skrattade han "When did i cheat" Frågade han sen. 
"When Sandra and Zayn walked in the room, you didn't paus the game. I bet you probably killed me like ten times or something." Skrattade hon. 
"You are jut a bad loser" Sa han och gick in till köket.
Vi alla var för trötta för att vara sociala så vi åt och gick och la oss.  
_____________________________________________________________________________________________
Förlåt igen för att den kom upp så sent men bättre sent än aldrig, imorgon får ni iallafall kapitel 9 tidigare. //Jenny :)
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0