Kapitel 9

  
Zayns perspektiv: 
När jag vaknade gnuggade jag mej i ögonen och vände mej om mot Sandra. 
"Good morning" Sa jag och pussade henne på pannan. 
"Good morning" Sa hon. "Do you want some breakfast" Frågade hon och tog upp mobilen som låg brevid henne. 
"Or maybe some lunch" Skrattade hon och visade mej hur mycket klockan var. 
"That's sounds great, where are we eating" Frågade jag och satte på mej byxorna. 
"Here, I'm a great cook." 
Vi gick ut till köket och började laga pannkakor. 
"Aahh noooo" Skrek hon och tappade stekpannan på golvet. 
"Haha, are you okey, I tought you were a good cook" Sa jag retandes. 
"I am, but you distracted me with your eyes" Sa hon flörtigt. 
Tillslut var pannkakorna på bordet och vi satte oss hungriga ner vid matbordet. Vi kom in på ämnet om vad som skulle hända om det kom ännu mer hat, vilket det antagligen skulle göra. Hon hade sagt att hon kunde ta det för att hon var mer beredd på det. Då blev jag såklart lättad men ändå orolig att samma sak skulle hända igen. Men jag fick helt enkelt lita på henne. 
Det ringde på dörren och jag gick för att öppna. 
"Don't you have a key" Frågade jag Jenny när hon och Louis kom inklampandes. 
"Yes, she has but we didn't wanna open. You know if you were being bad" Sa Louis och blinkade med ena öget. Jag skrattade bara. 
"Hey what are you doing here" Sa Sandra som kom in i hallen.  
"Do you know what time it is" Frågade Louis "She is half four and we booked the bowling court at eight" Avbröt han Sandra.
"See you at seven and DON'T be late" Skrek jag halv nere vid trappan.
"No we wont be late" Suckade Jenny.
Louis och jag gick ut till bilen och han gasade hemmåt.
Jag satte på mig en färgad t-shit tillsammans med ett par ljusa jeans och fixade till håret lite.
Nu var det en halvtimme kvar så vi åkte för att hämta upp tjejerna.

Nialls perspektiv:
När vi kom till bowlinghallen var det fullt med folk, som tur var hade Harry bokat en "V.I.P" bana som låg enskilt i ett annat rum.
Det var några fans som kom fram och ville ha autograf och ta en bild. Vi ställde gärna upp. Lite senare kom Paul och sa till fansen att vi skulle gå och bowla nu. Det var tur att vi hade Paul i sånna lägen. Han kom bara in och alla lyssnade på honom.  
"I´m going to take you down! Again!" Sa Harry kaxigt till Jenny
"The only way you can win over me, is if you have walls for the gutters" Sa Jenny ännu kaxigare
"Yeah? Im the best bowler ever" sa Harry och höjde bowlingsklotet
Precis när han skulle kasta ifrån sig bowling klotet ramlade han, mitt på rumpan och klotet hamnade i rännan.
Alla började asgarva.
"Can we fall, one more time" Sjung Sandra och alla började skratta. Speciellt Jenny som härmade hur Harry såg ut när han ramlade. 
"Who is laughing now" Skrek Harry och försökte hoppa på Jenny för att dra ner henne. Vilket inte gick så bra för att när han skulle hoppa på henne tog hon ett kliv åt sidan och han ramlade mitt på magen.
"Still me" Svarade Jenny och sprang till mej så att jag kunde skydda henne. Jag tog en paus från mitt skrattande och kramade om henne, för att visa att jag skulle skydda henne. 
"Let`s see if you can do it better!" sa han bittert men endå komiskt och gav Jenny ett bowling klot.
"Ouuu burned!" sa Jenny och gjorde "snap" fingrar framför hans ansikte.
"You got down two!" Sa Harry
"Two more than you!" Sa Liam och alla skrattade.

Louis perspektiv:
Efter några ronder såg ställningen ut såhär:
Liam låg först med tjugo poäng, sen kom jag sen Niall och Zayn fem poäng efter mig, sen kom Jenny två poäng efter dem, Harry tre poäng efter Jenny och sist låg Sandra tio poäng efter Harry.
"I have luck in love..." Sa Sandra när hon inte fick ner någon för sjunde gången. 
"Yes you have" Sa Zayn stolt och kollade runt så att ingen stod och tog bild innan han kysste henne. 
"I'm starving, we should order som fries" Sa jag och tog mej på magen.
"My thought exactly" Sa Niall och kallade hit en servetris.
Jag hörde Sandra prata med Liam
"So, you miss Danielle" Frågade hon försiktigt.
"Yeah really mutch, but i will see her tomorow" Sa han och log brett.
"We all miss her, because when se comes home, we don't need to hear about the nonstoping "I miss Danielle" 
talk. Sa jag och killarna började att skratta. 
"Aw do you talk abot her all the time, that's so sweet" Sa hon och Jenny instämde. 
"I talk about you all the time too" Sa Niall och vände sej mot Jenny. "Do you think i'm sweet" Frågade han henne med hundögon. 
"No he doesn't" Sa jag. 
"Shut up" Skrattade han. 
"Yes, i think that you are sweet" Sa hon och gick fram till honom.
Vi tog en paus från spelandet och satte oss och åt pomfritten som vi hade beställt. När vi hade ätit upp kom servetrisen för att plocka undan.
"I'm really sorry to disturb you, but do you think that i can get a picture" Sa hon blygt.
"Ofcourse" Sa Zayn och vi alla ställde oss brevid henne. Hon gav kameran till Jenny som stod och log.
"Say: cheese" Sa Sandra som stod brevid.
"Thanks guys, really kind of you" Sa hon trevligt och gick tillbaka.
"She was cute" Sa jag och killarna höll med. "But not as cute as you Harry" Skojade jag och pussade honom på kinden. Han gav mej en puss tillbaka och det slutade med att vi låg på golvet och låssades att strula.
Ring, Ring.
"Who's phone is that" Sa Sandra.
"Don't know" Sa Liam och kollade på oss.
Det ringde ett tag till och helt plötsligt började Jenny leta i fickorna.
"Oh, it's mine." Sa hon efter ett tag. Och alla började att skratta.

Jennys perspektiv:
Jag kollade på displayen. Pappa. Jag gick i väg en bit för att få prata utan att behöva skrika.
"Hej pappa"
"Hej, vad gör du"
"Jag är och bowlar med några kompisar" Sa jag
"Jenny, drop the cigarette" Skrek Louis och alla skrattade.
"Röker du?!" Sa pappa och höjde rösten. "Du vet vad jag sa till dej. INTE röka" "Vad är det för personer som du umgås med egentligen? Röker dom" Frågade han.
"Nej, det gör dom inte, eller asså en gör det, men han är över 18 så han får det. Jag röker inte, så orora dej inte" Sa jag med lugn röst.
Det tog ett tag för han att tro mej, men tillslut tror jag att han gjorde det. 
"Haha you made him worry! Sa jag och slog till Louis på armen. 
"Who was it" Frågade Sandra. 
"My dad..." 
"That's not good" Sa hon och asgarvade. 
"What? Why not" Frågade Liam. 
"My dad is like the most overprotecting dad in the world." Sa jag och började skratta lite. 
"Oupsi, sorry" Sa Louis och nöp mej i kinderna. 
Klockan närmade sej halv tolv och det stängde snart, plus så skulle vi jobba imorgon. Vi bestämde oss för att åka hem. 
Vi fick skjuts av Paul som följde med oss upp ifall att det var något galet fan som hade följt efter oss från bowlingen. 
"Thanks again Paul" Sa jag 
"Yeah thanks" Sa Sandra lite efter. 
"Youre welcome girls, see you soon" Sa han och gick ut till bilen. 
_____________________________________________________________________________________________
Japp, lite tidigare än kapitel 8 :) Sandra gjorde lite av kapitlet för att hon hann inte mer och resten gjorde jag. // Jenny ;)
 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: aagnes

ny design på min 1D blogg, lämna gärna en kommentar om vad du tycker om den! :D http://onedirectionpiics.blogg.se

2012-02-07 @ 10:34:25
URL: http://onedirectionpiics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0