Kapitel 57

Tidigare(Louis perspektiv)
Sandra lyckades tillslut komma bort från Zayn. Hon sprang fram till mej och Harry för att gömma sej bakom oss. Hon skrattade och medans hon och Zayn sprang runt soffan, skrek hon massa saker.
"I kisses my friend Andreas" Började hon medans hon skrattade.
"SHUT UP" Skrek Zayn och det gjorde att alla började skratt.
"And Zayn saw it" Fortsatte hon att skratta. "But the thing is, that HE IS GAY" Sa Sandra och hon slängde sej ner i saffan över Klara, Harry, Louise och mej. Hon garva och garva och även vi garvade åt hur röd Zayn blev.
Zayn satte sej ner med en suck och Sandra satte sej upp.
"He doesn't look gay" Sa Zayn surt till sitt eget försvar samtidigt som han la armarna i kors.
"Hold up" Sa Klara när hon vände sej om mot Sandra. "Andreas as in Andreas Lindholm" Sa Klara och Sandra nickade skrattades.
Klara brast ut i skratt och mitt i allt vände hon sej om mot Zayn. "Dude, he is like the most gay person in the world" Skrattade hon och Zayn mummlade något för sej själv.
"I'm sorry, I didn' here you" Skrattade Louise som skrattade för fullt.
"HE DOESEN'T LOOK GAY" Skrek Zayn surt igen.
"Honey... He uses makup, sparkling make up and he wore high heals" Sa Sandra när hon kramade om Zayn. "But I love you anyway" Sa hon sen och satte sej rakt igen.
Alla brast ut i skratt och resten av kvällen dansade vi eller retade Zayn.
Kvällen var lyckad, men jag kunde inte sluta tänka på Jenny och Niall...

Liams perspektiv:
Idag var det fjärde februari och imorse kom vi hem till London för första gången sen i julas. Men det har inte bara varit ju och nyår. Jenny,Zayn, Harry och Louis har även fyllt år. Det vi gjorde i Usa var lite marknads föring.
Inget speciellt hade hänt dom två senaste månaderna. Klara och Harry var fortfarande tillsammans, fast dom hade varit ifrån varandra ett bra tag nu, precis som jag och Danielle. Fast Danielle hade kommit och hälsat på oss när vi var i L.A. Zayn och Sandra hade det bra, inget drama mellan dom två. Jenny och Niall hade det också bra, förutom att Jenny har fått tillbaka sitt illamående som hon hade i början av december. Först trodde dom att hon var gravid, men när Jenny tog ett graviditest test var det negativt.
Det har varit mest jobbigt för Louis eftersom Linnea bodde i florida. Han har tänkt mycket på henne och när vi var just i Florida, övervägde han många gånger att gå dit. Fast det gjorde han aldrig. Det gjorde ont i mej att han mådde dåligt, och vi försökte hela tiden att underhålla honom så att han inte skulle tänka så mycket på henne.
Eftersom det var första kvällen hemma bestämde vi för att alla skulle gå ut och äta tillsammans. 
Danielle slutade jobbet vid fem så då skulle jag äntligen få träffa henne. Men eftersom jag hade jetlag, så gick jag och la mej sålänge.
Jag vaknade upp av att utterdörren slogs upp.
"HELLO" Skrek Danielles juvliga röst och jag sprack upp i ett stort leende.
Jag tänkte vara lite rolig, så jag struntade i att svara. Jag reste mej försiktigt upp ur sängen och smög till dörren. Jag ställde mej försiktigt bakom den och andades långsamt.
"Liam, are you home" Sa Danielle och fotstegen kom närmre och närmre.
"Liam" Sa hon tyst och jag såg hur hennes fötter gick in i rummet.
Hon ställde sej lite innanför dörröppningen och precis när hon skulle vända sej om, smög jag försiktigt fram ett steg. Hon hade ryggen emot mej och jag satte mina händer på henns midja.
"AHHHHHH" Skrek hon.
Samtidigt som hon skrek vände hon sej hastigt om och slog till mej. Jag såg bara hur en hand kom mot mitt ansikte och jag blundade för slaget. Hennes hand träffade min läpp och den sved lite. Jag tog mina fingrar på läppen samtidigt som jag öppnade mina ögon. Jag möttes av Danielles förvånade uttryck och någon sekund senare började hon skratta.
"I'm so sorry babe" Skrattade hon när hon gick fram till mej.
Jag tog bort mina fingrar från läppen och hon kastade sej i min famn.
"Hi" Sa hon och jag kramade om henne hårdare.
"Hi" Sa jag och vi gick ur kramen. "You got a hell of a punch" Skrattade jag och hon tittade ner i marken.
"What can I say? I'm a strong girl" Skrattade hon och visade sina muskler.
"Yea! I guess I should be happy that my girl can defend herself" Sa jag och slickade mej på under läppen där hon hade slagit till mej.
"I love when you call me that" Sa hon och log nöjt.
"Call you what" Frågade jag och kollade förvånat på henne.
"When you call me your girl" Sa hon och vi båda log.
"Well you are my girl" Sa jag stolt och tog ett kliv framåt.
"And you're my boy" Skrattade hon och vi möttes i en kyss.
Hon la sina händer på min nacke och jag la mina händer på hennes rumpa. Hon backade bak mej och vi hamnade på sängen. Vi rullade runt lite och våra tungor lekte med varandra.
Vi stannade upp och jag tittade in i hennes vackra ögon. Hon log mot mej och jag log mot henne.
"I've missed you Dani" Sa jag och tog bort en hårslinga som hade lagt sej för hennes ansikte.
"I've missed you to! It's been lonely with out you" Sa hon och putade med under läppen.
"Yeah... But i'm home now" Sa jag och vi båda sprack upp i varsitt leende innan vi började kyssas igen.

Sandras perspektiv:
Vi skulle träffas vid nandos klockan halv åtta och sen skulle alla hem till Zayn och mej. Eller det var ju inte min lägenhet men jag bodde ju där med honom.
Innan vi skulle åka bestämde jag mej för att ta en dusch.
"BABE" Skrek jag när jag var halvägs inne i badrummet.
"WHAT" Skrek Zayn från vardags rummet och jag började skratta lite innan jag öppnade munnen.
"I'll go and take a shower" Sa jag och drog av mej tröjan.
I hopp om att han skulle komma och göra mej sällskap stannade jag upp.
"Okey" Sa han ointressat.
Jag suckade djupt och gick in i vardags rummet. Han satt och zappade mellan kanalerna och jag suckade ännu en gång. Han var helt inne i tv:n så han märkte inte ens att jag stod bakom honom, och mycket mindre att jag inte hade någon tröja på mej.
"Don't you wanna join me" Frågade jag med ett leende.
"No" Sa han fortfarnade helt inne i tv:n.
"What? Why" Sa jag och putade med läppen även fast han inte såg det.
"I'm watching tv" Sa han och pekade på tv:n.
"Are you sure you don't want to join me" Sa jag lite surt medans jag höjde på ögonbrynet.
"Yes" Sa han kort. 
"Okey, but I'm not wearing a shirt" Sa jag ägande och vände på klacken och gick.
"What" Hörde jag en förvånad röst.
När jag var på väg in i badrummet, hörde jag hur tv:n stängdes av och fotsteg som kom närmre mej. Jag sprang snabbt in i badrummet och låste dören. Bara för att han sa nej, så ska han inte få duscha med mej, tänkte jag och ett ondskefullt leende spred sej på mina läppar.
"Sandra, what are you doing" Sa han och jag skrattade.
"What? You didn't wanna join me" Sa jag dumt och en irreterad suck hördes utifrån.
"I was just joking" Sa han desperat och började knacka.
"Yeah right" Sa jag ironiskt. "But now It's to late" Skrattade jag samtidigt som jag satte på vattnet.
"Ah come on Sandra" Sa han ännu mer desperat och jag skrattade för fullt när jag hoppade in i duschen. När jag hade duschat klart åkte jag, Zayn, Liam, Danielle, Louis, Harry, Niall och Jenny tillsammans till Nandos.
"I'm absolutly staaaaarving" Klagade Niall för fjärde gången på en halv timme.
"We know you are" Sa Zayn irreterat och jag fnittrade lite.
"You're always hungry Niall" Sa Jenny och klappade honom lätt på kinden.
"You have been kind of hungry latley aswell" Sa Niall och log busigt mot Jenny.
Jenny fick ett konstigt ansikts uttryck och kollade ner i marken. Det var nästan som om hon skämdes. Fast jag hade också märkt att hon hade börjat äta mera. Jenny hade haft perioder då hon hade betett sej konstigt. Jag har försökt att pratade med henne men hon insesterar att det inte är något.
Jag var nog inte den ända som märkte att Jenny blev lite obekväm, för att Louis kollade snabbt på Jenny och sen bytte han samtalsämne.
"So Dani" Sa Louis och Danielle kollade upp på honom. "How is it going" Frågade Louis och alla kollade oförstående på varandra innan vi började skratta lite.
"What" Skrattade Danielle och Louis harklade sej lite.
"I mean with your dance and stuff" Sa Louis och log stort mot henne.
"Oh haha! It's going well thank you" Sa hon trevligt och Liam log stolt.
Liam lutade sej över bordet och gav Danielle en låg kyss. Dom var så söta och man märkte verkligen att Liam var lycklig med henne. När vi fick in maten började jag genast klaga lite min kyckling var lite rosa och när det gäller sånt så är jag väldigt nojjig.
"Don't act like sutch a baby" Sa Zayn kaxigt och jag lipade åt honom.
"Just put it in your mouth and eat it" Sa Liam som hade munnen full med mat.
"I'm not gonna eat that" Sa jag flyttade min kyckling till andra sidan av min talrik.
Harry som hade suttit tyst nästan hela middagen, harklade sej lite lätt.
"So guys I have to tell you something... Or me and Klara need to tell you something.." Sa han och alla tittade nyfiket på Harry. "But Klara sin't here so..." Fortsatte han och jag hade en känsla av att det inte var bra. "Klara is pregnant.. But she isn't keeping the baby. Or WE aren't keeping the baby. She did an abortian today.. So technically she isn't pregnat anymore" Sa han och jag tror att alla blev rätt så chokade.
Alla kollade förvånat och chockat på varandra innan Harry log snett mot oss.
"Wow" Sa Liam och alla Mmm:ade
"Have you talked to Klara" Sa jag oroligt och han nickade.
"Yeah she is fine" Svarade han och log. "It was the the best decition. We are to young and I have my career to think about" Fortsatte han och rufsade till håret.
"She must have been really scared" Sa jag och Zayn lutade mej mot honom.
Jag kollade på Jenny som gav mej en blick som var svår att tyda. Men hon såg inte ut att må bra.
"Didn't you know" Frågade Danielle mej och både jag och Jenny skakade på huvudet.
"She just told her mom and Amanda and me ofcourse" Sa Harry och petade lite lätt i sin mat.
"And how are you" Frågade Niall försiktigt.
"I'm fine, It was the right thing to do I guess" Svarade han och stoppade en sallads bit i munnen. "But I wanted you guys to know" Sa Harry vi log varmt mot honom.
"We are here for you man" Sa Louis och la sin hand på Harrys axel och alla vi instämde.
Vi pratade lite till om det men sen kom vi in på andra saker, det var lite stelt men Harry försökte göra det klart att det var okej.
"Jenny I just tought of something" Sa Niall och Jenny vände sej mot honom.
"Oh Niall used his brain folks! That's why it smells like a fire" Skämtade Louis och vi alla började skratta.
"Hahah very funny Louis" Sa Niall ironiskt och Louis log nöjt.
"Please tell us what you were thinking of" Sa Danielle snällt.
"No please don't! We don't want it to smell" Skämtade Louis igen och Niall lipade åt honom.
"You don't have to listen" Sa han till Louis när han vände sej om mot Jenny. "You know when we were in sweden and you did that pregnancytest" Började han och Jenny nickade långsamt.
Vi alla visste om det och vi visste även om att det hade blivit negativt men jag blev ändå lite förvånad att han drog upp det.
"Anyway! I'm sooo happy it wasn't positive! A baby would just ruin everything" Skrattade han och även vi började att skratta.
En bebis hade nog faktiskt förstört rätt så mycket och om hon hade blivit gravid. Sen så vet jag att hon inte skulle klara av att göra en abort, som Klara vågade.
Jag kollade på Jennys reaktion och den var inte som jag hade väntat mej. Hon skrattade lite lätt, men väldigt falskt. Sen kollade hon ner i marken och sen sneglade hon på mej. Okej, det var defenetivt något som var fel, men jag hade ingen aning om vad. Jenny ställde sej upp fast alla pratade på med varandra som vanligt. Hon kollade på mej och log snett. Jsg höjde ögonbrynet mot henne och hon började ta på sej sin jacka.
"Where are you going" Frågade Liam och alla kollade på Jenny.
"I'm not feeling very well so I think I'm gonna go home" Sa hon och log lätt mot honom medans hon drog på sej halsduken.
"But you haven't finished your dinner" Sa Zayn och kollade förvånat på henne och sen på hennes talrik som faktiskt var orörd.
"I know but I'm feeling sick" Sa hon log snett ännu en gång.
Niall ställde sej upp och började dra på sej sin jacka.
"Where are you going" Frågade Jenny förvånat.
"I'm going with you" Sa han och kollade in i hennes ögon.
"No you're not! Stay here and have fun! I'll see you guys later, okey?" Sa Jenny och rynkade pannan mot Niall som stod där och kollade in i hennes ögon.
"Are you sure" Sa han och Jenny nickade ivrigt.
"One hundred procent" Sa Jenny och pussade honom snabbt på munnen. "Bye guys! See you later" Sa hon och vi vinkade till henne.
Niall satte sej ner igen och alla började prata på normalt förutom jag.
"Am I the only one that thinks that something is wrong" Sa jag och dom kollade på mej.
"Nope! I think something is wrong too" Sa Danielle och dom tittade på henne.
"What do you mean" Sa Niall oroligt.
"I don't know but she has been felling sick pretty often" Sa jag och ryckte lätt på axlarna.
"Are you saying that she is pretending to be sick" Frågade Louis och jag skakade påhuvudet.
"No! I just know that something is wrong. I've known her so long so I know when something's up" Sa jag och dom tittade oroligt på mej.
"Yeah maybe, now when you mention it" Sa Liam och resten nickade.
"Maybe we should talk to her" Sa Harry och kollade menat på mej och sen på Niall.
"I'll run after her" Sa Niall och ställde sej hastigt upp.
Han drog på sej sin jacka och sprang iväg. Vi fortsatte att prata vidare om allt och inget. Dock visste jag redan från början att Jenny inte skulle säga så mycket till honom.
Efter ungefär en kvart kom han tillbaka och med ett förvånat uttryck satte han sej ner igen.
"What did she say" Sa Zayn nyfiket och han kliade sej i bakhuvudet.
"That nothing was wrong, she even promised me" Sa niall glatt och dom andra log.
"Good" Sa Louis glatt och dom kom in på ett annat samtal.
Jag och Danielle kollade på varandra och skakade långsamt på huvudet. Killar... Tänkte jag och suckade.
 
Klaras perspektiv:
Jag hade haft med mej Amanda och mamma till kliniken. Jag grät innan och efter. Det var ett svårt beslut och jag kände lite skuld. Men Harry och jag hade kommit fram till det här beslutet tillsammans. Vi hade dock inte pratat sen igår, bara smsat lite kort att jag var okej. Han sa även att han skulle berätta till gänget där borta. Det som mest oroade mej var vad Jenny och Sandra skulle tycka om mej, om dom skulle hata mej för att jag var någon mördare eller nått. Jag kände mej inte som det, men jag kände iallafall en aning skuld.
Jag var otroligt trött och jag måste ha somnat för att jag vaknade av att skype ringde. Harry var den första jag tänkte på. Han hade sagt att han skulle ringa mej ikväll. Med trötta steg gick jag fram till datorn men till min förvåning var det Jenny som ringde. Eller förvånad blev jag nog inte. Hon hade säkert fått reda på det och då ville hon säkert höra hur det var med mej.
"Hej snygging" Sa jag när hennes ansikte kom upp på skärmen.
"Hej! Hur är det"" Frågade hon och log svagt mot mej.
"Trött, väldigt trött.. Känner mej lite drogad fortfarande. Men annars äre bra" Sa jag och satte mej lite mer bekvämt på stolen.
"Aha, och mentalt?" Sa hon kort och jag ryckte på axlarna.
"Inte lika bra! Jag känner mej på något sätt skyldig! Fast jag vet att jag skulle aldrig klara av ett barn. Det barnet skulle bokstavligt talat nästan leva utan en pappa. Dessutom vill jag vara äldre, ha utbildning och ett bättre förhållande. Det skulle inte funka helt enkelt" Sa jag och blev lite övertygad av mej själv. Det skulle faktiskt inte funka så det var rätt beslut tänkte jag lugnande och log lite lätt.
"Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Men kan jag fråga en grej" Sa hon och jag nickade.
"Ehm hur kom du eller ni fram till att abbort var det rätta" Frågade hon och jag tänkte till.
"Jag ringde Harry så fort jag visste att jag var gravid och det kändes som om det var den bästa lösningen. Jag har liksom inte tid att vara gravid heller. Så det var det bästa" Sa jag och det såg ut som om hon skulle börja gråta. "Varför undra du" Lade jag till och hon tittade ner på sitt bord.
"Ehm" Började hon och när hon tittade upp på mej blev hennes ögon blanka. "Jag är gravid" Sa hon kort och en tår rann ner längst hennes kind.
"Är du seriös?!" Sa jag chokat, nästan skrek det. Vad är chansen att båda två blir gravida vid samma tidpunkt?
Hon nickade långsamt och flera tårar rann ner längst hennes kinder. "Oj förlåt, det kommer ordna sej" Sa jag lungnade och hon nickade. "När fick du reda på det här" Sa jag och väntade nyfiket på svar.
"Sist vi var i Sverige, två månader sen" Sa hon och torkade bort några tårar. "Fast Niall vet inget, ingen vet, du är den ända" Sa hon och tårarna började rinna igen.
"Du måste berätta" Sa jag kort.
"Men han vill inte ha barn! Senast idag sa han att han var lycklig över att det visade sej negativt och att en bebis skulle bara förstöra!" Snyftade hon fram och jag log varmt mot henne.
Min Jenny har varit med om så mycket, och det här är grädden på moset. Typiskt, tänkte jag. Jag önskar jag kunde åka till London och krama om henne, trösta henne.
Vi fortsatte att prata och jag försökte lugna ner henne så mycket som möjligt. Jag visste hur hon mådde, fast hon hade döljt det i två månader, det hade inte jag gjort.
"JENNY!" Skrek någon och jag kände igen rösten. Harry, jag log stort.
"Jenny" Rösten kom närmre och några sekunder efter kom Harry in i rummet.
"Hey" Sa Jenny och tog sej på kinderna.
"Hi Harry" Sa jag och hans ansikte dök upp på skärmen hans mungipor åkte uppåt och formades till ett leende.
"Hello babe! How are you" Sa han glatt.
"I'm doing alright, tired" Sa jag och log.
Han var så fin och han var min. Harry pusade på kameran och jag fnisade lite.
"Hold on" Sa han kort och vände sej om mot Jenny.
"Niall want you to join him and the rest of the gang" Sa han och Jenny nickade innan hon reste sej upp.
"Jenny" Skrek jag och hon tittade in i kameran igen. "Jag älskar dej och allt kommer att ordna sej! Jag lovar, bara du berättar" Sa jag och log varmt mot henne.
"Vi får väll se. Men tack för att du lyssnade och jag älskar dej också" Sa hon och log svagt innan hon gick ut ur rummet.
"Is she okey? She seemed sad" Sa Harry oroligt.
"Nope she's fine" Sa jag och log, även fast Harry var min pojkvän så var Jenny min bästa kompis och om hon inte ville att jag skulle berätta något så skulle jag inte göra det.
Vi började prata om allt som hade hänt idag och dom andras reaktion. Men sen kom vi inte på lite roligare grejer och då släppte klumpen i magen lite. Harry var en sån person som visste vad han skulle säga och när han skulle säga det. Vilket var skönt, eftersom då gjorde han mej lugnare.
"I gotto go to sleep cus I'm really tired" Sa jag och gäspade samtidigt.
"Okey, talk to you tomorrow? And babe I miss you so mutch and again.. I'm sorry I couldn't be there for you today" Sa han och kollade skamset ner i marken.
"Don't worry about it! I know you wanted to be there and I love you for it" Sa jag och log varmt.
"Yeah.. Bye honey" Sa han och vi gjorde släng kyssar till varnadra innan vi stängde ner.
Jag la mej på överkastet och somnade på en gång.
 
Louis perspektiv:
Efter att den händelserika middagen var över åkte vi hem. Zayn dock stannade kvar för att köpa godis. Resten gick över till Zayn och Sandra. Harry gick över till Jenny för att hämta henne och resten av oss försökte bestämma film.
Jag slängde mej på soffan och la genast fötterna på bordet.
"Okey.. Let's pick a movie before Harry get's here" Sa jag lutade mej över filmerna.
"Haha why" Skrattade Danielle och resten började också skratta.
"Or else he's gonna choose Love actually" Sa jag och räckte ut händerna som om det var självklart.
"Or we just say no?" Sa Liam och började rota bland filmerna.
"NO" Skrek jag till och alla kollade konstigt på varandra. "He always get's his way" Sa jag alvarligt och dom andra började skratta.
"No he doesn't" Skrattade Liam när han skakade på huvudet.
"I understand Louis" Började Niall när han gick emot mej. "It can't be easy to be someones bitch" Skämtade han och la sin hand på min axel.
"Shut up Niall" Sa jag surt och hoppade på honom.
Alla började as garva och jag och Niall började brottas. Jag låg nu underst och över mej låg Liam och Niall. Medans Sandra och Danielle satt i soffan och skrattade för fullt.
Efter ett tag av brottande och film väljande kom vi alla överens om pirates of the caribbean. Den går alltid hem. Nu hade även Harry och Jenny kommit tillbaka. Harry var på gott humör och Jenny låg och lutade mot Niall och dom såg allmänt gulliga ut. En halv timme in i filmen hade Zayn fortfarande inte kommit hem och vi alla började bli lite smått oroliga. I vanliga fall borde han varit hemma för 40 minuter. Sandra började gå runt i cirklar med mobilen i handen.
"Seriously guys! Where the hell is he! And why wont he answer his phone" Sa Sandra irreterat och orolligt.
Vi hade satte filmen på paus och alla satt otåligt på att han skulle ringa. Jag ville inte säga det framför Sandra men jag började bli riktigt orolig. Jag fick en känsla i magen om att något riktigt obehagligt hade hänt.
"Sandra calm down, I'm sure he will come home soon" Sa Liam som satt brevid Danielle.
Harry reste sej upp och gick fram till Sandra. Sandra skakade lätt och Harry kramade om henne. Även vi andra reste oss upp och omfamnade henne.
Nu var det hon som satt ner och resten stod upp. Jenny satte sej brevid Sandra och dom började snacka på svenska. Men såg hur nervös Sandra var. Jenny kramade om henne och Sandras röst var skakig såfort hon sa något.
"I'll go and look for him" Sa jag och började gå mot hallen.
"I'll go with you" Sa Sandra och sprang till hallen för att började knyta sina skor.
Liams telefon ringde och jag stannade upp. Allas blickar for mot Liams telefon och han sattade den sakta mot sitt öra.
"Yes this is he" Sa han och kollade på mej med en panikslagen min. Han la på och utbytte blickar med alla.
"WHAT" Skrek Niall otåligt och han öppnade skakigt munnen.
Liams blick var blandad. Den var rädd, orolig, ledsam men framför allt såg han chokad ut och hans ansikte blev vitare.
"Zayn's been in a car accident" Sa han och en tår föll från hans öga. 
Som ni ser så bestämde vi oss för att fortsätta, det blir väll två, max tre kapitlar till :) Dock har vi ingen aning om när dom kommer, tiden kommer att gå till annat men ett riktigt avslut förjänar ni :')
Btw vad tycker ni... Vad händer nu? MYCKET hände på den här kvällen! Men det är mest för att allt ska komma med :) KOMMENTERA NU DÅ ÄR NI GULLIGA :)
Trackback
RSS 2.0