Kapitel 51

Tidigare (Sandras perspektiv)
"Can we play a game or something" Sa hon utan att ens tänkt på att han låg över mej och vi kysstes.
"Safaa, can't you see that we are in the middle of something" Sa Zayn lite irreterat och flyttade på sej.
"Sorry... I have missed you alot" Sa hon besviket och gick iväg med blicken ner i marken.
"Zayn" Sa jag surt och slog till honom lätt på armen.
Han kollade på mej och himlade med ögonen. Jag log ett litet fli och ställde mej upp. Safaa var halvägs upp i trappan och jag sprang i kapp henne.
"Ofcourse we can play a game with you" Sa jag och hon vände sej om.
"Really" Sa hon glatt.
"Yeah, right Zayn" Sa jag och kollade bak mot sängen.
"Yeah" Sa han och log.
Hon skrek till av lycka och sprang upp. Zayn slog till min rumpa och jag fnittrade till innan vi gick upp.
Waliyha satt och framför tv:n och Safaa kom springandes med en kortlek i handen. Safaa stängde av tv:n och va satte oss i en ring. Waliyha himlade med ögonen, men jag tror att hon tyckte det var mysigt att sitta och spela kort med sin storebror och lillasyster.
"I wanna be with Sandra" Sa Safaa och puttade bort Zayn.
Jag skrattade och hjälpte henne att få bort Zayn. Han skrattade han också och satte sej brevid Waliyha.
Sandras perspektiv:
Guud vad söt Safaa var, jag typ dog!
Men efter efter ett tag blev det lite tråkigt att köra kort. Jag skulle helst vila vara lite med Zayn och kolla runt i hans hemstad. Men nu var vi här och vi var dessutom barnvakt. Och hans små syskon var allt för söta för att motstå. Waliyha, som var runt tolv år var lite avvaktande först. Eftersom jag tror att hon var lite skeptisk till att jag skulle ta ifån honom från hennes famil. Men efter ett litet tag av kortspelande, så blev hon mer och mer frammåt. Och hon är en jätte gullig tjej som vill Zayns bästa. Safaa, som ar runt sex. Var inte alls blyg och hon var en riktig teater apa.
"I'm just gonna go to the toilett" Sa jag med ett leende och ställde mej stelt upp.  
Zayn mamma och storasyster hade kommit hem och Patricia stod i köket.  Jag kollade runt lite i huset för att leta efter toaletten. Jag gick igenom en hall och på vänster sida låg Doniyas rum. Dörren var öppen så jag ställde mej i dörröppningen.
"Hey" Sa jag glatt och stod kvar.
"Hey! Come an in" Sa hon och la ifrån sig sin bok som hon läste. 
Jag klev försiktigt in och tittade runt i hela rummet. Det var super fint men inte så stort. 
Jag satte mej ner på sängen och vi började prata lite om allt möjligt.
"Have you seen pictures of Zayn as a baby" Frågade hon efter att det hade varit en lång period av tysnad.
Jag skakade på huvudet och hon tog fram tre stora foto album som vi tittade igenom. Vi skrattade gott åt hur roliga alla såg ut.
Det var en bild på Zayn med tjej kläder och smink. Doniya berättade att dom brukade klä ut Zayn till tjej så att dom kunde ha tjejmiddag och tjej snack. Dom var väldigt små så alla tyckte att det var en bra ide. Jag skrattade så mycket att jag ramlade av sängen. Och just då när jag låg på golvet och vek mej av garv kom Zayn in.
"Sandra you dissepeared..." Sa han och kollade på mej. Sen drogs hans blick på foto boken som Doniya hade i knät. "What is that" Sa han och jag började skratta ännu mer.
"You were so cute when you were little" Skrattade och jag tog fram bilden.
"Yeah" Sa Doniya och stirrade på kortet. "what happened" Sa hon sen och kollade på Zayn, och vi började skratta ännu mer.
"Okey, I'm gonna leave now" Sa han och gjorde något med sina händer. Sen gick han.
"I'm only kidding" Skrek Doniya och Zayn kom tillbaka in i rummet.
"Did you have to show Sandra those pictures" Sa han surt och vi bara skrattade.
"It's nothing to be imbareced of" Sa jag och skakade på huvudet medans jag försökte hålla mig för skratt.
"I'm going to get my revange on you" Sa han med en mörk röst till Doniya och försökte göra ett hotfullt ansiktsuttryck.
"Ohh I'm scared" Sa Doniya kaxigt och började skratta. 
Alla tre började skratta och Zayn försvann ner igen.  Vi satt kvar och pratade ett tag till tills Particia ropade att maten var klar.
Dom hade hur mycket mat som helst och det känndes som om jag var i himlen. Alla tog mycket så jag behövde inte skämmas över att äta mycket heller.
Efter maten gick jag och Doniya tillbaka till hennes rum med Zayns två till systrar. Och dom visade flrea roliga bilder av Zayn och dom hade även många roliga historier om honom. Det var jätte mysigt att sitta där med alla. Dom var så söta alla tre och tog in mej med öppna armar.

Zayns perspektiv:
Efter maten gick Sandra upp med Doniya, Safaa och Waliya. Medans jag stannade kvar med mamma och några av mina kusiner som hade kommit. Vi satte oss i soffan och bara pratade. Det var skönt att vara med familjen, det var som gamla tider igen.
När klockan började närma sej tio sa vi godnatt till mamma och sen satte en av mina kusiner på en film. Det fick bli Grown Ups. Jag blir aldrig trött på den filmen. Den är alltid lika rolig och att mina kusiner var där, gjorde det bara roligare.
När filmen var slut, var jag den enda som var vaken. Så jag väckte alla och dom tog bilen hemmåt. Jag låste dörren och gick tillbaka till vardagsrummet. Jag stängde av tv:n och gick upp till Doniyas rum.
Så fort jag kom in, sprack jag upp i ett varmt leende. Safaa, Waliyha och Sandra låg och sov på Doniyas säng. Doniya satt i sin fotölj men datorn i knät. Jag gick fram till henne och satte mej på kanten av fotöljen.
"Hi" Viskade jag och satte mej lite bekvämare.
"Hi" Sa hon och stängde datorn.
"Sooooooo.. You really like her do you?" Sa hon med en speciell ton innan hon sprack upp i ett busigt leende.
Vi båda kollade lite snabbt på Sandra och jag log mot henne. Jag tittade tillbaka på Doniya och hon log varmt mot mej.
"Yeah.. I love her" Sa jag och kollade generat ner i marken. "What do you think about her" Sa jag sen och mötte Doniyas blick.
"I think that she seems lika a lovely girl and I aprove of her" Sa hon och vi båda började skratta.
"So how have you been big sister? I've missen you alot" Sa jag efter ett tag av tysnad.
Hon log mot mej och la sin dator på golvet. Hon kollade busigt på mej och jag rynkade pannan mot henne.
"I've been good! But I've missed doing this" Sa hon och slängde sej på mej.
Hon började kittla mej och tog ett grepp runt hennes handleder.
"You know I'm bigger and stronger than the last time I saw you" Sa jag överlägset och började kittla henne.
Hon skrattade satidigt som hon försökte få bort mej.
"OkeyOkeyOkey" Skrattade hon och jag satte mej rakt igen.
Det var ett under att ingen av dom vaknade. Men Sandra var nog ganska trött efter resan först från Usa och sen från London hit.
Doniya puttade till mej och jag ramlade ner på golvet. Hon brast ut i skratt och jag ställde mej upp. Jag skakade på huvudet och gick fram till Sandra.
Jag böjde mej ner och bar upp henne. Jag gav Doniya en godnatt puss på kinden innan jag gick ner med Sandra. När jag kom ner till vårat rum la jag henne på sängen och pussade henne lätt på pannan.
"Hey sweety" Sa jag när hon öppnade ögonen.
"Hii" Sa hon pömsigt och sen börjde hon skratta. "You are so cute" Sa hon mellan skratten.
Jag visste inte om det var posetivt eller negativt så jag bara log tillbaka. Sen blev hon tyst
"It's very quiet" Sa hon och kollade runt i rummet.
"Yeah everyone is asleep" Sa jag busigt och log stort innan kysste henne.
Kyssarna blev mer och mer intensiva men hon stannade upp.
"Your familly is here" Sa hon och bet sej i läppen.
"I know" Sa jag och hon fnittrade till innan jag kysste henne.
Vi kom in i det rätt snabbt igen och hon slet av min tröja. Hon kysste min hals och ner på bröstet. Jag knäppte upp hennes bh band och trängde mej in i henne.
Jag tittade åt höger och hon sov djupt. Så tog bort lite hår som låg för hennes ansikte och bäddade in hennes fötter.
Jag vred och vände på mej för att hitta en bra sovställnig. Och precis när jag hittade den perfekta ställningen ringde min telefon. Jag suckade högt innan jag gick up för att hämta den. Jag tog upp mina jeans och tog ur den. Det var Niall som ringde och jag blev mer än förvånad. Klockan var halv ett på natten och jag visste ju att Jenny skulle upp jätte tidigt imorgon för att hennes plan åkte klockan sju på morgonen. Jag klickade på den gröna luren och satte den vid örat.
"Hi" Sa jag med trött röst.
Det var helt tyst på andra sidan och jag blev lite förundrad. Jag sa hej flera gånger innan jag hörde en snyftning på andra sidan.
"He...He..hey" Hyperventilerade han och jag ble genast orolig.
"Hi Niall, what's going on" Sa jag med en gnutta panik i rösten.
Sandra började röra på sej och hon satte sej upp i sängen. Hon kollade på mej med en trött blick och jag vände mej om.
"I screwed up" Skrek han för att grät.
"What do you mean" Sa jag förvånat och han började berätta allt.
Jag hörde knappt vad han sa för att han grät så mycket men det jag uppfattade, var inge bra saker.
Han förklarade allt väldigt snabbt och kortfattat, men tydligen så hade hans flyg blivit inställt, Jenny och han börjat bråka och han åkt iväg. Men sen hade han kommit tillbaka och då hade han uppfattat det som om Louis och Jenny hade något på gång. Vilket inte allt var sant och då hade Jenny gjort slut....
Undra hur hon mådde, eftersom Niall inte alls måde bra.
"WOW, man.. I'm so sorry" Sa jag ledsamt och kliade mej lite lätt i nacken.
Jag kollade bak på Sandra, och jag tror att hon hade hört lite av det han hade berättat, för att hennes ögon var som två tallrikar. "I just... I can't be with out her Zayn! I love her so mutch" Sa han desperat.
"I know... But she'll come back" Sa jag lungt.
Även fast bråket var stort och dom hade gjort slut. Så var jag övertygad om att dom skulle hitta tillbaka till varandra.
"I don't think so.. You weren't there.. You didn't see those hurtful eyes" Snyftade han.
"Okey.. Where is she now? And where is Harry and Louis" Sa jag drog min hand genom hårt.
"She called Harry and saif that she were staying at a hotell. And I'm with Louis and Harry in their apartment" Sa han och jag blev lite lättad att han inte var själv.
Sandra ställde sej brevid mej och jag kramade om henne från sidan. Det blev tyst på andra sidan och jag fick en klum i magnen. Men snart hörde jag Harrys röst och jag pustade ut.
"Hey" Sa han tystlåten.
"Hi, where did he go" Frågade jag.
"He gave me the phone, i think he couldn't talk about it any more" Sa han och jag kollade ledsamt på Sandra. "I've never seen him like this" Sa Han oroligt.
"Maybe we should come home.." Sa jag och Sandra gav mej en ledsam blick.
"No, Liam said the same thing, but hes going to Ireland anyways" Sa han och jag nickade lite lätt även fast att han inte såg det.
"Oh okey.. It's probably good for him to go home" Sa jag.
"Yeah, but I should go and check up on him" Sa han innan han suckade.
"Yeah call me tomorrow" Sa jag och vi la på.
Jag släppte taget om Sandra och la ner mobilen i fickan. Jag vände mej om mot henne och hon kollade undrade på mej.
"Jenny left him and he's devastated" Sa jag kort och gick förbi henne.
"What" Utbrast hon och när jag vände mej om hade hon öppen mun.
Jag nickade och hon gick fram till sin väska. Hon började rota i den och jag kollade konstigt på henne. Hon drog upp sin mobil och började knappa in ett nummer.
"I have to call her" Sa hon och satt mobilen vid örat.
Jag satte mej ner på sängen och hon började gå runt i cirklar. Det gick en liten stund och Sandra gav upp. Jenny hade inte svarat och Sandra satte sej brevid mej i sängen.
Jag tittade på henne och en tår rann ner längst hennes kind.
"I'm the worst friend ever" Sa hon och sjönk ihop lite.
"No you're not! She's probably just sleeping" Sa jag lugnande och drog in henne i en kram.
"Yes I am! First of all I wasn't there supprting her with Brian and all.. And now she and Niall broke up. This is probably the worst day of her life and she didn't even call me. Her bestfriend." Sa hon och tårarna rann fortare.
"Don't feel bad about it! You asked her if she was okey with it, and she said yes. And she's upset, maybee she didn't want to talk to anyone" Sa jag lungt och strök henne på håret.
Hon skakade på huvudet och borrade in sitt huvud mot mitt bröst.
Efter ett tag ställde hon sej upp och log lite lätt.
"I'm gonna call the girls, so they can pick Jenny up at the airprt tomorrow, and cher her up before I'll get there tomorrow night" Sa hon och gick ut ur rumet med telefonen vid örat.
Jag la mej ner på sängen och somnade. Sen vaknade jag av att Sandra la sej ner på sängen. Innan jag hann fråga, började hon babbla på.
"Klara, Alexsandra, Amanda and Fanny, are going on a cruise so they'll come home the day efter tomorrow! So they couldn't meet her. BUT we said that we're going to have a girls night when they come back! ANYWAY, so I called Louise, an other friend, and she said that she'll be at the airport" Sa hon och log nöjt innan hon kröp in under täcket.
"Oh, that's good" Sa jag och pussade henne på huvudet.
"Yeah! Her parents couldn't do it either because they are both working" Sa hon sen och la sej på mitt bröst.
Jag log för mej själv och la mina armar runt henne. Jag somnade med många tankar i mitt huvud den natten. Många av dom var om Niall och Jenny, hur dom mådde. Men också hur jag skulle känna mej om Sandra skulle lämna mej. Den tanken ville jag inte ha på hjärnan så jag ruskade om huvudet och kramade om henne lite hårdare.
Blev bara två perspektiv och nästan bara om Zayn och Sandra eftersom det var bara om Niall, Jenny, Harry och Louis i förra. En liten grej bara är att vi inte kommer att skriva om Danielle och Liam nu när dom är med Liam. Eftersom då blir det så mycket och så, bara så ni vet det, haha :)
Men kommentera vad ni tror och om ni har några önskemål.
Och om vi är otydliga, så kan vi berätta lite nu vart alla är och så.
Liam och Danielle: Är i Liams hemstad (Wolverhampton) och kommer vara där alla lediga dagar.
Harry: Är i London nu, men ska till sin hemstad (Holmes chapel) 'Imornkväll' och där ska han vara resten av deras ledighet.
Louis: Är i London nu, men ska till sin hemstad (Duncaster) 'Imornkväll' och där ska han vara resten av deras ledighet.
Zayn och Sandra: Är i Zayns hemstad (Bradford) nu. Men Sandra ska till Sverige 'Imornkväll' Fast Zayn ska stanna kvar i bradford alla dagar.
Niall och Jenny: Är i London just nu. Men Jenny ska till sverige 'imorn på morgonen' Och eftersom Dom har bråkat, så ska Niall till sin hemstad (Mullingar) i övermorgon.
Haha så där ja, hoppas att vi inte gjorde er ännu mer förvirrade nu :P
Ps. Ignorera att det är en grädfil förpacking på matbilden, haha :)

Kommentarer
Postat av: Stella

Hahahaahaha gräddfil xD Stackars Niall :( Men det var as bra som vanligt :) <3

2012-05-02 @ 14:46:13
Postat av: Louise

Iiiihhhhhhhhh!! Det finns inga ord :') jag dör vad duktiga ni är, och... Thihihihi jag är me :$ <33333333

2012-05-02 @ 15:54:58
Postat av: Hanna

AmaZayn! längtar tills nästa. skulle bli glad om det var lite mera om niall och jenny i den då :)

2012-05-02 @ 16:05:46
Postat av: Anonym

Det var jätte bra men jag säger som Hanna :) det är så spänande just nu mellan niall och jenny, så jag skulle verkligen vilja ha mycket dom :)

2012-05-02 @ 22:44:27
Postat av: Louise

Haha asså jag lär ju vara typ hälften av era sidvisningar idag :P hihihi, är skittaggad för nästa kaåitel :) <333

2012-05-04 @ 20:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0