Kapitel 3

Sandras perspektiv:
Jag tittade på klockan, 6:30. Idag gäller det!
Jenny var redan uppe och i full gång, så jag satte mig ner bredvid henne och började sminka mig vid den stora spegeln.
När vi var klara bytte vi om till jeans och tröja. Jenny till en hollister skjorta och jag till stickad långarmad och ett par 10 cm högklackade skor så jag skulle bli en och 1.67 cm åtminstånde. Sen gick vi ner och åt frukost.
Efter frukosten var klockan 8:00 så då tog vi taxi till Sony BMG (Sony music huset).
Jennys Perspektiv:
Vi klev ut ur taxin, nu är det dags. Jag har aldrig varit så här nervös i hela mitt liv.
Vi knackade försiktigt på dörren till det stora tegelhust.  ”come an in” hördes Lenas röst.
När vi kom in i huset fick vi presentera oss för managern och alla andra anställda sen fick vi börja direkt.
Jag fick gå och hämta några papper och gick i förväg medans Sandra hämtade kaffe.
Gud vad fint det var här, allt såg väldigt prydligt och dyrt ut,
undra om det har bott någon kunglig här… BOOM!
Krocken förde mig tillbaka i verkligheten, snälla sig att det är någon oviktig person så blir det inte lika pinsamt.
Jag tittade långsamt upp och vems ansikte är där om inte Liams…
"Oj, herre förlåt! Oj jag menar ehm ehm, i'm so sorry!" Sa jag generat och började att skratta.
Jag börjar alltid skratta. Vid fel tillfällen.
“Don't be! It was my fault. I should have seen you.” Sa han och hjälpte mig upp.
Jag fortsatte skratta och log lite lätt. "I haven't seen you here before, are you knew?"
"Yeah me and my friend started working here today."
"Oh okey, thats nice!
Vi stod kvar där en stund och prata men sen kom jag på att jag skulle ge några papper till Lena.
Så då fick jag börja springa igen. Lena sa att dem inte hade så mycket jobb för tillfället så vi fick ta 20 minuters rast.  Jag berättade för Sandra vad som hänt och vi skrattade högljutt båda två.
När det gått 20 minuter gick vi tillbaka men det fanns fortfarande inget att göra så vi fick gå upp till studion och höra om dem hade något som vi kunde göra.
När vi stod utanför dörren hörde vi sång, det gick inte att ta miste om röstena.
"Omg, Jag vill inte!" sa Jenny och började hyperventilera.
"Inte jag heller men vi måste!" Sa Sandra och tog tag i mina kinder och tryckte dem framåt.
"Nej vi kan fortfarande undvika dom, det kommer säkert bara att bli awkward" sa jag och tog tag i Sandras huvud och började rufsa i hennes hår.
Det skulle jag inte gjort för nu var det game on och Sandra tog ner mig på golvet och rufsade om mitt hår ordenligt så vi båda två såg ut som troll.
”Hello” sa en röst över oss.
Oh fuck, tänkte jag och reste mig snabbt upp.
”Hey” sa jag och Sandra i mun på varandra.  ”You want to come in?” sa Harry och försökte hålla tillbaka ett skratt.  ”Yeah, we work here” sa jag och försökte vara allvarlig, vilket inte är så lätt när man ser ut som ett troll och inte kan sluta skratta.
”Lena said that we had to ask you guys if you needed anything" sa Sandra.
”Don't think so, but come an in” sa Harry.
Vi försökte fixa till håret så gott som möjligt innan vi gick in.
Där stod dem Liam, Zayn, Niall, Harry och Louis det var som om jag drömde.
Vi gick till alla och presenterade oss och sa att vi var deras nya assistenser. Så fort min och Liams blick möttes så började båda två att skratta.  "What are you laughing at? Do you know each other" frågade Louis och slog till Liam på axeln.  Såklart var Liam tvungen att berätta vad som hände och alla började skratta.
"You really must like our floors" Sa Harry och skratta.  "Haha yeah right, I love floors!"
När vi frågade om dem behövde något satte sig Zayn ned och tog upp fötterna och sa "Foot massage"  Sandra började massera hans fötter innan alla började skratta och han sa att det var ett skämt.

    

Sandras perspektiv:

Jag tittade på klockan, 6:30. Idag gäller det!

Jenny var redan uppe och i full gång, så jag satte mig ner bredvid henne och började sminka mig vid den stora spegeln.

När vi var klara bytte vi om till jeans och tröja. Jenny till ett vitt linne med en jeans jacka till. Och jag till en stickad långarmad och ett par 10 cm högklackade skor så jag skulle bli en och 1.67 cm åtminstånde. Sen gick vi ner och åt frukost.

Efter frukosten var klockan 8:00 så då tog vi taxi till Sony BMG (Sony music huset).

 

Jennys Perspektiv:

Vi klev ut ur taxin, nu är det dags. Jag har aldrig varit så här nervös i hela mitt liv.

Vi knackade försiktigt på dörren till det stora tegelhust. 
”Hi girls! Come an in” hördes Lenas röst.

När vi kom in i huset fick vi presentera oss för managern och alla andra anställda sen fick vi börja direkt.

Jag fick gå och hämta några papper och gick i förväg medans Sandra hämtade kaffe.

Gud vad fint det var här, allt såg väldigt prydligt och dyrt ut,

undra om det har bott någon kunglig här… BOOM!

Krocken förde mig tillbaka i verkligheten, snälla sig att det är någon oviktig person så blir det inte lika pinsamt.

Jag tittade långsamt upp och vems ansikte är där om inte Liams…

"Oj, herre förlåt! Oj jag menar ehm ehm, i'm so sorry!" Sa jag generat och började att skratta.

Jag börjar alltid skratta. Vid fel tillfällen.

“Don't be! It was my fault. I should have seen you.” Sa han och hjälpte mig upp.

Jag fortsatte skratta och log lite lätt.
"I haven't seen you here before, are you new?"

"Yeah me and my friend started working here today."

"Oh okey, thats nice!

Vi stod kvar där en stund och prata men sen kom jag på att jag skulle ge några papper till Lena.

Så då fick jag börja springa igen. Lena sa att dem inte hade så mycket jobb för tillfället så vi fick ta 20 minuters rast.  Jag berättade för Sandra vad som hänt och vi skrattade högljutt båda två.

När det gått 20 minuter gick vi tillbaka men det fanns fortfarande inget att göra så vi fick gå upp till studion och höra om dem hade något som vi kunde göra.
 
När vi stod utanför dörren hörde vi sång, det gick inte att ta miste om röstena.

"Omg, Jag vill inte!" sa Jenny och började hyperventilera.

"Inte jag heller men vi måste!" Sa Sandra och tog tag i mina kinder och tryckte dem framåt.

"Nej vi kan fortfarande undvika dom, det kommer säkert bara att bli awkward" sa jag och tog tag i Sandras huvud och började rufsa i hennes hår.

Det skulle jag inte gjort för nu var det "game on" och Sandra tog ner mig på golvet och rufsade om mitt hår ordenligt så vi båda två såg ut som troll.

”Hello” sa en röst över oss.

Oh fuck, tänkte jag och reste mig snabbt upp.

”Hey” sa jag och Sandra i mun på varandra. 
”You want to come in?” sa Harry och försökte hålla tillbaka ett skratt. 
”Yeah, we work here” sa jag och försökte vara allvarlig, vilket inte är så lätt när man ser ut som ett troll och inte kan sluta skratta.

”Lena said that we had to ask you guys if you needed anything" sa Sandra.

”Don't think so, but come an in” sa Harry.

Vi försökte fixa till håret så gott som möjligt innan vi gick in.

Där stod resten av killarna. Liam, Zayn, Niall och Louis det var som om jag drömde.

Vi gick till alla och presenterade oss och sa att vi var deras nya assistenser. Så fort min och Liams blick möttes så började båda två att skratta. 
"What are you laughing at? Do you know each other" frågade Louis och slog till Liam på axeln. Såklart var Liam tvungen att berätta vad som hade hänt och alla började skratta.

"You really must like our floors" Sa Harry och skratta. 
"Haha yeah right, I love floors!"

När vi frågade om dem behövde något satte sig Zayn ned och tog upp fötterna och sa
"Foot massage" 
Sandra började massera hans fötter innan alla började skratta och han sa att det var ett skämt. 
_____________________________________________________________________________________________ 
Japp vad tycks? / Sandra :)  


Kommentarer
Postat av: Emmy

Absolut, ett länkbyte låter super! Vi alla har varit nya ;)Jag fixar ett inlägg genast och lägger er under länkar :)

Kram.

2012-01-28 @ 18:37:32
URL: http://onedreamnovell.blogg.se/
Postat av: N

7kt bra!!

2012-01-28 @ 23:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0