kapitel 5

 
 
 
Sandra perspektiv:
En vecka senare:
Den här veckan har verkligen gått snabbt.
Vi har spenderat mycket tid med killarna, både på jobbet där vi planerar deras tour och efter jobbet.
Vi har väldigt kul tillsammans, det känns som en dröm.
"Come here" sa Harry med en vattenballong i handen.
"We are going to wake Zayn, Niall and Liam up" sa Louis med en vatten ballong i handen han med.
Jag och Jenny gick in i köket och hämtade två vattenballonger var och följde sedan med dom upp till deras sovrum.
Gud vad söta dom var! Och Zayn, jag tror jag dör!
Vi kastade alla vattenballongerna vi hade på dem. Och det var game on.
Louis och Harry hade fyllt jätte många vattenballonger och lagt dom lite här och där, så det var bara att hämta och kasta.
Jag bombade Zayn med vattenballonger. Helt plötsligt försvann han och jag gick till Jenny och pratade.
"Haha gud vad blöt du är" Skrek jag
"Jag vet! Niall tog tag i mina armar medans Liam kastade typ fem styckna på mej! Skrattade hon.
Jag skrattade och vände mej om, där stod Zayn utan tröja! Jag kunde inte sluta kolla.
"Haha I tought you might be distracted" Skrattade han och tog fram en hink med vatten och hällde den över mej.
"Oh no! Look what you did! Sa jag och låssades att gråta.
"I'm so sorry, are you okey? Sa han och höll om mej.
"Haha you are sutch a pussy! Skrattade jag och kastade min vattenballong på honom.
Jag och Jenny var absolut genom blöta så vi bestämmde oss för att gå hem och byta om, och möta upp killarna på jobbet lite senare.
"I'm just wanna go to the bathroom" Sa jag och gick.
"I can wait for her" Sa Zayn
När jag gick tillbaka så stod Zayn och väntade på mej. Vi började prata om filmer
"I love Amanda Seyfried" sa jag.
"Have you seen Gone? It`s a new movie with her"
"No way, is it good?" Frågade jag.
It`s a thriller" sa han som om jag inte skulle våga se den.
"I can handle it" sa jag lite kaxigt.
"Do you have plans for tomorrow?"
"Nope"
"Do you wanna see it?"  frågade Zayn
"Yeah! But Jenny Don't like scary movies..."
"I thought we could go just the two of us, but if you want to go all of us, we can do that"
Hur kunde jag vara så dum i huvudet?
"Oh, no ofcourse i want to go just us two" Sa jag fort och log stort.
"Good im comming to pick you up at seven."
"Perfect" Sa jag och log.
Jag gick till Jenny och sa hejdå till killarna. När vi var på väg hem ringde Lena och sa att vi inte behövde komma till jobbet idag.
Jag berättade för Jenny om det som hänt.
"Omg omg..!" sa Jenny och började hyperventilera.
"aaahhh jag veet, jag får panik! Vad ska jag ha på mig? jag kommer göra bort mig, jag vet det! sa jag
"Nej det kommer gå bra ! Ni är jättegulliga tillsammans och ni kommer ha skitkul. Det är en skräckfilm så då kan han hålla om dig och åhh det kommer bli jätte bra jag lovar!" Sa hon.
"wiie jag är typ skiiiit nervös!
"Om du gör bort dig är det bara att skratta bort det! Kom nu så väljer vi kläder. Sa Jenny och höll upp dörren åt mig.
Okej nu kör vi! Sa jag och bar ut alla kläder jag hade med mig och la dom på sängen.
Efter en massa ombyten var vi tillslut överens om en vit enkel klänning med ett par svarta klackskor.
Efter vi valt kläder sminkade jag mig och fixade håret.
"vad ska du göra ikväll då?" frågade jag Jenny.
"Sätta på mig mjukisbyxor, köpa godis, ta bort sminket och bara chilla."
"Okej" sa jag och tittade på klockan "nu är det dags"
"Lycka till" Sa Jenny och jag gick ut.
Där stod han lika snygg som alltid och log mot mig.

Jennys perspektiv (samtidigt som dejten): 
Fan vad skönt! En hemma kväll var precis vad jag behövde. Mjukis kläder, inget smink och massa godis! Och som grädde på moset så kommer min pizza hem levererat när som helst. Jag gick till teven och satte på en film.
Pling, Plong!
Jag tog med mej plånboken och öppnade dörren. Till min förvåning stod inte det en pizza gubbe där. Nej, det var Louis, Liam, Harry och Niall.
”Hi” sa alla fyra samtidigt.
”Oh, hi. Your’e not the pizza guy” sa jag och kollade ner i marken.
”Haha nope! Skrattade Harry.
”Are you gonna invite us in” frågade Liam.
“Sorry. Ofcourse come in! Sa jag och vinklade handen mot hallen.
”Nice pants” Sa Louis ironiskt och gick in.
”They are pink” sa Liam och gick efter.
Harry kollade bara och sprang in till teven.
”Well, i like them” Sa Niall och gav mej en kram.
”Thanks” skrattade jag och tog tag i honom och gick in till dom andra. Jag satte mej i Nialls knä
”What are you watching? Frågade Harry.
“She’s the man. That’s a good movie” Sa Liam och tog orden ur munnen på mej.
”Yeah i know, but this is the end. Sa jag.
“Well we are four verry smart lads” Sa Harry och höll upp American pie “the wedding”
Jag gick till köket och hämtade chips, mitt godis och dricka medans Harry satte på filmen.
Efter halva filmen satte jag mej hastigt upp och vände mej mot killarna.
”Whats wrong? Frågade Niall.
”Haha nothing really, I just wanna know what so funny about my pink pants.”
Alla började att skratta och Louis pausade filmen.
”Okay, you can stop laughing now. I have actually been through a verry dramatic thing” Sa jag allvarligt
“Oh, please tell us” Sa Harry ironiskt.
“Ha-ha. I know you wanna know. When i was eight years old, my boyfriend dumped me because I was wearing pink pants.”
Alla började att skratta ännu mer och jag började skratta jag med.
”You are so random” Sa Liam och alla instämmde.
”But we like you anyway” Sa Niall och klappade mej på kinden.
“Well anyway, I was really heart broken about it. And here you are, seven years later making fun of them! When I finally have moved on.” Sa jag och försökte se ledsen ut, men misslyckades totalt och jag började att skratta.
”Omg i can totally picture you walking down the hall thinking you look awesome and your boyfriend is like: You wearing pink pants, i am dumping you! Sa Louis med tillgjord röst.
Alla började skratta ännu mer.
”Shut up and play the movie” Sa ja efter en kvart av förnedrande kommentarer om mina fina rosa mjukis byxor.
Klockan närmade sej tolv och Sandra och Zayn hade inte kommit hem än, så jag orkade inte hålla ögonen öppna. Det slutade med att all somna till den nya filmen som vi hade suttit på.

Zayns perspektiv:
Damn vilken pang brud! Hon var så otroligt snygg! Hennes klännig passade perfekt till hennes långa, platta och mörka hår, och hennes blåa ögon glittrade i ljuset. Jag ville egentligen bara springa fram och kyssa henne, men det hade varit ganska konstigt. Så jag bestämmde mej för att spela cool.
"Hi georgeous" Sa jag och gav henne en kram.
"Hello handsome" Sa hon och log stort.
Vi satte oss i taxin och jag hammnade i mina tankar igen. Det var något som var speciellt med henne! Inte bara att hon var jätte trevlig och lätt att umgås med, så har hon det där lilla extra som man vill ha.
"Are you hungry?"
"A little" svarade hon
"I know a great resturant we can go to" sa jag
hon log tillbaka.
"I take a little sushi"
"And I take a big" sa jag och blinkade med ena ögat.
"So what do you do in sweden?" frågade jag.
"Not so much. Hanging with my friends most and soccer"
"Soccer?"
"Yes, me and Jenny played before we got here" sa hon och började skratta
"But our team kind of sucks"
"Na every girl says that they sucks even if there really good" sa jag.
"Haha yeah but we really do suck the only trofee we have won was because we were the nicest team" Sa Sandra och började rodna lite.
"But we are a little better now" sa hon för att rädda upp det.
"Yeah right" Sa jag skrattandes.
När vi var klara med maten tog Sandra upp en hundra lapp.
"I got this" sa jag och tog fram plånboken.
"No I don`t want to take your money"sa hon.
"Please, sa jag med ett leende och la pengarna på bordet.
På bion var det ganska fullt men inte på översta raden där vi satte oss.
Sandra lutade sig mot mig och jag la min arm om henne, hon pressade sig närmare när det blev läskigt men hon verkade inte rädd alls, jag tror att jag var räddare än henne.
Men det kunde jag såklart inte visa.
Efter bion gick vi hem.
Halvägs hem såg jag att hennes händer var gula!
Shit här går jag med min tjocktröja, vi hade pratat så mycket att jag inte tänkt på att att det är kallt ute och Sandra hade bara klänning utan axelband.
"Omg Your hands!. Let me see" sa jag och satte på henne min tjock tröja.
"Omg your frozen" Jag började gnugga hennes händer mot mina.'
"My hands always turn yellow it`s nothing unusual, There fucked up" Sa hon och började skratta.
"Come here im hot" sa jag.
"Haha yeah you are" sa hon och kramade om mig.
Vi stod där ett bra tag, men det gjorde inte mig någonting.
Sen började vi gå hemmåt och jag tog tag i hennes hand.
"If you could choose any country in the world to live in witch would you choose?" Frågade hon
"Hm, I think London is pretty good" svarade jag tråkigt.
"Witch would you choose?" frågade jag.
"I`ve always liked Thailand! But when it`s summer it`s so hot, I think I would get tired of it."
"Have you been in Thailand?" Frågade hon.
"No, is it good there?"frågade jag dumt, hon hade just sagt att hon gillade det.
"Yeah I love it, you should really go there"sa hon.
Maby i will. Sa jag och log, hon log tillbaka.
Nu var vi vid dörren, hon vände sig om och öppnade dörren.
Jag stängde dörren och när hon vände sig om tog jag tag i hennes nacke och kysste henne.
___________________________________________________________________________________________
Så ÄNTLIGEN! Tog ett bra tag ska jag säga! Det här kapitlet gjorde vi tillsammans. Vet inte riktigt om det kommer upp ett kapitel imorgon så det här blev rätt så långt. Båda två slutar fett sent och kommer komma hem vi 5 och då måste man ju plugga också! men men vi får se :) kanske ngt litet om ni kommenterar mycket :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahah ni är väldigt duktiga på att skriva! Skrattar faktiskt när jag läser! :D

2012-01-30 @ 21:36:47
Postat av: Beckfis

Gula händer, jag dör! :)

2012-02-01 @ 14:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0