Kapitel 53

Tidigare: (Sandras perspektiv)
När klockan började närma sej halv fyra bestämde vi oss för att dra oss hemmåt. Fast det var ett ställe som han ville visa mej först.
Vi kom fram till en skogsdunge och när vi gick en bit till kom vi fram till en sjö. Det var ett litet berg och på berget var det en minikvarn. Det var jätte vackert och vattnet såg varmt ut, även fast det var nollgradigt.
Jag kollade på Zayn och han log innan han tog tag i min hand. Vi satte oss på berget och jag kysste honom mjuk på munnen.
"It's so beautiful here Zayn" Sa jag och lutade mej mot honom.
"I used to come here sometimes... When I just wanted to think" Sa han och pussade mej på huvudet.
"I'm glad you showed me" Sa jag och vred upp huvudet mot honom.
"Me too" Skrattade hon.
Vi satt där ett bra tag i tysnad och bara njöt av varandras sällskap. Det var jätte mysigt och jag verkligen njöt av att luta mej mot honom.
"Don't leave me" Sa Zayn och jag kollade upp på honom. "EVER" Sa han allvarligt och jag kollade djupt in i hans ögon.
"Haha I wont" Skrattade jag och vände mej tillbaka.
"No I'm serious Sandra! I don't wanna lose you" Sa han när han vred mitt huvud mot honom.
"Okey" Sa jag och log lätt.
"You have too promise me" Sa han allvarligt.
"Zayn Malik. I promise you that I wont leave you" Sa jag och han sprack upp i ett leende.
"Good.. Cus I love you verry verry mutch" Sa han och pussade mej på pannan.
"I love you too" Sa jag och lutade mej mot hans bröst igen.


Nialls perspekiv:
Det hade bara gått två dagar sen jag och Jenny gjorde slut. Men ända sen vi gjorde det hade jag mått piss. Jag var deprimerad. Jag hade inte haft någon aptit, vilket jag är känd för. Jag hade mest legat instängd i lägenheten och knappt pratat med någon. Och jag visste att killarna var orolig för mej. Jag vet inte hur många gånger som jag kollade på mobilen och velatt ringa henne. Men jag visste inte vad jag skulle säga. Eller hur många gånger jag hade doftat på hennes parfym. Eller luktat på hennes kläder.
Jag förstår varför hon inte vill ha något med mej att göra. Men jag känner mej så tom utan henne och det svarta hålet i mitt hjärta kan inte fyllas med någon annan än hon. Så jag var tvungen att göra något. Så jag bestämde mej för att åka till sverige. Jag var fastbesluten om att jag skulle få tillbaka henne på något sätt.
Jag sprang över till Harry och Louis lägenhet. Louis hade redan åkt till flytplatsen men Harry var kvar.
Jag gick in utan att knacka eller nått och mötte Harry i hallen, han stod och knöt skorna.
"Hii Nialler" Sa han och tittade upp på mej.
"Hi" Sa jag glatt och stängde dörren. "I'm going to sweden" Sa jag ännu gladare samtidigt som jag gjorde en klapp.
"Are you sure" Sa han osäkert medans han tog upp sin mobil.
"Yepp! I love her and I wanna be with her! So I'm gonna try winnig her back" Sa jag och log stort.
"Okey... I'm comming with you" Sa han och böjde sej ner för att knyta upp sina skor.
"What.. Why" Sa jag förvirrat medans jag vred lite på huvudet.
"The same reason as you..." Sa han och log snett mot mej.
"WHAT? Do you wanna be with Jenny" Sa jag ännu mer förvånat och höjde ögonbrynen.
"Haha no" Skrattade han. "I know Klara didn't want me to fight for her.. But I wanna see her" Sa han och log lätt medans han fixade till sitt hår.
"Oh, okey..." Sa jag och kollade ner i marken. "Let's go and book some tickets then " Sa jag glatt och vände mej om.
Han skrattade och vi gick till min lägenhet för att beställa biljetter. Vi fick sista minuten biljetter och flyget skulle gå imorgon bitti klockan nio.
När jag ringde Zayn stod han på flygplatsen och hade precis vinkat av Sandra, eftersom hon skulle till Sverige ikväll. Jag berättade vaf vi skulle göra och han tyckte det var en bra ide.
~Nästa dag~
När vi kom fram till sverige var klockan 11 och jag blev lite nervös. Vi tog en taxi och åkte hem till Jenny. Men det var ingen hemma. Så vi tog en annan taxi in till stan. Vi tänkte att vi kunde kolla runt lite medans vi väntade. Harry behövde liksom Jennys hjälp när det gällde att hitta hem till Klara.
Även fast jag inte var så hungrig, så var Harry det. Så vi gick in på ett cafe. Jag gick och satte mej och medans Harry stod i kön, kom det fram två tjejer i kanske tretton årsåldern. Innan dom kom fram stod dom och fnittrade och pratade på svenskaså jag förstod inget. Men tillslut kom dom fram.
"Hiiiii. You're Niall Horan right? Or else you look exactly like him, and then I mean exactly like him" Sa den ena samtidigt som hon rodnade lite.
"What are you saying Sara? ofcourse he is Niall Horan" Sa den andra samtidigt som hon slog till hennes kompis på armen.
"Haha yeah I'm Niall Horan" Skrattade jag.
"Sorry, but this is so sureal" Sa den första tjejen, som jag antog hette Sara.
"Haha it's okey" Sa jag och log. "What are your names" Frågade jag och sträckte ut min hand.
"I'm Sara" Sa den första tjejen, hon var röd hårig.
"And I'm Kamilla" Sa den andra när hon tog min hand, hon var mörkblond.
"Nice too meet you... Harry is coming soon, but do you wanna take a seat" Sa jag och klappade min hand på sätet brevid mej.
"OMG IS HARRY HERE" Stammade Kamilla fram och log stort när hon vred och vände på huvudet.
"Haha we would love to" Sa Sara och satte sej brevid mej.
Snart kom Harry och vi satt där ett tag och pratade. Även fast dom bara var tretton år, så kunde dom bra engelska. Vilket var skönt. Det var alltid lika kul att träffa fans och göra dom glada.
Det blev tyst ett tag men sen sa Sara något som gjorde mej både förvirrad och nervös.
"I'm so happy you and Jenny worked it all out! You guys are perfect for each other.
Va? Vaddå löst det? Vi har inte ens pratat sen hon gjorde slut. Vad menar hon? Tänkte jag förvirrat och kollade på Harry som ryckte på axlarna.
"What are you talking about" Frågade jag och kollade förvirrat in i hennes ögon.
"What? Haven't you worked it out" Sa hon och höjde ögonbrynet.
"No..." Sa jag tyst och tittade ner i marken.
"But she is here, we saw her like ten minutes berfore we got here" Sa Kamilla och jag kollade upp på henne.
"Wait, what" Sa jag och den nervösa känslan kom tillbaka.
"Is Jenny here" Sa Harry och log mot dom.
"Yeah.. Jenny, Sandra and another girl" Sa Kamilla och Sara nickade.
Harry ställde sej upp frågade vilket håll dom hade gått åt. Dom pekade år höger och Harry gick till kassan för att betala. Medans jag stod nervöst kvar. Harry kom tillbaka och dom fick en bild och en autograf innan vi gick.
Vi hade gått åt den riktningen som tjejerna hade pekat åt och det tog inte långt tag innan jag hörde ett skratt som var mer än välkänt. Ut från H&M kom min älskade Jenny. Hon gick brevid Sandra och en annan tjej som jag inte visste vem det var. Hon skrattade högt och allt kändes som om det gick i slowmotion när jag såg henne. Hon var så söt i sin lite förstora jacka. Den gömde liksom henne. Hon hade ett stort leende på läpparna och det var på ett sätt skönt att hon log men på ett sätt inte. Jag var glad över att hon var glad. Men varför var hon glad egentligen? Var inte hon lika förkrossad som jag. Jag tittade på Harry och han log snett mot mej.
När jag tittade på Jenny igen, kom det två killar emot dom. Dom kramade och varandra allihoppa och när ena killen kramade om Jenny, stannade min värld upp. Mitt hjärta slog en volt och min blick åkte automatiskt ner i marken. Harry tittade på mej och la sin hand på min axel.
"I'm sure they are just friends" Sa han och log.
Han hade rätt. Jag litade på Jenny, även fast vi tekninskt sätt inte var tillsammans. Så vet jag att hon inte skulle kunna gå vidare sådär snabbt.
Killarna och Sandra försvann in på macdonals och Jenny stod utanför med tjejen som jag inte visste vem det var.
"Don't you wanna go see her" Frågade Harry och jag kollade på honom.
"You go first" Sa jag och han släppte min axel.
"Are you sure" Sa han och rynkade pannan.
Jag nickade till svars och Harry gick mot dom. Jenny stod med ryggen mot honom så han gjorde hästbett på hennes midja. Hon skrek till och jag log. Hon hade alltid varit så lättskrämd. Hon vände sej om och sprack upp i ett ännu större leende. Hon slängde sej i hans famn och den andra tjen log lite lätt. Dom gick ur kramen och började prata, fast jag hörde inte vad dom sa. Jennys ögon gick från glada till förvirrade. Hon tittade förvirrat över alla människor och när hon såg mej, stannade hon upp. När hon hittade mej bland alla människor och när hon mötte min blick. Stannade mitt hjärta bokstavligt. Det var som hon borrade hål på mitt hjärta och saknaden blev större. Hon stod där ett tag och även fast vi stod på ett ganska långt avstånd. Så såg jag att henns ögon blev vattniga. Jag gick närmre men hon vände sej om och började gå. Men innan hon gick, såg jag en tår falla ner för hennes kind.
Harry och den okända kompisen, kollade på mej och jag började springa.

Jennys perspektiv:
Sandra och Louise hade båda två sovit över hemma hos mej. Sandra hade betett sej väldigt konstigt när vi var och mötte henne på flygplatsen, och det visade sej att hon trodde att jag var sur på henne. Vilket jag inte alls var.
När vi vaknade bestämde vi oss för att åka in till stan. Mest för att jag skulle komma på andra tankar. Men också för att Sandra behövde ett par nya jeans. Och jag skulle egentligen behöva en ny vinter jacka. Men tills dess gick det bra med min gamla, som var en aningen för stor.
Vi tog tåget in till stan och vi gick av på centralen. Det var hur mysigt som helst att gå runt där inne. I alla affärer och bara gå och strosa. Jag och Sandra var nästan alltid i stan innan skolan slutade. Det var ännu mysigare är det var sommar och man kunde gå till hötorget och köpa frukt. Men även fast det var i början av december och kallt. Så var det ändå kul. Vi hade allmänt kul och bara ibland kom Niall upp i mina tankar och jag blev lite nerstämd. Men mitt leende sprack upp strax efter eftersom det går aldrig att ha tråkigt med Sandra eller Louise.
Jag drog upp min mobil lite snabbt och kollade igenom gamla kontakter och jag såg massa gammla klasskompisars namn. Så vi bestämde oss för att smsa Dennis och Felix, i hopp om att dom skulle vilja träffas. Och det ville dom.
När vi var inne på H&M, skrev dom att dom var här. Så vi gick ut. Fast påväg ut, gick jag in en provdocka. Så vi var inte direkt lugna när vi kom ut, eftersom vi skrattade för fullt.
När vi gick runt hörnet kom dom emot oss. Dennis såg exakt likadan ut som han alltid hade gjort. Runt 170 cm och ljus brunnett, hans bruna ögon var lite gröna i mitten också. Det ända som hade ändrats var hans muskler. Han hade defenetivt blivit biffigare. Felix därremot, han hade förändrtas bigtime. Hans ganska långa blonda krulliga hår, hade blivt betydligt kortare och han hade växt på längden jätte mycket. Han hade alltid varit lite rundare än alla andra killar. Men nu var han lång och smal.
Dom kom emot oss och eftersom Louise gick fram först, kramades som om först. Felix kom mot mej och jag fick ställa mej på tå för att kramen inte skulle bli så konstig.
"Hej" Sa jag i kramen.
"Tja, det var inte igår det inte" Skrattade han och jag skakade på huvudet.
Dennis bytte plats med Felix och vi kramade om varandra. Vi gick ut ur kramen och vi kollade på varandra.
"Så vad har hänt dom här senaste månaderna då" Frågade han och log mot mej.
"Haha Mycket" Sa jag och vi började skratta. "Vad har ni haft för er då" Sa jag med ett leende men avbröts av Louise som slog till både mej och Dennis på axeln. Jag tog mej på armen och gav kollade konstigt på Louise. Hon nickade mot Felix och Sandra, och jag och Dennis kollade på varandra innan vi tittade dit.
"Och du ser lika söt ut som alltid" Sa Felix medans han blinkade och Sandra rodnade lite lätt.
"Haha äsch då" Sa hon och slog handen i luften.
Han skrattade och kramade om Sandra i sidan. Hon log mot honom och kollade sedan ner i marken med rosigakinder.
"Du har ingen pojkvän va?" Frågade han med ett litet flin.
Sandra skrattade men hon sa inget. Vad höll hon på med? Hon har ju Zayn?! Jag gav henne en blick men hon ryckte på axlarna.
"Haha shit, här går vi rätt på sak" Sa jag och skrattade lite falskt när jag la min arm runt Felix axlar.
"Haha, det klart" Skrattade han och vi började gå.
Fast vi stannade typ tre meter därifrån. För då ville Felix ha en cheaseburgare. Så Sandra och Dennis följde med in medans jag och Louise stod utanför.
"Vad vad det där" Sa Louise och vi båda stod med uppspärade ögonen.
"Ingen aning" Sa jag och vi log snett mot varandra.
"Haha har du ont förrensten" Sa hon och pekade på min panna.
"Lite" Sa jag kort och skrattade när jag la min hand på min panna.
"Förstår det, den är typ helt röd" Sa hon och vi började skratta.
När vi stod och skrattade fick jag två händer som lades på min midja och jag skrek till. Jag vände mej snabbt om och där stod Harry. Han log stort mot mej och jag slog till honom på axeln innan jag slängde mej i hans famn.
"What are you doing here" Sa jag med ett leende när vi gick ur kramen.
"I'm actually here too see Klara" Sa han och log medans han fixade till sitt hår.
Jag log mot honom och precis när jag skulle öppna munnen avbröt Louise mej. Jag kollade på henne och hon stod med öppen mun.
"Vänta va? Klara som i Klara, min Klara" Sa Louise förvånat. "Och varför har du precis kramat Harry styles, som om det vore normalt" Sa hon ännu mer förvånat och Harry ryckte till när han hörde Klaras namn och sen sitt eget.
Jag började skratta och Louise stod fortfarande med öppen mun och hennes blick växlades mellan Harry och mej.
Jag tror inte att hon fattade att jag var seriös igår, när jag sa att jag smsade med Harry och Louis. Och sen tror jag inte att hon visste att jag var tillsammans med Niall och Sandra med Zayn. Fast jag var ju inte tillsammans med Niall... Louise var inte ett jätte stort fan som hade kolla på allting, men hon älskade dom och var galen i deras musik. Så jag förstår varför hon fattade nada när hon såg att jag kramade om Harry. Fast jag trodde att Klara hade berättat för henne...
Hon kollade chokat på mej och sen på Harry, jag log mot henne och sen vände jag mej om mot Harry igen.
"Niall isn't here is he?" Sa jag frågandes men Harry nickade långsamt.
En lätt panik spreds sej inom mej och jag tittade ut över alla människor. Det tog ett tag, men tillsut hittade min blick honom. Han såg sliten ut. Väldigt sliten ut och mina ögon vattnades ganska fort. Att bara nöta hans blick, gjorde ont i hela mej. Så hur skulle det gå när vi träffades. Nej, det skulle bli för mycket. Tänkte jag och en tår rann ner för mitt ansikte innan jag gick iväg.
Vi vet att det är mycket om Jenny och Niall nu, men självklart kommer det mer Zayn, Sandra, Harry, Klara dom andra killarna. Men det blir så rörigt om man blandar massa i själva kapitlet :)
Nu till kapitlet, vad tror ni Niall gör? Vad tror ni Jenny säger? Blir som tillsammans? Och Sandra och han Felix, what's up with that? (Hahaha fan vad cool jag är som blandade in lite engelska, hihihi) Iallfall, kommentera kommentera vad ni tror :) Super kul att ni faktiskt kommenterar så bra, vi blir så glada och taggade på att skriva mer :)
Juste, om röstningen och det där. Klara kommer inte att kunna bli gravid för att hon och Harry hade aldrig sex :)
kapitel 54 kommer antingen upp imorn eller på Onsdag :)


Kommentarer
Postat av: alexandra

Ifall någon ska bli gravid så ska Jenny bli det!! :)

Grymt kapitel!! :)

2012-05-07 @ 20:20:16
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
Postat av: malle

älskar den :D

2012-05-07 @ 20:39:08
Postat av: Anonym

Harry och Klara kan väl ha sex nu i Sverige (Gud vad snuskigt det där lät..)?

SUBRDUPER BRA NOVELL FÖRRESTEN, döööör typ :O <3

2012-05-07 @ 20:59:49
Postat av: Anonym

Tycker också de kan ha sex i sverige! :D mycket roligare om Klara blir inblandad också! :D

2012-05-07 @ 22:21:33
Postat av: Louise

Jag tycker sandra eller jenny ska bli gravid, för liksom ska klara och harry helt plötsligt bli tilsammans igen, ha sex och bli gravid ? :s hihi ah men ni bestämmer :) grymt kapitel iallafall, som vanligt :D <33333

2012-05-08 @ 08:18:23
Postat av: Isacs Mamma

rösta o länka i min blogg:)

2012-05-08 @ 13:26:30
URL: http://isacsmamma.blogg.se/
Postat av: Hanna :)

grymt kapitel! Dör typ är så sugen på nästa del på att läsa vidare! jag hoppas att Niall och Jenny blir ihop igen. Och att Harry och Klara blir tillsammans! Tycker ändo att Klara kan bli gravid. Typ nu i Sverige med Harry. Men men jag bestämmer inte, det gör du.

Fortsätt skriva nu ! ;) <3

2012-05-08 @ 14:01:25
Postat av: Anonym

Håller med dom där uppe, Klara kan bli gravid i Sverige. :) <3 Fortsätt skriva vill läsa nästa del så snpännande nu mellan Niall och Jenny! :) <3

2012-05-08 @ 14:05:46
Postat av: Linnea

Kan inte Jenny bli gravid och det blir en återförening mellan henne och niall??;)

2012-05-08 @ 15:05:50
Postat av: Isacs Mamma

till vänster i min sido meny finns röstningen :)

2012-05-08 @ 15:10:05
URL: http://isacsmamma.blogg.se/
Postat av: Isacs Mamma

hi hi tack ! vill ju veta vad mina underbara läsare tycker:)

2012-05-08 @ 16:03:45
URL: http://isacsmamma.blogg.se/
Postat av: Hanna :)

grymt kapitel! Hoppas att Jenny och Niall blir ihop! :) <3 Jag vill ändo att Klara ska bli gravid, hon kan bli det nu när Harry är i Sverige! :)

Fortsätt skriv! ;) <3

2012-05-08 @ 19:50:30
Postat av: Louise

Jag tycker fortfarandfe inte att Klara ska bli gravid, jag menar, blir det inte lite konstigt då? Dom har liksom valt att inte vara tillsaammans ska dom då nu helt plötsligt träffa varandra och ba "Ah men tja, vi typ har inte haft kontakten på några månader men ska vi ha oskyddat sex?" Okej jag är överdrivet trött men skit samma :P Jag tycker fortfarande Jenny ska bli gravid, eller sandra it doesn't matter, men novellen kommer vara lika bra vad ni än väljer, åhh eran novell är verkligen bra, får typ glädjeryck bara jag tänker på den :') thihi och ni ska se mig varje gång jag ser att ni har uppdaterat ;) hihi ooohhhhh, jag är trött... :D xx Puiuuuuusss!"" :D

2012-05-08 @ 21:54:39
Postat av: Wilma

Jag gissar :D något kommer att hända mellan felix och sandra på festen ? Om inte, vore det kul att läsa om :)

2012-05-22 @ 08:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0